Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Aicina piedalīties akcijā “Dienas bez rindām”

 

2019. gada 28. septembris 06:45

39

Aicinot sabiedrību aktīvāk izmantot valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumus elektroniski – no 30. septembra līdz 4. oktobrim norit ikgadējā akcija “Dienas bez rindām”. Akcija notiek jau sesto reizi un šogad tajā piedalās vairāk kā 340 valsts un pašvaldību iestādes un to filiāles visā Latvijā, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vita Krieviņa.

Iniciatīvas mērķis ir ne tikai iedrošināt sabiedrību saņemt pakalpojumus digitāli, bet arī iepazīstināt ar e-pakalpojumu dažādību, lai veicinātu paradumu maiņu – ar dažādām dzīves situācijām saistītās formalitātes ātrāk un ērtāk nokārtot tiešsaistē, nevis stāvot rindā valsts vai pašvaldības iestādē.

Akcijas atklāšana notiks pirmdien, 30. septembrī, plkst.11:00 t/c Galerija Centrs 1. stāva foajē (Audēju iela 16, Rīga). Tajā piedalīsies vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes priekšnieka vietnieks Uldis Apsītis, Kultūras informācijas sistēmu centra direktora vietniece Sandra Ozoliņa un Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra vietnieks Sandis Karelis.

Šogad akcijas laikā ikviens iedzīvotājs tiek aicināts iesaistīties viktorīnā par e-pakalpojumiem, pārbaudot ne tikai savu erudīciju, bet arī noskaidrojot iestādi vai pašvaldību, kuras apmeklētāji vai iedzīvotāji visvairāk aizpildījuši viktorīnu. Tiešsaistes viktorīna no 30.septembra būs pieejama vietnē mana.latvija.lv. Atbildot uz 20 jautājumiem par e-pakalpojumiem, ikviens dalībnieks varēs noskaidrot gan savas zināšanas, gan atbalstīt kādu no iestādēm, kura piedalās akcijā. Savukārt iestāde (pašvaldība, bibliotēka u.c.), kuras klienti būs visaktīvākie un zinošāki viktorīnā, saņems īpašu programmas “Mana Latvija. Dari digitāli!” pateicību. “Dienas bez rindām” akcijā iesaistītajās iestādēs darbinieki parādīs, kā aizpildīt viktorīnu, bet atbildes gan būs jāmeklē pašiem! Vairāk par viktorīnu var lasīt šeit.

Akcijas partneriestādes, minot galvenos iemeslus, kāpēc apmeklētāji atsakās no e-pakalpojumu lietošanas, izceļ digitālo prasmju trūkumu, ieradumu konsultēties klātienē, pārpratumu vai kļūdu iespējamības samazināšanu, kā arī informācijas trūkumu par dažādu e-pakalpojumu pieejamību.

Lai iedzīvotājiem būtu ērtāk saņemt valsts un pašvaldību pakalpojumus, tai skaitā elektroniski, visā Latvijā izveidoti 112 Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC). Klientu centros vienuviet var saņemt pašvaldību un vairāku valsts iestāžu, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras u.c. pakalpojumus. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c.

Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Kategorijas