Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Ceļš viens, zīmes – atšķirīgas

Līga Vīksna

2010. gada 15. aprīlis 07:49

1619

“Alūksnes Ziņās” vērsās anneniete Ida Lipāne, taujājot – vai uz viena ceļa drīkst būt atšķirīgas transportlīdzekļu svara ierobežojuma zīmes pavasara šķīdoņa laikā, kā tas ir uz Annas pagasta ceļa Anna – Kantorkrogs.

“Sākumā ceļa abos galos bija 3,5 tonnu ierobežojums uz ass. Pēc dažām dienām ceļa galā pirms Umernieku stacijas zīmi nomainīja, ka drīkst braukt līdz 10 tonnām. Ceļa malā uzņēmējs no Rīgas Oskars Gudrais nesen ir sācis rakt zivju dīķus, tādēļ pa ceļu brauc arī ar smago tehniku, to izdangājot. Ceļu “Anna - Kantorkrogs” izmanto arī citi iedzīvotāji, kas arī ir nemierā ar notiekošo – piemēram, kāds kaimiņš savai automašīnai uz šā ceļa norāva izpūtēju,” stāsta I.Lipāne. “Alūksnes Ziņas” minēto ceļu brauca lūkot 7.aprīlī un pārliecinājās, ka patiesi pirms Umernieku stacijas ir 10 tonnu ierobežojuma zīme, bet ceļa otrā galā – 3,5 tonnu. Turklāt tieši tobrīd dubļos pirms Umernieku stacijas bija iestigusi automašīna ar zemnieku saimniecības “Blāzmas” uzrakstu, kas veda kravu.

Aiz sliedēm – 3,5 tonnas
Annas pagasta pārvaldes kasiere – lietvede Anita Romere atzīst, ka nelielais ceļa posms līdz Umernieku stacijai no ceļa Anna – Kalncempji ir valsts autoceļš, tādēļ līdz stacijai ir 10 tonnu ierobežojuma zīme, ko tur izvietojusi VAS “Latvijas valsts ceļi”. Bet uzreiz aiz dzelzceļa sliedēm sākas pašvaldības ceļš Anna – Kantorkrogs un tur esot 3,5 tonnu ierobežojums. Ar zivju dīķu saimnieku O.Gudro esot rakstiska vienošanās, ka pašvaldības ceļš jāizmanto saudzīgi un pēc tam jāiegulda arī uzņēmuma līdzekļi, lai to sakārtotu. A.Romere apstiprina, ka pašvaldībā ir vērsušies iedzīvotāji, lai paustu viedokli par ceļa stāvokli, bet pašlaik ceļš ar vieglo transportu ir caurbraucams.

Remontēs par saviem līdzekļiem

Uzņēmējs O.Gudrais apstiprina, ka īpašumā “Tūjas” notiek būvniecības darbi. “Man ir noslēgts līgums ar pašvaldību par to, ka varu izmantot šo pašvaldības ceļu, uzņemoties pilnu atbildību par tā stāvokli. Ja ceļu sabojāsim, tad par saviem līdzekļiem to atjaunosim un papildus vēl periodiski veiksim ceļa uzturēšanu posmā, ko izmantojam. Kad darbus sākām, ceļš bija ļoti mitrs no pavasara ūdeņiem un diemžēl tobrīd mums bija salūzis viens no buldozeriem un nevarējām ceļu pieremontēt. Pašlaik ceļš ir caurbraucams un veicam uzturēšanas darbus, ko darīsim arī turpmāk,” saka O.Gudrais. Viņš norāda, ka ceļu izmanto tikai vienā vietā, pārbraucot pāri ar tehniku. “Bet turpmāk darbu organizēsim citādāk - smagā tehnika atradīsies tajā pusē, kur rok dīķus, un braukšana pār ceļu arī vairs nenotiks. Mēs ieguldām tur pietiekami lielas investīcijas, tādēļ cilvēkiem vajadzētu būt iecietīgākiem un priecāties, ka tiek radīta zivju audzētava un jaunas darba vietas,” uzsver O.Gudrais, norādot, ka ir atvērts komunikācijai ar iedzīvotājiem.

Zīmi nomainīs
Ceļa zīmju uzstādīšanas noteikumi neparedz, ka uz viena ceļa varētu būt atšķirīgas masas ierobežojuma zīmes. VAS “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Māris Salmiņš norāda, ka uz pašvaldības ceļa Anna – Kantorkrogs visā garumā būtu jābūt 3,5 tonnu ierobežojumam. “Tiesa, visā valstī uz valsts ceļiem ir 10 tonnu svara ierobežojums vai slēgts ceļš pilnībā. Šajā gadījumā pašvaldībai ar “Latvijas valsts ceļiem” vajadzēja saskaņot, lai zīmes būtu vienādas. Atradīsim kādu no 3,5 tonnu ceļa zīmēm un nomainīsim,” sola M.Salmiņš.

Kategorijas