Aluksniesiem.lv ARHĪVS

“Vāverītē” daudz jaunumu

Agita Bērziņa

2017. gada 31. oktobris 08:31

356

Apes pirmsskolas izglītības iestādē “Vāverīte” jaunais mācību gads iesācies darbīgi. Vienā no grupiņām izvietoti skaņu izolējoši un trokšņus absorbējoši paneļi, bērnu veselības stāvokli pārbaudījuši “Mobilā veselības aprūpes centra” speciālisti, savukārt iestādes vadība aktīvi iesaistās jaunā mācību satura vērtēšanā pilotprojektā “Skola 2030”.

Iestādes vadītāja Iluta Apine ir pateicīga uzņēmumam “Cewood” un personīgi Edmundam Bērziņam par atsaucību, sapratni un labo gribu, uzstādot grupā “Kodoliņi” skaņas izolācijas un trokšņu absorbcijas paneļus. “Grupā ir bērns ar dzirdes attīstības traucējumiem, un pēc Valmieras vājdzirdīgo internātvidusskolas - attīstības centra apmeklējuma sapratām, ka  grupas ikdienas trokšņu līmenis varētu būt šim bērnam traucējošs, tādēļ domājām, kā klusināt trokšņus. Mums atsaucās uzņēmums “Cewood”, piedāvājot trokšņus mazināt ar viņu ražotajiem paneļiem. Ieejot grupā, šķiet, ka trokšņu līmenis ir zemāks, sajūtas ir labākas,” stāsta I.Apine. Viņa ir arī pateicīga darbiniekiem, kuri sestdienā, netraucējot bērnu ikdienas dzīvi, apzinīgi un akurāti veica darbus bez maksas, ieteica labāko variantu.
Iestādes bērnu vecākiem bija iespēja saņemt programmas “Mobilais veselības aprūpes centrs” ārstu (LOR un mikrologopēda) konsultācijas. I.Apine atzinīgi vērtē labdarības organizācijas “Ronald McDonald House Charities Latvija” devumu, apmaksājot mobilās brigādes, kuras dodas uz vietām, kur speciālisti nav pieejami.

“Vāverīte” ir starp 100 skolām Latvijā, kas darbojas pilotprojektā “Skola 2030”. “Esam piedalījušies divās mācībās, lai domātu un mēģinātu mācību procesu veidot citādāku. Esam iepazinušies ar plānoto programmu un veicam pirmo mājasdarbu – izvērtējam savu iestādi, atzīstot stiprās un vājās puses. Mūsu iestādes izvēlētā kompetence ir “Pašvadība”. Šobrīd apzinām, kas mums pašiem ir jāmācās, lai varētu kopā darboties ar bērniem. Saprotam, ko mākam un varam katrs pats un ko var kolēģis. Ja grupā ir divas audzinātājas, tad jāmācās strādāt kā komandai, kur viens pedagogs papildina otru. Tās ir pamatlietas, ar ko jāsāk,” stāsta I.Apine.

Jāpārveido arī grupas telpas, lai nav pasīvā, bet aktīvā mācīšanās. “Mācību videi ir jārosina bērnu darboties un jāatspoguļo paveiktais. Tai jābūt viegli transformējamai reālas dzīves problēmsituāciju risināšanai un pašvadītas mācīšanās nostiprinošai. Šis arī būs grūti īstenojams uzdevums, jo esam pilnas dienas iestāde ar tādām telpām, kādas ir, bez atsevišķas ēdamzāles un guļamtelpām, kā tas ir ārzemēs. Būs jādomā, kā pārkārtot galdus, kā sakārtot telpu, lai, guļot diendusu, netraucētas paliktu aktivitāšu centru vietas, kur bērni var apgūt pamatprasmes un kompetences. Pie tam materiālajai bāzei jābūt ļoti daudzpusīgai. Šīs ir jomas, ko teorētiski izprotam, bet būs vajadzīgi resursi, lai ieviestu dzīvē,” skaidro I.Apine.

Kategorijas