Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pētījums: Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs vasaras brīvdienām tērēs vairāk nekā 800 eiro

Zane Sāviča

2019. gada 6. jūnijs 08:47

30

Gandrīz trešdaļa jeb 27% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vasaras brīvdienu aktivitātēm plānojuši tērēt vairāk nekā pagājušajā gadā, liecina Ferratum Group Vasaras Barometra rezultāti. Salīdzinot pētījuma rezultātus ar identisku periodu pērn, šogad pieaudzis to skaits, kuri vasaras brīvdienu aktivitātēm tērēs vairāk nekā 800 eiro – 23%.

“Pozitīvi vērtējams, ka, plānojot savas vasaras brīvdienas, Latvijas iedzīvotāji šogad iecerējuši tām tērēt vairāk nekā pērn – tātad kopumā iedzīvotāju rocība pieaug. Turklāt, aizvien vairāk domājot par savu labsajūtu, prioritāri ieplānotas tiek finanses atpūtas un sporta aktivitātēm. Bet par rocību runājot – vairāk nekā puse vasaras brīvdienu plāniem izmantos savus iekrājumus, kamēr 40% daļēji arī no finanšu iestāžu aizdevumiem, bet 7% – daļēji finansējumu segs ar kredītkarti,” stāsta Artis Bērziņš, Ferratum koordinators Latvijā.
Saskaņā ar aptaujas rezultātiem vislielākie izdevumi iecerēti personiskās/ģimenes atpūtas un sporta aktivitātēm (40%). Turklāt, salīdzinot ar identisku periodu pērn, šogad to iedzīvotāju skaits, kuri šai pozīcijai atvēlēs vislielāko naudas summu, teju dubultojies.


Kā otra aktivitāte vasaras brīvdienās, kurai aptaujātie iedzīvotāji iecerējuši atvēlēt lielākās finanses, ir Latvijas apceļošana (35%). Bet, runājot tieši par ceļojumiem kopumā un finanšu apmēru, puse aptaujāto norāda, ka vasaras brīvdienās plānojuši tērēt 20% apmērā no sava budžeta.

Salīdzinot aptaujas rezultātus ar pērnā gada identisku periodu, pieaudzis arī to iedzīvotāju skaits, kuri gatavi par vienu nakti viesnīcā maksāt vairāk. Proti, par 7% samazinājies to respondentu skaits, kuri gatavi maksāt mazāk par 50 eiro, bet par 5% palielinājies to skaits, kuri būtu gatavi maksāt līdz 100 eiro.

Savukārt, aplūkojot Ferratum Group datus par visām 17 valstīm, kurās veikts Vasaras barometra pētījums, kopumā aptaujātie visvairāk naudas būtu gatavi tērēt iekšzemes ceļojumiem (15% no budžeta), personiskās/ģimenes atpūtas aktivitātēm (12% no budžeta) un vasaras aktivitātēm, piemēram, došanās uz pludmalēm, sarīkojumiem un maltīšu ieturēšana restorānos (12% no budžeta).

Interesanti, ka, respondenti no Apvienotās Karalistes bija vienīgie, kuri šī pētījuma ietvaros augstu vērtēja modi, atzīmējot, ka lielākā daļa naudas vasaras periodā tiks atvēlēta vasaras apģērbam. Savukārt Norvēģija un Dānija ir vienīgās valstis, kurās ceļošana

Kategorijas