Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Reorganizē dežūrdaļas darbu

Agita Bērziņa

2013. gada 10. janvāris 13:27

1060

Policija turpina pagājušā gada 1.maijā iesāktās pārmaiņas operatīvās vadības darbā. Ar 1.februārī arī Alūksnes, Gulbenes un Madonas iecirkņu teritorijas pārņems un apkalpos Vidzemes reģiona pārvaldes Operatīvās vadības nodaļa.

"Darbinieki, kas līdz šim strādāja Operatīvās vadības struktūrvienībās (tautā dēvētas dežūrdaļas) un kuru galvenā funkcija bija saņemt iedzīvotāju telefonu zvanus, tagad pildīs citus, sabiedrībai daudz svarīgākus un nozīmīgākus uzdevumus - patrulēs iecirkņa teritorijā un sniegs tiešu palīdzību iedzīvotājiem, nodrošinot sabiedrisko drošību un kārtību. Pēc veiktās analīzes iegūti dati, ka atsevišķos iecirkņos diennakts laikā tiek saņemti līdz desmit zvaniem. Un ir skaidrs, ka to uzklausīšanai un palīdzības sniegšanas organizēšanai nav nepieciešams nodrošināt nepārtrauktas divu policijas darbinieku dežūras," skaidro Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Prevencijas grupas vecākā inspektore Dace Jukāma.

Šīs izmaiņas vairāk skar policijas iekšējo darba organizāciju un nekādā veidā neietekmē policijas sasniedzamību ikdienā. Vienīgā atšķirība - visa iedzīvotāju sniegtā informācija un telefona zvani, kas līdz šim tika saņemti katra attiecīgā iecirkņa operatīvās vadības struktūrvienībā, nonāks reģionālajā Operatīvās vadības nodaļā, kuras darbinieki, izvērtējot saņemto informāciju, tālāk organizēs attiecīgā iecirkņa operatīvās grupas darbu, kā arī koordinēs patruļpolicijas reaģēšanu uz notikumiem. Neatkarīgi no atrašanās vietas un laika, iedzīvotāji, tāpat kā līdz šim, informēs par problēmu vai nepieciešamību pēc palīdzības, savukārt policija, saņemot paziņojumu, informēs konkrēto iedzīvotāju par savu turpmāko rīcību un reaģēšanas veidu.

Darba laikā no plkst. 8:00 līdz 16:30 iedzīvotāji iecirkņos pieņemšanas laikos varēs apmeklēt policijas darbiniekus - iecirkņa inspektorus un iecirkņa vadību, kā arī sekretariātā iesniegt sagatavotos iesniegumus. Pēc plkst. 16:30 iecirkņu ārdurvis tiks slēgtas un saziņa ar Operatīvās vadības nodaļu tiks organizēta pa īpaši pie katra iecirkņa ārdurvīm iekārtotiem telefona aparātiem. Atgādinām iedzīvotājiem- jo ātrāk policija uzzinās par notikumu, jo kvalitatīvāk varēs reaģēt. Vispareizākais policijas informēšanas veids ir zvanot uz telefona numuru 110, pagaidām tiek nodrošināta arī numura „02" pāradresācija uz numuru 110.

Atgādinām, ka pirmais palīdzības sniedzējs un konsultants ikdienā, tāpat kā līdz šim, ir iecirkņa inspektors, kurš vislabāk pārzina situāciju apkalpojamā iecirknī un kura pamatuzdevums ir uzklausīt iedzīvotājus, kā arī izskatīt un sniegt atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem. Informācijas nodošana, zvanot uz telefona numuru 110, jāizmanto, lai informētu par notikumu, kas gaida neatliekamu policijas ierašanos notikuma vietā. Iedzīvotājiem jāsaprot, ka gadījums, kad, piemēram, konstatēta zādzība, kas notikusi ilgākā laika posmā, neparedz policijas operatīvās grupas ierašanos 10 minūšu laikā.

Kategorijas