Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Izvēlas mazāko ļaunumu

Mārīte Dzene

2010. gada 6. februāris 07:47

896

Satraukums pēc bānīša rīta reisa “Gulbene – Alūksne” un “Alūksne – Gulbene” slēgšanas izskanējis visā valstī. Gulbenes novada pašvaldība meklēs alternatīvu pasažieru pārvadājumiem no Stāmerienas un Kalnienas, bet par alternatīvu starppilsētu satiksmi alūksniešiem vēl domās.

Alūksnieši ir neapmierināti“Nu nevar tā vienkārši noņemt vilciena rīta reisu! Tā turpinot, varbūt paliks tikai viens reiss nedēļā. Turklāt nav citu iespēju, kā iedzīvotājiem aizbraukt uz valsts iestādēm Gulbenē, jo to vairs nav Alūksnē. Dzelzceļa tuvumā dzīvojošajiem ir jābrauc pēc pārtikas. Tāpat noteikti ir tādi, kuri izmantoja bānīti, lai brauktu uz darbu. Arī no Gulbenes brauc strādāt uz Alūksni,” atzīst Marģers Kamerāds. Tiesa, viņš kopā ar kolēģiem uz darbu Pārtikas un veterinārā dienesta Austrumvidzemes  pārvaldē Gulbenē brauc ar automašīnu. Arī Alūksnes bibliotēkas Bērnu nodaļas vadītāja Dzidra Bauere secina, ka tagad daudzi cenšas apvienoties braucienam personiskajās mašīnās. Tomēr tā nevar būt izeja no situācijas vienmēr. “Ja bibliotekāriem Gulbenē būs seminārs vai kursi, tad uz tiem vairs nevarēsim tikt. Tas, manuprāt, nav pārdomāts lēmums. Katrā ziņā par Alūksnes puses cilvēkiem netiek domāts,” spriež Dz.Bauere. 
Saprot pasažieru sašutumuSIA “Gulbenes -Alūksnes bānītis” direktors Dainis Bušs informē, ka pērn oktobrī un novembrī tika veikta pasažieru plūsmas izpēte un braucēju aptauja. Tā liecināja, ka tieši rīta reiss ir vismazāk noslogots. Turklāt nedaudzajiem pasažieriem ir citas alternatīvas, lai nokļūtu galamērķī. “Pasažieri apliecināja, ka ikdienā vairāk izmanto pusdienas reisu, turklāt atradīs citu transportu, ja atcels rīta reisu. To rāda arī statistika - rīta reiss vienmēr ir bijis vismazāk izmantotais. Iespējams, tas skaidrojams arī ar iespēju Kalnienas un Stāmerienas iedzīvotājiem izmantot skolēnu autobusu,” skaidro D.Bušs.  Viņš uzsver, ka diemžēl uzņēmums bija spiests atcelt vienu reisu sakarā ar finansējuma samazināšanu pasažieru pārvadājumiem. Ja slēgtu citu reisu, tad cietēju būtu vairāk. Tāpēc kopš 1.februāra nav reisa pulksten 6.00 no Gulbenes un pulksten 7.50 no Alūksnes. 
Meklēs lētāko risinājumuPar dzelzceļa problēmām pasažieru pārvadājumos pirmdien, tiekoties ar Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētāju Nikolaju Stepanovu, runāja Alūksnes, Gulbenes un Madonas novada pašvaldību vadītāji. “Bānītim ir samazināts viens reiss, bet divi palika. Tiesa, turpinās diskusija, vai tieši rīta reiss bija jāslēdz. Taču tā ir mūsu reģiona iekšēja lieta. Tā jārisina katrā novadā, pārbaudot pasažieru skaitu. Tas ir vieglāk izdarāms, nekā cīnīties, lai netiktu slēgti visi bānīša reisi,” komentē N.Stepanovs. Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta un pakalpojumu nodaļas vadītājs Jānis Ošiņš norāda, ka par šo jautājumu vēl lems. Alūksnes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Laimonis Sīpols informē, ka šim gadam finansējuma bānīša pārvadājumiem pietiek, taču par nākamo gadu grūti spriest. “Vajadzēs analizēt, cik cilvēkiem būtu nepieciešams braukt no rīta uz Gulbeni vai tās virzienā, un tad jāmēģina rast risinājums, lai aizstātu slēgto reisu. Bānītis ir vajadzīgs galvenokārt tūristu piesaistīšanai. Iedzīvotāji to kā transportu izmanto maz,” skaidro L.Sīpols. Viņš atzīst, ka var, protams, nepiekrist reisa slēgšanai. Tomēr situācijā, kad trūkst naudas, ir jāizvēlas lētākais risinājums.

Kategorijas