Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Jauna pieeja mācību stundu vadīšanā

Loreta Jargane

2019. gada 1. novembris 00:00

394

29. oktobrī Alūksnes pilsētas bibliotēkā norisinājās jauna pieeja mācību stundu organizēšanā – izlasīto grāmatu prezentēšana. Galvenā ideja – mācību stundas laikā iejusties jaunā vidē un prast prezentēt savu izlasīto grāmatu un to autorus, neatrodoties ierastajā vidē – skolā.

Problēma – nevēlas lasīt
Alūksnes novada vidusskolas 4. klases skolēni ļoti prasmīgi veica darāmo darbu. 14 skolēni katrs pastāstīja par savu izlasīto grāmatu, tāpat tika prezentēti dažādi pašu veidotie vizuālie materiāli, plakāti. Tika izvirzīti jautājumi, izteikti priekšlikumi un uzslavas.  Par to, kādēļ izvēlēta tieši šāda pieeja, stāstīja klases audzinātāja Esēnija Lielbārde: “Jau pagājušajā gadā intensīvi gatavojāmies. Viens no galvenajiem uzdevumiem – rosināt lasīt grāmatas un prast tās prezentēt. Mūsdienās grāmatu nelasīšana ir globāla problēma. Bērni nevēlas to darīt. Ja skolēni nevēlas lasīt, ir grūtības uztvert mācību saturu. Savukārt mācību saturs paredz, ka bērnam konkrētajā vecuma posmā ir jāatrod galvenā doma stāstā, morāles vērtības un jāatšķir galvenie tēli. Bet kā gan to sasniegt, ja bērns nelasa?”
Veidot citādāku pieeju
Tādēļ arī šajā gadā domāts par to, kā interesantāk veidot mācību stundu saturu, kā iesaistīt skolēnus lasīšanā. Tā radusies ideja par mācību stundu bibliotēkā. “Kāpēc  gan nedoties uz Alūksnes pilsētas bibliotēku un nevadīt stundu tur.  Alūksnes novada vidusskolā arī ir bibliotēka, bet tur ir maz vietas, mazāk grāmatu, skolēniem tā ir pazīstama vieta. Tāpēc, lai uzlabotos sociālās prasmes, komunikācija un attīstītos spēja pielāgoties neierastai videi, izvēlējāmies publisko bibliotēku. Tas nav vienkārši - runāt auditorijas priekšā,  arī klasē sākotnēji gāja grūti, taču  jauno pieeju veiksmīgi realizējām,”  skaidro E. Lielbārde. Šāda pieeja nesusi arī atgriezenisko saikni -  bērni, pašiniciatīvas vadīti, labprāt sāk iepazīt grāmatu.

Mācības reālajā dzīvē
Jāatgādina, ka Alūksnes novada vidusskola ir pilotskola jauno kompetenču izmēģināšanā mācību saturā. Tāpēc, balstoties uz jauno kompetenču izglītību, mācību stunda norisinājās tāpat, kā tā norisinātos skolā, tikai caur pieredzi tā tika pietuvināta reālajai dzīvei, ko paredz arī  jaunās kompetences.

Teksts un foto: Loreta Jargane

Kategorijas