Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Saņem stipendijas

Ilze Bogdanova

2009. gada 17. decembris 07:25

1418

“Ja tāda iespēja ir, tad kāpēc to neizmantot?” uzskata Strautiņu pamatskolas skolotāja Tija Āboliņa, kas kopā ar vēl četrām kolēģēm pieteikusies Eiropas Sociālā fonda aktivitātē.

Tās laikā pedagogi var iesaistīties profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā, iegūt papildu kvalifikāciju vai pārkvalificēties darbam citā profesijā. Šobrīd atbalstīti 3165 pedagogi, kas ik mēnesi saņems mērķstipendiju 100 latu apmērā. Alūksnes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes metodiķe Baiba Lietapure atklāj, ka no Alūksnes un Apes novadiem šai aktivitātei pieteicās 111 pedagogi, no kuriem atbalstīti 104.

Visvairāk pieteikumu saņemts par iesaistīšanos pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā. Uz to pretendējuši 72 pedagogi, bet apstiprināti 70. Uz atbalstu papildu kvalifikācijas apgūšanai saņemti 38 pieteikumi, no kuriem Alūksnes novadā atbalstīti 28, bet Apes novadā – 5. Savukārt atbalstu pārkvalifikācijai citā profesijā saņems tikai viens pedagogs no abiem novadiem.

Domā par lietderību
Lai gan atšķirībā no Apes novada Alūksnei paredzētais finansējums netika izsmelts pilnībā, priekš pirmās reizes izrādīto atsaucību B.Lietapure vērtē atzinīgi. “Bija skolas, kas neuzdrošinājās pieteikties, jo tā tomēr ir vēl nezināma lieta. Domāju, ka tagad tās paskatīsies, kā iet citiem, un nākamajā reizē arī pašas nolems izmēģināt,” viņa spriež, piebilstot, ka atsevišķi pieteikumi netika apstiprināti nevis pārsniegtā finansējuma dēļ, bet gan tāpēc, ka neatbilda noteikumiem.

Aktīvākie pieteikumu iesniedzēji izrādījušies pilsētas izglītības iestāžu pedagogi. Tiesa, kā norāda Ilzenes pamatskolas direktore Olīvija Jēģere, piedāvātās aktivitātes vairāk ir aktuālas pilsētas skolām. “Uz atbalstu papildu kvalifikācijas iegūšanai mums pieteicās tikai viens pedagogs. Viņš zina, ka, beidzot kursus, savas zināšanas varēs izmantot darbam skolā, ņemot vērā, ka tieši šobrīd mums pietrūkst skolotāja speciālās izglītības programmai. Ja tā nebūtu, tad šaubos, vai kāds pieteiktos. Protams, zināšanas var noderēt jebkurā gadījumā, tomēr ko tas dos, ja es varēšu mācīt matemātiku 5. un 6.klasei, bet vakances uz šo vietu nebūs?” uzskata direktore.

Novērtē finansiālo atbalstu

Ar dalītām jūtām aktivitāšu piedāvājumu vērtē Strautiņu pamatskolas skolotājas. “Ir neziņa par to, vai šīs zināšanas mums kaut kur noderēs. Jā, mēs būsim apguvušas kaut ko jaunu, bet vai mums būs iespēja to izmantot arī praktiski?” savas bažas atklāj T.Āboliņa. Pieteikties uz papildu kvalifikācijas iegūšanu viņu, tāpat kā kolēģes Ligitu Medisu un Ingrīdu Pedeci, motivējusi iespēja papildināt zināšanas un vienlaikus saņemt mērķstipendiju.

“Algas pedagogiem šobrīd ir krietni vien samazinātas un arī ar slodžu nodrošināšanu tik spīdoši neiet. Lai gan nav garantijas, ka tas vēlāk kaut kur noderēs, uzskatu šo par tādu kā pagaidu risinājumu, kas sniedz gan finansiālu atbalstu, gan iespēju paaugstināt savu konkurētspēju darba tirgū,” saka Strautiņu pamatskolas skolotāja Santa Masinga, kas iesaistījusies profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā

Kategorijas