Elektroskūteri iekaro arī Alūksni. Kas jāņem vērā braucējam ar elektroskūteri?
● Elektroskūterim noteikti vajadzētu būt aprīkotam ar gaismām, atstarotājiem un labām bremzēm.
● Uzmanība jāpievērš transportlīdzekļa jaudai vai ātrumam, ko tas spēj attīstīt - braukšanas ātrumam nevajadzētu būt lielākam par 25 km/h.
● Svarīga ir braukšanas ātruma izvēle, lai, veidojoties bīstamai situācijai, laikus varētu reaģēt un nobremzēt (piemēram, brīdī, kad no vārtrūmes izbrauc auto).
● Jābūt uzmanīgam, tuvojoties gājējiem, jo īpaši brīžos, ja tie var skrejriteni neredzēt, gājēji jāapbrauc ar drošu intervālu ar ātrumu, kas ir līdzīgs to iešanas ātrumam - 6 km/h.
● Skūteriem ir maza diametra riteņi, tādēļ uzbraukšana uz pat salīdzinoši nelieliem ceļa nelīdzenumiem, bedres, kanalizācijas aku vākiem un ūdens notekas var izraisīt smagu kritienu.
● Plāno maršrutu, lai pēc iespējas vairāk varētu pārvietoties pa veloinfrastruktūru, nedalot telpu ar citiem satiksmes dalībniekiem.
● Parūpējies, lai ceļu satiksmē justos droši - ķivere un cimdi ir ieteicami. Ja tavā maršrutā sanāk braukt gar brauktuves malu, iespējams, ir nepieciešami arī kāju un roku sargi.
● Esi redzams ar gaismu atstarojošiem elementiem!
● Esi prognozējams satiksmes dalībnieks! Ievēro ceļu satiksmes noteikumus un cieni citus satiksmes dalībniekus!
Ieva Bērziņa, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste skaidro:
“Jā, elektroskūteri kļūst aizvien populārāki, un pilsētām ir
jārēķinās, ka nākamajā sezonā šādu transportlīdzekļu būs aizvien vairāk.
Šobrīd plāno izmaiņas Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes
noteikumos, kuros reglamentēs, kas ir elektroskūteris, kurš ar to drīkst
braukt un no kāda vecuma, kur varēs ar to pārvietoties, kā arī drošības
aspekti, ko vajadzēs ievērot šī transportlīdzekļa vadītājiem.
Septembrī
Satiksmes ministrijā plānota atbildīgo dienestu tikšanās un diskusijas
par šo tēmu. Ceram, ka jaunais regulējums stātos spēkā nākamgad
pavasarī. Taču pašlaik ar elektro-skūteri atļauts braukt primāri pa
veloinfrastruktūru un, netraucējot un neapdraudot gājējus, arī pa ietvi,
ņemot vērā, ka veloinfrastruktūra Latvijā nav pilnībā attīstīta.
Prioritāte jebkurā gadījumā būtu gājējiem.”
Kategorijas
- Laikraksta sludinājumi
- Pērk
- Pārdod
- Dažādi
- Pakalpojumi
- Maina
- Izīrē
- Vēlas īrēt
- Dāvinu
- Darbs - meklēju
- Darbs - piedāvāju
- Pazudis / Atrasts
- Līdzjutība
- Sludinājumi
- Transports
- Nekustamais īpašums
- Darbs un izglītība
- Izklaide
- Mājdzīvnieki
- Dažādi
- Mājsaimniecība
- Lauksaimniecība
- Labsajūta un veselība
- Celtniecība
- Elektronika
- Pērk
- Pārdod
- Forums
- Mana dzīvesvieta
- Cilvēki
- Izklaides iespējas
- Sanāca kā vienmēr...
- Ir ko teikt?
- Izklaide un kultūra
- Transports un satiksme
- Pilsēta
- Darba devēji
- Citos portālos
- Diena.lv
- Db.lv
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Sarunas par dzīvi
- Latvija pēc 90
- 8778
- Konkursi
- Mīlestības stāstu konkurss
- Blogi
- Afiša
- Koncerti
- Teātra izrādes
- Izstādes
- Sports
- Balles un diskotēkas
- Bērniem
- Filmas
- Citi pasākumi
- Dievkalpojumi
- Jauniešiem
- Senioriem
- Svētki
- Piemiņas pasākumi
- Izlaidumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Cope un medības
- Dzive laukos
- Veselība
- Sports
- Politika
- Vēlēšanu ziņas
- 10. Saeimas vēlēšanas
- 11. Saeimas vēlēšanas
- Kultūra
- Konkursi
- Vietējās ziņas
- Skolu ziņas
- Pasaules ziņas
- Latvijas ziņas
- Policijas ziņas
- Skola Kanaviņu kalnā
- Senioriem
- Vēlēšanas 2017
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Statiskas lapas
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Teritoriālās reformas krustcelēs
- Izklaide
- 13. Saeimas vēlēšanas
- Slēpņošanās spēle "Discover the city"
- Koronavīruss
- "Unikālas kultūras tradīcijas Alūksnes un Apes novadu pierobežā"