Aluksniesiem.lv ARHĪVS

“Very Berry” daudz jaunumu

Agita Bērziņa

2017. gada 14. jūlijs 00:00

980

Gaujienas pagasta uzņēmums “Very Berry”, kas ir viens no lielākajiem ogu audzētājiem valstī, pircējiem piedāvā jaunus produktus – jaunas sulas, kuru pamatbāze ir ķirbis, sulas bērniem un ērtu sulu iepakojumu.

Jaunums – sulas bērniem
Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Gundega Sauškina stāsta, ka svaigākais jaunums ir sulas bērniem, kuras tikai tagad sāk savu ceļu uz lielveikaliem. Piedāvājumā ir piecu garšu sulas. Četrām bāze ir bumbieru sula - “Mīļam puncītim” ar aveņu sulu, “Veselības aizsardzībai” ar dzērveņu sulu, “Labām actiņām” ar melleņu sulu, “Saldam miedziņam” ar ķiršu sulu, bet sulai “Stiprai veselībai” ar smiltsērkšķiem bāze ir ābolu sula. “Ideja par savu produktu līniju bērniem radās pēc vairākkārtējiem jautājumiem izstādēs, kur mums jautāja sulas bez cukura. Bērnu sulās nav pievienots cukurs, un tās gatavotas uz bumbieru sulas bāzes. Bumbieru sula tādēļ, lai bērniem nepūstos vēderi, jo, kā zināms, ābolu sula ir riskanta. Vienīgi smiltsērkšķu sulai bāze ir ābolu sula, jo bumbieris ar smiltsērkšķi “nesadzīvoja”,” stāsta G.Sauškina.

Degustētāji – bērni
Iespēja pirmajiem degustēt jaunās sulas un ar savu vērtējumu noteikt, kuras nonāks veikalu plauktos, bija arī Apes pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” bērniem. “Apes bērni degustēja sulu paraugus un noteica, kuras ir garšīgākās. Devām sulas garšot arī bērniem Rīgā. Tās sulas, kuras bērniem negaršoja, uzreiz izslēdzām no piedāvājuma. Varianti bija dažādi. Atstājām tikai tās, kuras bērniem garšoja, savukārt sulām, kurām atzīmes bija zemākas, uzlabojām garšu. Tagad aizvedām uz bērnudārzu gatavus ražojumus un viņiem ļoti garšoja. Esam trāpījuši! Protams, bērniem nebija topā smiltsērkšķu un dzērveņu sulas, bet tās ir sulas, kuras bērniem ļoti vajadzīgas, kad viņi slimo. Nākot rudenim, mammas pirks šīs sulas. Bērniem visvairāk patika sulas actiņām, vēderiņam un miedziņam. Šobrīd sulas bērniem lielveikalos ir apstiprināšanas stadijā, tādēļ nezinām, kāds būs pieprasījums,” atklāj G.Sauškina.

Zīmols nostiprinājies
Bērnu suliņu etiķeti rotā dažādi zvēriņi, nevis “Very Berry” putniņš. “Bērni to ievēroja un jautāja – kur putniņš? Tas nozīmē, ka “Very Berry” zīmols Latvijā ir nostiprinājies. Pēc “Nielsen” datiem esam astotie atpazīstamākie,” skaidro G.Sauškina. Bērnu sulu pudelītēm nomainīts arī korķītis – tas ir ar plastmasas riņķīti, lai vieglāk atgriezt pudelīti. “Atsauksmes no mammām ir ļoti labas, jo pudelīti var izmantot vairākkārtīgi. Pudelīte ir maza, ļoti ērti iegulst bērnu rociņās,” stāsta G.Sauškina. Domājot par pircēju ērtībām, “Very Berry” nesen sulas sāka pildīt kastēs jeb “Bag in box” iepakojumā. “Vasarā šim iepakojumam ir ļoti liela popularitāte, jo to var ērti paņemt līdzi piknikos. Visvairāk pērk tieši rabarberu un cidoniju sulas. Kastes ir izdevīgas cilvēkiem, kuriem nav lielas ģimenes. Ja nopērk pudelīti, tā zināmā laikā jādzer, bet kastē sula nezaudē savas īpašības mēneša laikā. Arī paši testējam un skatāmies. Garša nemainās, jo sula pildīta vakuumā, apkārt ir metāls un līdz ar to sulā nekas no apkārtējās vides nevar iekļūt. Arī ārpusē esošais krāniņš gaisu iekšā nelaiž,” stāsta G.Sauškina.

Ķirbju sulas vairs nav “fuj”
“Very Berry” jaunums ir sulas, kurām bāze ir ķirbis. Tās ir ar trīs garšām – smiltsērkšķu, zemeņu un cidoniju. G.Sauškina atklāj, ka ķirbju sulas sāka ražot pēc “Rimi” pieprasījuma. “Ķirbju sulas pērk labi. Ķirbju sulu tīru neviens negrib dzert. Degustācijā lielveikalā, dodot cilvēkiem garšot ķirbju sulas, pirmā reakcija ir: “Ķirbis? Fuj!” Ja sakām, ka ar smiltsērkšķi, tad: “Vēl trakāk!” Taču, kad piespiež pagaršot, iepatīkas un aiziet, nopircis trīs pudelītes. Tas ir veids, kā iemānīt ļoti labu sulu, šajā gadījumā ķirbju, gan pieaugušajiem, gan bērniem. Ķirbju sulu tur nejūt. Ķirbju sula ar smiltsērkšķi ir neitrāla, ar zemeni – salda, ar cidoniju – skāba. Citiem garšo salds, citiem skābs. Cilvēki ir atšķirīgi. To ļoti labi redzējām degustācijā. Arī cilvēki, kuriem negaršo smiltsērkšķis, šinī ķirbju sulā to nejūt. Par ķirbju sulu ar cidoniju cilvēki saka, ka garšo kā mango,” viņa skaidro.

Sezona būs grūta
G.Sauškina atzīst, ka šī sezona visā Latvijā augļu un ogu audzētājiem būs ļoti grūta. “Vienīgā oga, kurai laikapstākļi nav kaitējuši, ir dzērvene. Dzērvene nav cietusi ne ziemas salā, ne pavasara salnās. Avenes ir gandrīz visas nosalušas, lai gan pārziemoja ļoti labi. Bija cerības uz ļoti lielu ražu, bet maija salnās, kad bija mīnus 8 un 9 grādi, avenes gāja bojā. Mellenes vietās, kur laistījām, ir labas, bet kur nelaistījām, ir 50 % zaudējumu. Dažām šķirnēm ogu nebūs vispār. Mežā, cik man zināms, melleņu šobrīd vispār nav. Zemenes ir smukas. Nedaudz pabojāja lietus, kad ogas zaros negatavojās. Tagad strauji gatavojas un ogas ir skaistas. Zinu, ka Kurzemē stādījumi ir vēl vairāk cietuši. Mēs esam vairāk uz ziemeļiem, un mums pavasaris vēl nebija tik ļoti sācies, kā tur. Ziema bija normāla, un pavasarī, kad viss modās, likās, ka būs izcils gads. Izskatās, ka nemaz tik izcils nebūs,” viņa teic.

Rosina deklarēt sezonas strādniekus
“Very Berry” var iegādāties arī zemenes. “Pašlasītājus dārzā nelaižam. Esam ieinteresēti darbu dot saviem cilvēkiem, sezonas strādniekiem, lai viņi nopelnītu. Pašlasītājiem attieksme pret darbu ir dažāda. Ir, kuri akurāti salasa, ir kuri nolasa “krējumu” un pārējo atstāj. Sezonas strādnieki piesakās ļoti daudz. Pieļauju, tas tādēļ, ka mežā nav ogu. Cik nodarbināsim šogad, vēl nevaru pateikt. Pagājušajā gadā deklarējām 93 cilvēkus. Tas ir daudz. Jābrīnās, ka citiem audzētājiem nav deklarēts neviens. Paši nolasa? Tā nav īsti godīga konkurence. Aicinu visus ogu audzētājus godprātīgi reģistrēt  sezonas strādniekus, jo trīs gadu programmai šis ir pēdējais gads un Finanšu ministrija skatīsies, ko darīt tālāk. Nomaksāt nodokļos 15 % ir vieglāk, nekā maksāt pilnu nodokļu apmēru,” teic G.Sauškina.

Izaugusi ogu lasītāju paaudze
Uzņēmumā gadu gadiem ir izveidojusies uzticama lasītāju komanda, kura ogu laikā speciāli ņem atvaļinājumu. “Daži nevar dienā nopelnīt 15 eiro un dusmojas par to. Pērn rekords bija pāri 100 eiro dienā. Tas bija puisis, kurš speciāli ņem atvaļinājumu un brauc peļņā. Pusaudžus bez vecākiem darbā ņemam. Ja dauzās un nestrādā, patriecam pēc divām dienām. Ir izaugusi ogu lasītāju paaudze, kas pie mums strādājusi gadu gadiem un nu jau mācās augstskolā. Viņi lasa ogas labāk nekā pieaugušas sievas. Viņam ir mērķis, piemēram, kaut ko nopirkt, tādēļ strādā,” viņa stāsta.
Rudenī uzņēmumā būs vēl citi jaunumi - jauna iekārta, kas mazgās pudelīti, pildīs, korķēs, uzliks etiķeti. Viss notiks automātiski. “Attīstāmies un nepārtraukti domājam ko jaunu. Esam pirmie, un pirmajiem vienmēr jāskatās uz priekšu, jo aizmugurē min uz papēžiem. Tādēļ visu laiku jādomā kas jauns. Mums būs arī jauni dzērieni, kuri vēl šobrīd ir izstrādes procesā,” atklāj G.Sauškina.


Kategorijas