Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Rallijsprints “Alūksne” finišējis, uz starta - “Sarma”

Didzis Bauers

2016. gada 22. janvāris 00:00

14

Alūksnes rallijsprinta sacensībās “Rally Alūksne 2016” pagākušajās brīvdienās uzvaras laurus plūca piecpadsmit gadus vecais somu sportists Kalle Rovanpera. Mūsu Zigurds Kalniņš ar Renāru Salaku izcīnīja uzvaru “2WD Open” klasē ar savu “BMW Compact“.

Startēja astoņos
ātrumposmos
Astoņos ātrumposmos Alūksnes apkārtnes ceļos 16.janvārī sacentās gan Latvijas, gan Lietuvas ralljsprinta čempionātu pirmā posma dalībnieki, gan vairākas ātras „lielā” rallija ekipāžas no Latvijas, Lietuvas, Krievijas un Somijas. No 50 ekipāžām, kas sestdien stājās uz “Rally Alūksne 2016” starta, visātrākais pārliecinoši bija 16 gadus vecais Kalle Rovanpera - bijušā Pasaules rallija čempionāta pilota Harija Rovanperas dēls. Skatītāju ovācijas visos ātrumposmos pavadīja pašmāju ekipāžu Zigurdu Kalniņu un Renāru Salaku (“BMW Compact”), kuri godam attaisnoja uz sevi liktās līdzjutēju cerības un izcīnīja uzvaru “2WD Open” klasē.
“Sacensības bija foršas, trases patika, tikai ledus gāja mazumā, un tas riepām bija nelabvēlīgi, jo garās naglas lūza ārā. Taču braukšana – super! Atradām savu ritmu un lēnām kāpinājām. No sākuma mašīnai bija mazas problēmas, bet tās atrisinājām un aizgāja. Konkurence bija ļoti laba, varbūt mazliet vājāki bija lietuvieši. Šogad esam izlēmuši braukt visu rallijsprinta sezonu un tagad gatavojamies “Sarmai”. Skatījos, ka konkurence tur nebūs varbūt tāda, kā gribētos, bet man jau galvenais braukt,” saka Z.Kalniņš. Jāatzīmē, ka Kaspars Kols ar Zinti Kolu arī šogad nefinišēja. Viņi izstājās trešajā posmā ar problēmām elektronikā, kaut arī bija līderi savā 1600 klasē.

Organizatori sola interesantu ralliju “Sarma”
Organizatori šogad ir parūpējušies, lai rallijs “Sarma”, kas notiks 23. un 24.janvārī Gulbenes novadā, būtu īpaši labvēlīgs un ērts skatītājiem. Ir izvēlēti labākie ātrumposmi tikai Gulbenes apkārtnē, to starta laiki saplānoti tā, lai bez liekas steigas būtu iespējams redzēt pēc iespējas vairāk ātrumposmu.
Pirmajā rallija dienā pēc sacensību atklāšanas pulksten 13.50 pie Gulbenes kultūras centra Latvijas un Igaunijas rallija čempionāta dalībnieki pulksten 14.03 uzsāks cīņu skaistajā Ozolkalna ātrumposmā, kas sava apgrieztā virziena dēļ ieguvis pamestās dzelzceļa stacijas “Kamalda” nosaukumu. Šis vairākus gadus neizmantotais ātrumposms savā ziņā ir uzskatāms par iesildīšanās posmu. Pēc tā skatītājus gaida šī rallija “medusmaize” – lieliskais “Druvienas” ātrumposms. Tas ir viens no garākajiem un viltīgākajiem. Pirms vairākiem gadiem izbūvētajiem šaurajiem un līkumotajiem meža autoceļiem abos sānos ir grāvji, kas rallistu kļūdas nepiedos. Abi pirmās dienas ātrumposmi atkārtosies divas reizes ar 2,5 stundu nobīdi - pirms un pēc saulrieta, tāpēc rallija līdzjutējiem ir iespēja atrast sev tīkamāko vietu kādā no ātrumposmiem un tur to noskatīties abas reizes vai arī saulrieta gaidīšanas pauzi izmantot citas skatīšanās vietas atrašanai. Skatītāji, kurus interesē tikai ātrākās rallija ekipāžas, pareizi visu izplānojot, “Top5” ekipāžas var mēģināt ieraudzīt arī četras reizes.
Otrajā dienā rallija ekipāžām pievienosies arī rallijsprinta dalībnieki. Pulksten 8.47 sāksies viens no “Sarmas” klasiskākajiem ātrumposmiem - labi pazīstamās “Zaķakājas”, kas galvenokārt ir slavenas ar leģendāro caurteku, kurā savulaik pabijusi ne viena vien rallija ekipāža. Taču šajā ātrumposmā ir daudz skaistāku un pat bīstamāku vietu, piemēram, Kalnaskolas līkumu sērija. Šim posmam sekos rallija jaunums – ātrumposms “Silenieki”, kas nav izmantots ļoti sen. Šis ātrumposms pēc savas konfigurācijas un stila ir ļoti līdzīgs “Druvienas” ātrumposmam.
Pēc pusstundu gara servisa parka, kas šogad no Gulbenes ir pārceļojis uz netālajiem Šķieneriem, sportistiem vēlreiz būs jāveic abi rīta ātrumposmi, kuriem starts attiecīgi tiks dots pulksten 10.57 un 11.33. Pēc šiem ātrumposmiem dalībnieki atgriezīsies servisa parkā un skatītājiem būs pietiekami daudz laika atrast tīkamākās vietas pēdējā ātrumposmā “Ikteri”. Tas ir slavenais un visiem rallija faniem labi pazīstamais “Stāmerienas” ātrumposms, kas šogad tiks veikts pretējā virzienā. Tam pievienota jauna finiša daļa, kurai iespējams piekļūt tikai ar Gulbenes-Alūksnes šaursliežu bānīša palīdzību. Šis ātrumposms izceļas ar savām mainīgajām sekcijām – vienu brīdi tas ir plats un ļoti ātrs, savukārt citviet tas ir šaurs, sarežģīts un bīstams. Otrajā reizē tam būs “Power Stage” statuss, kas ātrākajiem tā veicējiem dos papildu punktus čempionāta ieskaitē, tādēļ daudzi sportisti būs gatavi riskēt.
Plašāka informācija pieejama mājaslapā “www.autorally.lv”, savukārt jaunumiem var sekot līdzi “Twitter” kontā “@RallySarma” un “Facebook” lapā “www.fb.com/rallysarma”. ◆

Kategorijas