Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pakalpojumi vienuviet atvieglo dzīvi

Līga Vīksna

2016. gada 26. februāris 00:00

4

Apes pilsētā piekto mēnesi iedzīvotājiem pieejami Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumi. Apes novada domes priekšsēdētāja Astrīda Harju stāsta, ka centrs darbu sācis pērn oktobrī, tādēļ vēl ne visi iedzīvotāji ir zinoši par tā sniegtajiem pakalpojumiem, tomēr interese ar katru dienu palielinoties.

Konsultē un pieņem
iesniegumus 
“Ar 1.martu sāksies iedzīvotāju ienākumu deklarāciju iesniegšanas laiks Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Nesen mūsu centra vadītāju Lieni Apini apmeklēja VID darbinieks no Rīgas, lai apmācītu deklarāciju pieņemšanā un konsultāciju sniegšanā. Paredzams, ka par šo pakalpojumu centrā būs ļoti liela interese. Centrā var nokārtot arī dokumentus piedzimšanas un miršanas pabalstu saņemšanai,” stāsta A.Harju. Viņa ciešāku sadarbību vēlētos ar Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA). “Mēs vēlētos, lai šī iestāde vairāk nāktu iedzīvotājiem pretim, jo šobrīd klients atnāk ar savu vajadzību, uzraksta iesniegumu, darbiniece piezvana uz NVA Alūksnes filiāli un saņem atbildi, ka cilvēkam tomēr esot jābrauc uz Alūksni,” saka A.Harju.
Nesen centrā bija pārbaude no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas biroja, kurā atzina, ka centrs Apē iekārtots ļoti veiksmīgi un atbilstoši. Tas atrodas ēkas pirmajā stāvā, blakus kabinetā ir arī kase. Centra uzturēšanai daļa finansējuma nāk no Apes novada domes budžeta, tāpēc centra vadītājas pienākumos ir arī iedzīvotāju iesniegumu pieņemšana un noformēšana.
 
Cilvēki ir priecīgi
Apes novada domes Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja L.Apine 2002.gadā absolvējusi Dāvja Ozoliņa Apes vidusskolu, Baltijas Krievu institūtā ieguvusi augstāko izglītību kā jurists, strādājusi Valsts ieņēmumu dienesta nodaļā Rīgā, četrus gadus Ceļu satiksmes drošības direkcijas nodaļā Alūksnē. Viņa atzīst, ka iedzīvotāji ir jau izpratuši, kādus pakalpojumus centrā var saņemt. “Daudzi iesniedz darbnespējas lapas. To darot, cilvēkam ir jāaizpilda iesniegums, ko reģistrēju datu bāzē, ieskenēju un nosūtu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Alūksnes nodaļai, kur to saņem piecu minūšu laikā. Iesniegumu oriģinālus nosūtu ierakstītā vēstulē pa pastu vai nogādāju personīgi. Cilvēki par to ir ļoti priecīgi, īpaši strādājošie, jo nav jādomā, kā pašiem viena dokumenta dēļ nokļūt uz Alūksni,” stāsta L.Apine.

Palīdz reģistrēties 
Jau tagad daudzi interesējoties, kad varēs sākt iesniegt iesniegumus attaisnoto izdevumu saņemšanai VID par medicīnas pakalpojumiem un izglītību: šis pakalpojums būs pieejams no 1.marta.
No šā gada platībmaksājumu saņemšanai dati cilvēkiem Lauku atbalsta dienestam jāievada tikai elektroniski. Apes novadā ir aptuveni 200 cilvēku, kuri saņem platībmaksājumus un šobrīd vēl nav reģistrējušies elektroniskās deklarēšanās sistēmā. “Vēršoties centrā, palīdzēsim viņiem reģistrēties: caur internetbanku ar kodu karti vai slēdzot līgumu,” saka L.Apine. Kopš 1.oktobra līdz februāra sākumam centrā pieņemti 158 dažādi iesniegumi un sniegtas konsultācijas. ◆

Kategorijas