Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Rezultatīvākie digitālā mārketinga kanāli Latvijā

 

2019. gada 24. augusts 00:00

626

Digitālais mārketings pamatā asociējas ar izdevīgu, bieži vien lētu iespēju tikt pie jauniem klientiem. Tomēr izdevīgums ir individuāls katram gadījumam, mārketinga mērķim. Kas vienam būs izdevīgi un lēti, otram tieši pretēji - neizdevīgi un dārgi. Digitālo mārketingu var izmērīt, tas ir lielākais ieguvums, pēc tā var novērtēt konkrētā kanāla veikumu.


Mēs pacentāmies izvirzīt trīs rezultatīvākos digitālā mārketinga kanālus Latvijā, pēc to kopējās popularitātes, vidējas atdeves un cenas.


Google mārketings

Būtiski atzīmēt, ka Google piedāvā divas iespējas iegūt jaunus klientus:

  • iegūt apmeklētājus ar diviem galvenajiem Google bezmaksas kanāliem (Google meklētāja bezmaksas rezultāti un YouTube video kanāls)

  • Reklamēties Google mekletājā, YouTube video portālā, mobilo aplikāciju un mājaslapu tīklā (tajā ietilpst ļoti daudz mazu un vidēju mājaslapu, arī vairāki lieli portāli), kā arī Gmail e-pasta servisā


Vislabāk izmantot šīs abas iespējas (maksas un bezmaksas) kopā, tādējādi gūstot lielāko atdevi. Maksas rezultātiem izmaksas veidojas no klikšķiem uz jūsu reklāmas - mazāk populārās biznesa nišās cena var būt sākot no 0,10 EUR, populārākās kā finanses cena par vienu klikšķi var būt arī 1-2 EUR.


Bezmaksas rezultātu iegūšanai Google meklētājā vai YouTube video portālā galvenais nosacījums ir kvalitatīvs saturs. Digitālā mārketinga aģentūras, kas nodrošina SEO pakalpojumus, palīdzēs jums nonākt Google meklētāja pozīcijās pēc iespējas ātrāk un biežāk.


Pēdējā laikā Google arvien lielāku uzmanīgu pievērš reklamēšanās blokam (būtiski pieaug arī reklamēšanās izmaksas), samazinot dabisko rezultātu iespējas meklētājā. Neskatoties uz to, Google joprojām iespējams ļoti izdevīgi iegūt jaunus klientus, jo kanāla specifika ir tāda, ka potenciālais klients bieži vien pats meklē jūsu piedāvājumu. Atliek tikai nostāties viņa ceļā.


Sociālie tīkli Līdzīgi kā Google, arī visi sociālie tīkli pārsvarā piedāvā iegūt apmeklētājus divos veidos - dabiski ar saturu un par maksu reklamējoties.


Facebook sociālais tīkls ir vislielākais ar biznesam vissimpātiskāko auditoriju. Tajā var atrast jebkādu demogrāfisko rādītāju un interešu cilvēkus, izņemot pavisam jaunus cilvēkus zem 18 gadiem (lieto vairāk citus sociālos tīklus).


Facebook biznesa profiliem pēdējā laikā klājas arvien smagāk un to ieraksti retāk parādās cilvēku ziņu plūsmās. Līdz ar nostiprinās uzskats, ka paralēli satura mārketingam uzņēmumiem obligāti arī jāreklamējas. Tas palielina mārketinga izmaksas, tomēr joprojām ar gudru pieeju no Facebook sociālā tīkla var iegūt lielisku atdevi.


Instagram sociālais tīkls ietilpst Facebook grupā, tāpēc reklamēšanos var veidot abos sociālos tīklos vienlaicīgi (izmantojot to pašu platformu). Instagram atšķiras ar satura formu un auditoriju (daudz jaunāka un specifiskāka). Atšķirībā no Facebook, Instagram joprojām svarīgālais ir dabiskais komunikācijas kanāls - lielāko atdevi iegūsiet ar labu, kvalitatīvu foto/video saturu. Ar reklāmu risinājumiem ir iespēja stiprināt dabisko saturu un iegūt papildus atdevi.


Linkedin ir populārs sociālais tīkls uzņēmējiem, sabiedriski aktīviem cilvēkiem, tieši tāpēc no B2B biznesa sektora viedokļa viens no populārākajiem. Reklamēšanās Linkedin ir dārga, toties ir iespēja reklāmu precīzi mērķēt, pat uz potenciālo klientu amatu nosaukumiem. Gala rezultātā daudziem šis var izrādīties pats rezultatīvākais mārketinga kanāls.


E-pasta mārketings

E-pasta mārketings joprojām daudziem ir pietiekami nenovērtēts mārketinga kanāls. Tas nav pats labākais veids kā iegūt jaunus klientus (tikai pastarpināti), toties esošo klientu lojalitātes stiprināšanai un atkārtotai pārdošanai tas gan ir pārliecinoši pats labākais.


Daudz aprunātā GDPR politika neko nav ietekmējusi negatīvi, tikai sakārtojusi e-pasta mārketinga lauciņu. Cilvēki saņems arvien mazāk mēstuļu, ko nav piekrituši saņemt, toties godīgiem uzņēmējiem iespējas tikai uzlabosies.


Sevišķi svarīgs e-pasta mārketinga kanāls ir uzņēmējiem, kam ir atkārtotas pārdošanas, akcijas, izpārdošanas un tamlīdzīgas atkārtotas un regulāras aktivitātes, kur ir iespēja pārdot jau esošiem klientiem. Noteikti visiem e-komercijas sektora pārstāvjiem,


Jāsāk ar savu klientu e-pastu datubāzes apkopošanu kādā no GDPR vadlīnijām atbilstošiem e-pasta mārketinga servisiem, jāizveido e-pasta mārketinga komunikācijas stratēģija.

Kategorijas