Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Bērni no Vidzemes pārspēj visu Latviju zīmējumu konkursā

2010. gada 6. maijs 11:04

1274

Elkor rīkotajā zīmējumu konkursā „Sapņu dāvana māmiņai” bērni no Valmieras, Smiltenes, Alūksnes, Valkas, Madonas, Kusas, Gaujienas, Aizkraukles, Strenčiem, Ogres, Lēdmanes, Stāmerienas, Salacgrīvas, un Apes iesūtījuši vislielāko zīmējumu skaitu, pārspējot pārējos reģionus.

„Vēlos pateikties visiem bērniem no Vidzemes pilsētām un laukiem par brīnišķīgajiem zīmējumiem un lielo atsaucību,” pateicas Elkor mārketinga direktore Inta Grase, „vislielākais prieks bija par to, ka bērni bija padomājuši par savām māmiņām un arī sapratuši, ka vislielākā dāvana māmiņai ir viņi paši, veselība un kopīgi pavadītais laiks atpūšoties.”   

Zīmējumu konkursa žūrijas pārstāve, klīniskā psiholoģe Sanita Aišpure atzīst, ka faktiski šī konkursa darbi ir kā socioloģiskais pētījums, jo bērnu apraksti, kas pievienoti klāt zīmējumiem, pastāsta par ļoti daudzu Latvijas ģimeņu vajadzībām. Tās ir cieši saistītas ar ģimenes materiālo labklājību, kas netiek slēpta no bērniem un parādās viņu zīmējumos.

„Salīdzinot darbus pa reģioniem, Vidzemes, Kurzemes un Zemgales reģionu bērnu zīmējumu bija saturiski līdzīgi un tajos tika atspoguļotas pārsvarā sociālas vajadzības pēc lietām, kas atvieglotu mammai mājas dzīvi – jauna veļas mašīna - jo mājās mamma mazgā drēbes ar rokām un viņai sāp rokas, trauku mazgājamā mašīna - jo mamma pēc darba tā jau ir nogurusi un pavada daudz laika, mazgājot traukus, telefons– jo vecais lādējās ārā katru dienu un reizēm māmiņu neizdodas sazvanīt utml. Zīmējumi pierādīja, ka šodienas ekonomiskā situācija atstāj iespaidu arī uz bērniem, tie izprot, ka ģimenē nav pietiekoši daudz līdzekļu un vēlas iegādāties saimniecībā patiešām noderīgas lietas nevis īstenot nereālus sapņus," komentē Elkor mārketinga direktore Inta Grase.

Latgales reģions būtiski atšķīrās – dārgu dāvanu vietā savām māmiņām bērni vēlēja daudz mīlestības, ziedus, paši sev veselību, lai māmiņas būtu laimīgas, kā arī svētku torti, kas galdā tiek likta ļoti reti tās dārdzības dēļ. Kāds bērns savai māmiņai novēlēja ceļojumu uz Rundāles pili, jo viņa nekad nav bijusi tik tālu no mājām. Cits vēlējās velosipēdu, jo māmiņai katru dienu uz darbu jāiet 6 km ar kājām, kas esot slimas un ļoti sāpot. Vēl kāds vēlējās īstu dušu, jo mājās nekad nav bijusi ne duša, ne vanna un visa ģimene mazgājas bļodās.

Turpretī Rīgas reģiona bērnu sapņu dāvana māmiņai ir zelta gredzens ar dimantu, 4 biļetes uz Austrāliju, jauns sunītis, māja ar dārzu un baseinu, jauna automašīna, kosmētika māmiņai, lai viņa vienmēr labi izskatītos, portatīvais dators, jo vecākais brālis nelaiž mammu pie datora un spēlē spēles, platekrāna televizors, iPhone utml.

Vidzemes, Kurzemes un Zemgales reģionu bērnu zīmējumu bija saturiski līdzīgi un tajos tika atspoguļotas pārsvarā sociālas vajadzības pēc lietām, kas atvieglotu mammai mājas dzīvi – jauna veļas mašīna - jo mājās mamma mazgā drēbes ar rokām un viņai sāp rokas, trauku mazgājamā mašīna - jo mamma pēc darba tā jau ir nogurusi un pavada daudz laika, mazgājot traukus, telefons– jo vecais lādējās ārā katru dienu un reizēm māmiņu neizdodas sazvanīt utml.

„Īpaši aizkustināja to bērnu darbi, kas demonstrēja paši gatavību iepriecināt mammu ar saviem spēkiem. Piemēram, iztīrīt māju uz svētkiem, izpušķot to ar puķēm un izcept pīrāgus,” atceras S. Aišpure, „tomēr jāatzīst, ka 95% zīmējumu, runājot par ‘mājas soli’, bija uzzīmētas tikai mammas, kuras vienas rosās pa virtuvi, rūpējas par bērniem, par dārzu, par mājdzīvniekiem, kā arī lopiem, kamēr tēvi uzzīmēti sēžam krēslā pie televizora ar pulti rokās. Ir vērts aizdomāties – kāpēc 21.gadsimtā vēl joprojām ir tik strikts priekšstats par lomu sadalījumu ģimenē, kur faktiski tā smagākā daļa ir uzvelta sievietei? Kāpēc sievietes uzņemas tik daudz? Kāds ir sieviešu pašvērtējums? Vai māmiņas pašas nav ļāvušas sevi pārvērst par ’24 stundu viesnīcu’ ar plaša spektra pakalpojumu klāstu, bet minimālu atpūtu?"

„Zīmējumu konkursa mērķis bija piepildīt 5 bērnu sapņu dāvanas māmiņām, no katra reģiona vienu. Tomēr, redzot, cik daudzas sapņu dāvanas patiesībā iespējams realizēt, Elkor sadarbībā ar Philips, LG un citiem konkursa atbalstītājiem nolēma palīdzēt vairāk bērniem piepildīt viņu sapņus nekā sākotnēji plānots,” stāsta I.Grase.

Tie bērni un viņu ģimenes, kuru sapņi tiks piepildīti, tiks paziņoti Māmiņdienā, 9.maijā, uzreiz pēc izstādes atklāšanas. Dāvanas saņems arī ikviena māmiņa, kuras bērna zīmējums būs iekļauts izstādē.

Kategorijas