Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pleskavas iela alkst pēc pārbūves

Līga Vīksna

2017. gada 20. janvāris 00:00

337

Alūksnes novada pašvaldībā beidzot sāk raisīties diskusijas, ka arī Pleskavas ielai Alūksnē  nepieciešama rekonstrukcija. Par to deputāti sprieda pašvaldības tautsaimniecības komitejas sēdē šonedēļ.

Vissliktākā – Pleskavas iela
Īpašumu nodaļas vadītājs Ingus Berkulis klāsta, ka Alūksnē tranzītielu kopgarums ir 10,15 kilometri. Līdz šim pārbūvēta gandrīz puse – 4,7 kilometri (Pils, Bērzu, Jāņkalna, Helēnas ielu posmi). Šovasar par valsts finansējumu un ar pašvaldības līdzfinansējumu tranzītielu atjaunošanai pārbūvēs Rīgas ielas posmu 0,65 kilometru garumā: no Pils ielas līdz degvielas uzpildes stacijai “Virši A”. Pārbūvi vēl gaida Pleskavas iela, Pils iela posmā no Pleskavas ielas uz Karitānu pusi un Tālavas iela. “Apsekojot šīs ielas un konsultējoties ar speciālistiem, no trim atlikušajiem posmiem tehniski vissliktākā un pat uz sabrukšanas robežas ir Pleskavas iela. Tās uzturēšana ik gadu prasa arvien vairāk līdzekļu, īpaši pavasaros, lai salāpītu bedrītes. Viskritiskākais ir ielas vidus posms no 7. Siguldas kājnieku pulka pieminekļa līdz Ozolu ielai,” stāsta I.Berkulis.

Pārbūvēs trīs kārtās
Šobrīd netiek saredzēta iespēja piesaistīt finansējumu no Eiropas Savienības struktūrfondiem, tādēļ rakstīs pieteikumu, lai līdzekļus iegūtu no valsts programmas tranzītielu atjaunošanai. 70 procentus finansējuma cerēts gūt no valsts, bet 30 procenti būtu pašvaldības līdzfinansējums. “Iela ir gara, un finansējumu pārbūvei vajag lielu, tādēļ visu ielu uzreiz rekonstruēt nevarēs. Ir sagatavots projektēšanas uzdevums, kas paredz ielu pārbūvēt trīs kārtās: no Pils ielas līdz piemineklim, no pieminekļa līdz Ozolu ielai un tad atlikušo posmu. Plānota brauktuves atjaunošana, gājēju un veloceliņa izveide, pieturvietu sakārtošana, pieslēgumu izveide,” stāsta I.Berkulis.
Pašvaldības Plānošanas un attīstības nodaļa vēlas sākt sagatavot Pleskavas ielas pārbūves tehnisko projektu. I.Berkulis lēš, ka tā izstrāde izmaksās 25 000 līdz 35 000 eiro (bez PVN). Tehniskais projekts jāiesniedz līdz 1.augustam.

Jāsaglabā pieeja ezeram
Deputātu Modri Lazdekalnu interesē, kāda būs piekļuve Alūksnes ezeram, kad ielu pārbūvēs. “Svarīgi paredzēt pieeju ezeram tā dēvētajā zirgu dzirdinātavā pie 7. Siguldas kājnieku pulka pieminekļa,” saka M.Lazdekalns.
Deputāts Ainars Melders uzskata, ka Pleskavas ielas rekonstrukcijā vajag iesaistīt arī Aizsardzības ministriju, jo šo ielu savām vajadzībām ik dienu izmanto Kājnieku skola, un līdz ar Pleskavas ielu vajagot pieķert klāt Cerību ielas remontu, kas esot traģiska pēc “Latvenergo” kabeļa rakšanas un apgaismojuma ierīkošanas darbiem.
Alūksnes novada domes priekšsēdētāja vietnieks un komitejas vadītājs Dzintars Adlers atzīst, ka priekšlikumus izskatīs, tiekoties ar projektētāju. “Nav slikti pie reizes izbūvēt arī citas ielas, bet tad uzreiz jārēķinās ar papildu izmaksām. Turklāt šī nav vienīgā iela, kuru pilsētā vajag rekonstruēt. Veloceliņi un gājēju ietves uzreiz sadārdzina pārbūvi par aptuveni 30 procentiem, tādēļ rūpīgi jāizvērtē visas blakus lietas. Trotuārs pēc tam ir jāuztur, turklāt iedzīvotāju skaits novadā samazinās. No valsts uzreiz visu finansējumu pārbūvei nedabūsim – labākajā gadījumā trešdaļu, tādēļ šobrīd varētu projektēt tikai pirmo kārtu,” domā Dz.Adlers.
Deputāti sprieda, vai tehnisko projektu gatavot kārtās vai tomēr vienu kopēju, beigās vienojoties par pēdējo variantu. 
— Līga Vīksna

Kategorijas