Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Alūksnes novada skolu tīkla skarbā nākotne

Līga Vīksna

2018. gada 9. novembris 08:42

3830

Alūksnes novada pašvaldības darba grupa nākusi klajā ar ziņojumu par to, kāds būs izglītības iestāžu tīkls Alūksnes novadā no 2021.gada. Nākotnes perspektīva ir diezgan pesimistiska – niecīgā skolēnu skaita dēļ novadā, visticamāk, būs tikai četras pamata un vidējās izglītības skolas: Alūksnes pilsētā Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzija un Alūksnes novada vidusskola, Ziemeru pamatskola Māriņkalnā un Liepnas pamatskola. Likvidētas tiktu Pededzes, Malienas, Bejas un Strautiņu pamatskolas.


Darba grupa izveidota šopavasar, lai izstrādātu kritērijus ilgtspējīga izglītības iestāžu tīkla izveidei un priekšlikumus tā finansēšanai saskaņā ar novada attīstības programmu. Darba grupā bija Aivars Fomins (grupas vadītājs) un Janīna Čugunova, Druvis Mucenieks, Arita Prižavoite, Ingus Berkulis, Evita Ņedaivodina, Inga Grizāne, Gunta Kupča.


Šo mēnešu laikā veikta apjomīga situācijas analīze par izglītības iestāžu un izglītojamo skaitu novadā, izglītības iestāžu piepildījumu un izglītības kvalitāti. Izvērtēta izglītības iestāžu infrastruktūra un materiāli tehniskais nodrošinājums 2018.gadā un apkopoti nepieciešamie darbi infrastruktūras uzlabošanā līdz 2023.gadam. Izvērtētas izglītojamo iespējas nokļūt uz izglītības iestādi šajā mācību gadā un atpakaļ uz mājām, sagatavoti priekšlikumi skolēnu pārvadājumu izmaiņām. Izvērtēts arī izglītības iestāžu nodrošinājums ar pedagogiem šā gada 1.septembrī un prognoze uz 2021.gadu.


Ar darba grupas ziņojumu šonedēļ Alūksnes novada pašvaldības sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejā iepazīstināja Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Kupča. Viņa uzsvēra – visu izglītības kvalitāti nevar ne aprakstīt, ne nomērīt, ne salīdzināt.


Plašāk par skolu tīkla nākotnes redzējumu lasiet 9.novembra “Alūksnes Ziņās”.


Savukārt ar darba grupas ziņojumu iespējams iepazīties šeit -


https://drive.google.com/file/d/1eQQs10mT_PiN9jQtNHg7FccjvWgHx2mc/view?usp=sharing

Kategorijas