Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pakalpojumi vienuviet atvieglo dzīvi

Līga Vīksna

2016. gada 3. marts 07:19

749

Apes pilsētā piekto mēnesi iedzīvotājiem pieejami Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumi. Apes novada domes priekšsēdētāja Astrīda Harju stāsta, ka centrs darbu sācis pērn oktobrī, tādēļ vēl ne visi iedzīvotāji ir zinoši par tā sniegtajiem pakalpojumiem, tomēr interese ar katru dienu palielinoties.

“Ar 1.martu sākās iedzīvotāju ienākumu deklarāciju iesniegšanas laiks Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Nesen mūsu centra vadītāju Lieni Apini apmeklēja VID darbinieks no Rīgas, lai apmācītu deklarāciju pieņemšanā un konsultāciju sniegšanā. Paredzams, ka par šo pakalpojumu centrā būs ļoti liela interese. Centrā var nokārtot arī dokumentus piedzimšanas un miršanas pabalstu saņemšanai,” stāsta A.Harju. Viņa ciešāku sadarbību vēlētos ar Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA). “Mēs vēlētos, lai šī iestāde vairāk nāktu iedzīvotājiem pretim, jo šobrīd klients atnāk ar savu vajadzību, uzraksta iesniegumu, darbiniece piezvana uz NVA Alūksnes filiāli un saņem atbildi, ka cilvēkam tomēr esot jābrauc uz Alūksni,” saka A.Harju.

Nesen centrā bija pārbaude no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas biroja, kurā atzina, ka centrs Apē iekārtots ļoti veiksmīgi un atbilstoši. Tas atrodas ēkas pirmajā stāvā, blakus kabinetā ir arī kase. Centra uzturēšanai daļa finansējuma nāk no Apes novada domes budžeta, tāpēc centra vadītājas pienākumos ir arī iedzīvotāju iesniegumu pieņemšana un noformēšana.

No šā gada platībmaksājumu saņemšanai dati cilvēkiem Lauku atbalsta dienestam jāievada tikai elektroniski. Apes novadā ir aptuveni 200 cilvēku, kuri saņem platībmaksājumus un šobrīd vēl nav reģistrējušies elektroniskās deklarēšanās sistēmā. “Vēršoties centrā, palīdzēsim viņiem reģistrēties: caur internetbanku ar kodu karti vai slēdzot līgumu,” saka L.Apine. Kopš 1.oktobra līdz februāra sākumam centrā pieņemti 158 dažādi iesniegumi un sniegtas konsultācijas

Kategorijas