Aluksniesiem.lv ARHĪVS

VID reorganizācija raisa pretsparu

Mārīte Dzene

2016. gada 7. oktobris 00:00

839

Alūksnē tāpat kā citās reģionu pilsētās ar jaunu sparu uzvirmojušas runas, ka ar nākamo gadu Valsts ieņēmumu dienesta klientu apkalpošanas centra te vairs nebūs. Satraukumu rosinājusi VID ģenerāldirektora pienākumu izpildītājas Daces Pelēkās nesenā vizīte Alūksnē.

Nesamierināsies ar darbavietu samazināšanu
“Kad VID ģenerāldirektores pienākumu izpildītāja Dace Pelēkā bija Alūksnē, kopīgi pārrunājām situāciju. Nostāja ir tāda, ka dienesta nodaļu skaits tiks samazināts. Paredzēts, ka pāris darbinieku klientu apkalpošanai Alūksnē atstās, bet pārējiem piedāvās darbu citviet. Pagaidām galīgs lēmums gan vēl nav pieņemts,” stāsta Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis. Pašvaldība, protams, iebilst pret tāda lēmuma pieņemšanu.
Pirms nedēļas A.Dukulim un citiem biedrības “Reģionu attīstības centru apvienība” dalībniekiem bija tikšanās ar finanšu ministri Danu Reiznieci – Ozolu, kurā tika skaidrots, ka nevajadzētu visas iestādes pārcelt, koncentrējot tās tikai atsevišķās vietās. “Šādas rīcības rezultātā Alūksne var pazaudēt ne tikai klientu apkalpošanas centru, bet arī 11 darbavietas, tāpēc tam nekad nepiekritīsim,” uzsver pašvaldības vadītājs. Viņš uzskata, ka lēmumu par paredzamajām reformām novadu pilsētās pieņems tad, kad amatā būs apstiprināts jaunais VID ģenerāldirektors. “Pilnībā reorganizācijas plāns mums nav zināms, bet ir aizdomas, ka tas neapmierinās iedzīvotājus. Tāpēc biedrības valdes sēdē spriedīsim, ko vēl varētu darīt, lai apturētu šo absurdo procesu, kas ir pretrunā ar jebkuriem reģionu attīstības principiem,” atzīst “Reģionu attīstības centru apvienības” valdes priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis. Viņš prognozē, ka biedrība vērsīsies pie premjerministra Māra Kučinska un atkārtoti Finanšu ministrijā.

Mērķtiecīga optimizācija
VID Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Kristīne Augstkalne – Jaunbērziņa skaidro, ka tiek apsvērtas dažādas iespējas optimizēt darbu reģionālajos klientu apkalpošanas centros. Pirms konkrētu lēmumu pieņemšanas VID vadība klātienē apmeklē klientu apkalpošanas centrus un tiekas par pašvaldības amatpersonām, lai izvērtētu, kā iespējamā darba resursu optimizācija ietekmēs pakalpojumu pieejamību un to kvalitāti. “Klientu apkalpošana Alūksnē necietīs, iedzīvotāji tāpat kā līdz šim pakalpojumus klātienē varēs saņemt. Līdz šim secināts, ka aizvien lielāka loma ir e-pakalpojumiem, kas nodrošina veiksmīgu komunikāciju starp valsti un iedzīvotājiem digitālajā vidē. Praktiski visi pakalpojumi, kuri tiek sniegti klātienē, ir pieejami internetā,” komentē K.Augstkalne – Jaunbērziņa. Viņa uzsver, ka būtiska loma ir valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem. Tie darbojas pēc vienas pieturas aģentūras principa un tajos var saņemt konsultācijas klātienē. Visos līdz šim izveidotajos centros ir pārstāvēts arī VID, nākotnē šo centru skaits palielināsies. Alūksnes novada domē par tā veidošanu pagaidām nav lemts. ◆

Kategorijas