Aluksniesiem.lv ARHĪVS

VID filiāles nākotne nav skaidra

Agita Bērziņa

2016. gada 13. jūlijs 08:20

1679

Nākamgad Valsts ieņēmumu dienests (VID) plāno veikt amata vietu skaita samazināšanu. Tas attieksies arī uz Alūksnes klientu apkalpošanas centru. Kā štatu samazināšana ietekmēs konkrētus klientu apkalpošanas centrus vai darbinieku skaitu tajos, šobrīd vēl nav zināms, bet starp alūksniešiem jau raisās dažādi viedokļi.

VID Sabiedrisko attiecību daļas galvenā speciāliste Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa skaidro, ka lēmums par to, kā štatu samazināšana ietekmēs konkrētus klientu apkalpošanas centrus vai darbinieku skaitu tajos, tiks pieņemts tikai pēc izvērtēšanas. Tā notiks, pamatojoties uz kompleksu VID struktūrvienībām noteikto uzdevumu un procesu izpildes analīzi.

“Kā iepriekš izskanējis dažādos medijos – lai paaugstinātu VID resursu izmantošanas efektivitāti un lietderību, lai nodrošinātu finanšu līdzekļu optimālas plānošanas un racionālas izmantošanas sistēmas pilnveidošanu, ar 2017.gada 1.janvāri VID veiks amata vietu skaita samazināšanu. Pasaulē aktuālās digitālā laikmeta tendences liek secināt, ka, mainoties nodokļu maksātāju paradumiem, jāmainās arī valsts iestādēm. Arī Latvijā aizvien vairāk valsts iestāžu piedāvā sazināties un saņemt pakalpojumus elektroniski. Šobrīd VID ir viens no līderiem e-pakalpojumu sniegšanas jomā Latvijā. Elektroniskā deklarēšanās sistēma (EDS) nodrošina saziņu ar VID gan saimnieciskās darbības veicējiem, amatpersonām, gan iedzīvotājiem, kas vēlas iesniegt gada ienākumu deklarāciju brīvprātīgi,” skaidro K.Augstkalne-Jaunbērziņa. Sekojot pieprasījumam, VID izveidojis arī vairākas bezmaksas mobilās lietotnes (aplikācijas) viedtālruņu lietotājiem.
Pie klientiem -  VID e-busiņš

VID uzskata, ka personāla resursu optimizācijas rezultātā nedrīkst ciest iedzīvotāju apkalpošanas kvalitāte, bet, ņemot vērā tendences, atsevišķām iedzīvotāju grupām nākotnē būs jārēķinās ar paradumu maiņu. Viena no iniciatīvām, lai to veicinātu, ir VID e-busiņš, kurš kopš pavasara dodas regulāros izglītojošos reisos pa Latvijas novadiem. Daudzus gadus rīko bezmaksas seminārus un sniedz individuālas konsultācijas.

Valstī patlaban ir izveidoti 68 valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošana centri, kuri darbojas pēc “vienas pieturas aģentūras” principa. Šāds centrs ir arī Apē. “Visos šajos centros ir pārstāvēts arī VID. Jau tagad bieži ir pierādījies, ka cilvēkiem izdevīgāk šķiet mērot ceļu tikai vienreiz uz centru, nevis vairākas reizes apmeklēt katru iestādi, tajā skaitā VID, atsevišķi,” norāda K.Augstkalne-Jaunbērziņa.

Elektroniskā deklarēšanās sistēma lietotāju skaits Latvijā
2013.gadā - 405 222.
2014.gadā - 620 676.
2015.gadā - 807 319.
2016.gada 1.pusgadā - 
jau 929 573.

Kategorijas