Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pasažierus aicina neklusēt par krāpšanos ar biļetēm

Līga Vīksna

2018. gada 6. jūnijs 14:21

128

Autotransporta direkcija ir konstatējusi biļešu tirdzniecības pārkāpumus un saņēmusi sūdzības par šo tēmu no pasažieriem aptuveni 5 procentos no kopumā 1060 reģionālo autobusu maršrutiem. Diemžēl starp šiem maršrutiem ir arī divi maršruti Alūksnes novadā: maršruts Nr.5194 Alūksne - Kalncempji un Nr.6707 Alūksne - Korneti - Jaunlaicene - Korneti - Alūksne.

“Neapzodz sevi - paņem biļeti!”

“Šajos 1060 maršrutos pārkāpumi konstatēti vairāk nekā vienu vai divas reizes, tādēļ pastāv risks, ka statistika par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu neatbilst reālajam pieprasījumam, kā rezultātā tajos varētu tikt pārskatīts reisu skaits. Kampaņas “Neapzodz sevi – paņem biļeti!” norises laikā iedzīvotāji ir aicināti ņemt biļeti, braucot sabiedriskajā transportā, jo tas ir veids, kā parādīt, ka reiss ir vajadzīgs,” stāsta Autotransporta direkcijas sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Autotransporta direkcija ir izveidojusi karti ar maršrutiem, kuros saskaņā ar pasažieru sniegto informāciju un kontrolieru pārbaudes rezultātiem konstatēti biļešu tirdzniecības pārkāpumi: pasažierim nav izsniegta biļete; pasažierim, kurš par braucienu samaksājis, izsniegta nulles vērtības biļete; biļetē norādītā pieturvieta nesakrīt ar to, ko šoferim tās iegādes brīdī nosaucis pasažieris. Z.Plone atzīst - var rasties situācija, ka šajos maršrutos autobusu satiksme nākotnē varētu tikt nodrošināta retāk nekā šobrīd, jo statistika par pārdoto biļešu skaitu varētu būt nepilnvērtīga. 

“Šobrīd, kad valsts piešķirtais finansējums nav pietiekams, lai uzturētu reģionālo maršrutu tīklu esošajā apjomā, ir būtiski, lai iesniegtie dati par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu būtu atbilstoši reālajam pieprasījumam,” saka Z.Plone.

Vienos un tajos pašos maršrutos

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norāda - direkcija novērojusi, ka biļešu tirdzniecības pārkāpumi lielākoties tiek veikti vienos un tajos pašos maršrutos un lielākā daļa no tiem ir tādi, kur autobusi dienas laikā kursē ļoti bieži.
Informatīvās kampaņas “Neapzodz sevi - paņem biļeti!” mērķis ir veicināt iedzīvotāju līdzatbildības sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru tie ir samaksājuši, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus autobusos. Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu tirdzniecības pārkāpumus, pasažieri var sazināties ar kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena dienu un laiku, kā arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts autobusā.
Divi nejauši gadījumi

SIA “Sabiedriskais autobuss” valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis norāda - šajā gadījumā nevajag no mušas uzpūst ziloni, jo Alūksnes novada minētajos divos maršrutos katrā bijis tikai pa vienam nejaušam gadījumam. “Maršrutā Alūksne - Kalncempji 2017.gada maijā viena seniore nebija ņēmusi biļeti, par ko piemēroja sodu. Savukārt maršrutā Alūksne - Korneti - Jaunlaicene - Korneti - Alūksne gadījums bija nesen, jo autobusā bija salūzis kases aparāts, maršrutā brauca 10-15 skolēni, bet galamērķī tāpat tika nogādāti. Šoferim par šo gadījumu tāpat piemēroja 200 eiro sodu. Autotransporta direkcijai par šiem gadījumiem jau sniegti skaidrojumi,” saka E.Strickis.
Viņš norāda - valstī plānotā maršrutu optimizācija diemžēl ir rezultāts tam, ka samazinās iedzīvotāju skaits. “Arī pats braucu maršrutos. Piemēram, ir publika, kas ir alkohola reibumā, bet ar sabiedrisko transportu braukt grib, no autobusa ārā nekāpj neparko. Šādus gadījumus risināt nepalīdzēs ne direkcija, ne kāds cits. Ja kontroles laikā fiksē dzērāju bez biļetes, arī to ieskaita statistikā,” saka E.Strickis. Viņš uzskata, ka plānotā jaunā sistēma “transports pēc pieprasījuma” būs lietderīga. “Šobrīd vēl tiek kārtota dokumentācija, lai šo sistēmu ieviestu Alūksnes novadā atsevišķos maršrutos uz Mārkalni, Jaunannu un Šļukumu,” viņš saka.

Kategorijas