Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Prioritāte – Merķeļa ielas rekonstrukcija

Agita Bērziņa

2017. gada 1. septembris 00:00

595

Alūksnes novada domes augusta tautsaimniecības komitejas sēdē deputāti diskutēja par plāniem rekonstruēt Merķeļa ielu Alūksnē un to, kā veiksmīgāk šajā ielā organizēt kravas transporta kustību.

Grib izmantot atlikumus
Plānošanas un attīstības nodaļas vadītāja Arita Prižavoite skaidroja, ka Merķeļa ielā SIA “Rūpe” 2018.gadā sāks ūdensvada un kanalizācijas izbūves darbus. “Lai Merķeļa ielā nerastos tāda pati situācija kā Miera ielā, kura pēc ūdensvada un kanalizācijas izbūves ir ar ielāpiem, Merķela ielas pārbūves projekts būtu jāvirza kā prioritārs un darbi jāveic uzreiz secīgi pēc “Rūpes” projekta. Merķeļa ielas projekts Investīciju plānā ir rezerves projektu grupā. Tā kā citos projektos ir ERAF finansējuma pārpalikumi un projektos nav skarts arī 6 % rezerves finansējums, atlikumus varēsim izmantot, sākot ar 2019.gadu. Runa varētu būt par ERAF līdzfinansējumu apmēram 500 tūkstošiem eiro, varbūt vairāk. Tāmē, ko gatavojām pirms dažiem gadiem, Merķeļa ielas pārbūves izmaksas bija 1 miljons eiro. Ja dosiet akceptu šai projekta idejai, izstrādāsim to un veiksim aprēķinus, cik izmaksātu rekonstrukcija pēc šābrīža cenām. Tad varēsim runāt par konkrētām summām. Šobrīd vajadzētu akceptu, ka strādājam šajā virzienā un Merķeļa ielas pārbūvi virzām kā prioritāru projekta ideju,” skaidroja A.Prižavoite.

Jaunu ceļu būvēt nevajag
Deputāti bija vienisprātis, ka Merķeļa iela ir jārekonstruē. Diskusijas raisīja vien jautājums, kā labāk virzīt kravas transporta kustību uz uzņēmumu “4 Plus”. “Šobrīd ir ideja kravas transportu uz Merķeļa ielu virzīt pa Brīvības ielu posmā no Jāņkalna ielas līdz Merķeļa ielai. Šis ceļa posms nav saprojektēts, jo sākotnēji bijām domājuši kravas virzīt no Uzvaras ielas pa Merķeļa ielu. Tiekoties ar uzņēmējiem, secinājām, ka būtu lietderīgāk kravas transportu virzīt pa šo posmu. Tā kā procesā ir bānīša stacijas projekts, tad būtu loģiski rekonstruēt Jāņkalna ielas posmu līdz Viestura ielai. Viestura ielu jau uzlabojam, uzberot “nograuzto” asfaltu,” skaidroja priekšsēdētāja vietnieks Dzintars Adlers. Deputāts Laimonis Sīpols jautāja, vai ir pareizi kravas transportu virzīt gar dzīvojamajām mājām, uz ko saņēma atbildi, ka šis ir labākais variants un jau šobrīd kravas ved pa šo ielu.
Deputāts Ainars Melders rosināja veidot jaunu ceļu no Tālavas ielas uz Merķeļa ielu, tā sakot - pa taisno uz “4 Plus” teritoriju. Dz.Adlers norādīja, ka tas nav vienkārši izdarāms. “Jauna ceļa izbūve kopā ar dzelzceļa pārbrauktuvi izmaksātu pārāk dārgi,” viņš norādīja. Šai idejai nepiekrita arī deputāts un  SIA “4 Plus” valdes loceklis Askolds Zelmenis, norādot, ka jaunā iela vestu tikai un vienīgi uz “4 Plus” teritoriju, kas nebūtu pareizi.

Nedrīkst aizmirst Uzvaras ielu
Deputāti vēlējās zināt, vai ir plānots kaut kā uzlabot arī Uzvaras ielu. Dz.Adlers skaidroja, ka Uzvaras ielas tehniskais projekts ir izstrādāts un darbu tāme ir miljons eiro. “Vai spēsim “pacelt” vēl vienu ielu? Priekšlikums būtu nebūvēt ielu, bet sakārtot vismaz trotuāru. Grūti pateikt, cik tas varētu izmaksāt. Tā varētu būt ceturtā vai piektā daļa no ielas kopējām izmaksām,” norādīja Dz.Adlers. Visi bija vienisprātis, ka trotuārs Uzvaras ielā ir kritiskā stāvoklī un cilvēki tur kājām vairs neiet. L.Sīpols rosināja darīt vienkāršāk – uz ceļa uzlikt jaunu asfalta kārtu, nevis veikt pilnīgu rekonstrukciju, jo šī nav tranzīta iela. “Ja Uzvaras iela nav tranzīta iela, tad tur var veikt vienkāršākus darbus, piemēram, uzliet jaunu virskārtu asfalta un nobruģēt gājēju celiņu. Tas neprasītu tik lielus ieguldījumus. Tāpat kā darījām ar Kanaviņu ielu, un nevajadzēs nekādus miljonus,” rosināja L.Sīpols.
— Agita Bērziņa

Kategorijas