Aluksniesiem.lv ARHĪVS

VID Alūksnē atstāj tikai divus darbiniekus

Līga Vīksna

2017. gada 28. aprīlis 00:00

118

Turpinoties valsts iestāžu centralizācijai un optimizācijai, no 2.maija Alūksnē tiek reorganizēts Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Alūksnes klientu apkalpošanas centrs. 28.aprīlī esošajās telpās Uzvaras ielā 1 aizvadīta pēdējā darbdiena – turpmāk vairs tikai divi iestādes darbinieki iedzīvotājiem būs pieejami Alūksnes novada pašvaldības telpās Dārza ielā 11, Alūksnē.

Turpmāk – pašvaldības ēkā
No 2.maija šādas pārmaiņas skar VID klientu apkalpošanas centrus arī Ludzā, Limbažos un Gulbenē, no jūnija – arī Valkā. VID to skaidro kā dienesta darba optimizāciju un uzsver, ka iedzīvotājiem arvien vairāk jāizmanto VID sarūpētie e-pakalpojumi, daudz ko izdarot pašiem bez VID darbinieku palīdzības un konsultācijas.
Vietās, kur pašvaldības izrāda pretimnākšanu un iestājas par to, lai novada iedzīvotājiem uz vietas ik dienu tomēr būtu pieejami vismaz daži VID darbinieki, tiek rasta iespēja izmitināt viņus pašvaldību telpās. Vietās, kur pašvaldība pretimnākšanu neizrāda, piemēram, Ogrē, VID savus pakalpojumus klātienē nesniedz vairs vispār. Strādāt Alūksnē paliks tikai divi darbinieki – pārējiem piedāvāta iespēja ik dienu braukāt strādāt uz VID Balvu klientu apkalpošanas centru, ko viņi arī darīs. Ceļa izdevumus šiem darbiniekiem apmaksās no valsts budžeta līdzekļiem, tikai VID sabiedrisko attiecību daļā tā arī nesaņēmām atbildi uz jautājumu, cik līdzekļu šādam mērķim mēnesī, gadā tiks iztērēts.

Jāizmanto e-pakalpojumi
“Lēmums par minēto VID klientu apkalpošanas centra slēgšanu tika pieņemts sakarā ar VID klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu optimizēšanu. Tā paredz pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu. Balvos strukturālas izmaiņas nav plānots veikt. VID darbinieki pilda savus darba pienākumus neatkarīgi no teritoriālās piekritības. Kā zināms, VID līdz šim ievērojamus līdzekļus ir ieguldījis e-pakalpojumu radīšanā un uzlabošanā, kas devis iespēju dienestam veikt darba resursu un procesu optimizāciju. Latvijas teritorijā veiksmīgi attīstījies Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkls, kurā līdzās citu iestāžu pakalpojumiem tiek nodrošināta iespēja saņemt arī VID populārākos pakalpojumus,” saka VID sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Teice-Mamaja. Apes novadā šāds centrs jau ir, bet Alūksnes novadā ir tapšanas stadijā.
— Līga Vīksna

Kategorijas