Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Alūksnē atklāj pop - up salonu

Sandra Apine

2019. gada 22. novembris 00:00

2748

“Man tas ir atspēriens!” jautāta, kas tas pop – up par zvēru, uzreiz teic jaunā uzņēmēja Madara Zaķe, kura kopā ar kolēģi – uzņēmēju Julianu Gruntej kopš vakardienas saimnieko jaunatvērtajā pop – up salonā Dārza ielā 10 Alūksnē.
Alūksnes novada pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta speciāliste Māra Saldābola pastāstīja, ka pop – up koncepts Alūksnē ir jaunums, taču tam ir nākotne. “Pop – up tirdzniecības vietu izveides mērķis ir atdzīvināt pilsētu, un, apzinot pilsētas tukšās telpas, piepildīt tās ar uzņēmējiem un radošiem cilvēkiem. Kopš koncepta izveides gada sākumā tas ir attīstījies līdz pirmajam salonam, kurā pašlaik strādās divas pašmāju uzņēmējas Madara Zaķe un Juliana Gruntej, sniedzot šūšanas un skaistumkopšanas pakalpojumus,” stāsta
M. Saldābola.
Pop – up projektā iesaistīts ir arī trešais uzņēmējs – Aleksandrs Meirāns, kurš salonam izīrē telpas. Lai arī pilsētas centrā, tās jau vismaz pāris gadus stāvēja tukšas, taču nu tajās viens pēc otra mājvietu rod dažādu pakalpojumu sniedzēji. “Uzņēmējs par saviem līdzekļiem kapitāli izremontēja telpas, abas topošās iemītnieces iekārtoja interjeru, savukārt pašvaldība šai pop – up darbībai simtprocentīgi nosedz trīs mēnešu telpu nomas maksu. Tie nav tūkstoši, vien pāris simti, taču tas vienalga jaunajām uzņēmējām būs labs atspēriens savas biznesa darbības dzīvotspējas pārbaudei. Vienmēr vajag starta atbalstu, lai saprastu, vai šāda uzņēmējdarbība Alūksnē ir pieprasīta. Ja neizdosies, kā cerēts, darbību varēs pārtraukt, un mēs sadarbībā ar telpu izīrētāju meklēsim jaunus interesentus,” stāsta M. Saldābola, uzsverot, ka jaunajiem censoņiem ir ļoti svarīgi dot iespēju, to viņa ļoti labi zina arī no savas uzņēmējas pieredzes.
Turpinās no 1. lappuses
Madara Zaķe, kuru iepriekš pazinām kā “Peoniju brīnumdārza” radītāju, bet nu iepazīsim kā zīmola “Madara Paas” veidotāju, stāsta - viņa iesaistījusies jaunajā iniciatīvā, jo brīnišķīgi sakritušas vairākas iespējas vienlaikus.
“Par brīvajām telpām bija uzzinājusi mana paziņa Juliana, arī es no Jaunannas plānoju pārcelties uz Alūksni, un tieši tad pašvaldība bija sākusi īstenot pop–up konceptu. Varbūt tas izklausīsies bērnišķīgi, bet es neticu tādām sakritībām - es ticu brīnumiem!” ar laimes asaru acs kaktiņā stāsta M. Zaķe.
Madara jau četrus gadus šuj rotaļlietas, radot arī paklājiņus, sedziņas, gultas veļu un piederumus bērniem. Daļu no tā varēs iegādāties salonā, bet lielākoties darinājumi būs jāpasūta. Zīmolu Madara maina ar mērķi godināt savu neparasto senču uzvārdu (Paas – red.), kā arī iztapt ārzemju klientiem, kam grūti saprast, kas ir peoniju brīnumdārzs. “Jau nākamnedēļ man būs jauns logo, sekojiet pārvērtībām!” aicina meistare.
Savukārt Juliana Gruntej pop–up iespēju izmanto kā placdarmu individuālai uzņēmējdarbības uzsākšanai. “Līdz šim pati četrus gadus strādāju skaistumkopšanas salonā, taču nu pienācis laiks pašai iekārtot savu,” stāsta skaistumkopšanas meistare. Viņa piedāvā plašu pakalpojumu klāstu – manikīru ar jau zināmām un mazāk zināmām procedūrām, pedikīru, skropstu pieaudzēšanu.
Salons būs atvērts no pulksten 9.00 līdz 16.00, bet darba laiks var mainīties, tādēļ labāk sazināties ar pašām meistarēm. Abas jaunās uzņēmējas ir pateicīgas par pašvaldības piedāvāto iespēju izmēģināt savus spēkus. Tāda iespēja ir vēl trešajam interesentam – var pieteikties uzņēmējdarbības atbalsta centrā. “Tam nav obligāti jābūt uzņēmējam, tas varbūt jebkurš novada cilvēks ar kādu jauku ideju, ko viņš vēlas pop – up salonā īstenot,” iedrošina M. Saldābola.
Iepriekš jau vēstījām, ka Alūksnes novada pašvaldība iesaistījusies Eiropas Savienības starpreģionu sadarbības programmā URBACT III, kas atbalsta ilgtspējīgu pilsētu attīstību ar projektu “Augoša pilsēta: Ilgtermiņa lejupslīdes pārvarēšana mazajās pilsētās”. Projekta galvenais sadarbības partneris ir Altenas pilsēta Vācijā, no kuras aizgūta labā pieredze. No Altenas plašā risinājumu klāsta vietējās ekonomikas veicināšanai un mazās uzņēmējdarbības stiprināšanai Alūksne izvēlējusies pētīt un attīstīt pop-up metodi. Pašvaldība jau pavasarī rīkoja tikšanos ar iespējamām ieinteresētajām pusēm pop-up metodes attīstībai Alūksnē, apzinot gan amatnieku, uzņēmēju, gan tukšu telpu īpašnieku vajadzības. Ir notikusi arī pirmā “Modes bode”, kuras darbībā ievērota pop - up metode.


Kas tas ir?
● Pop–up (no angļu valodas - uznirt) ir uz īsu brīdi vai sezonas laiku atvērts veikals, restorāns, galerija vai nomas vieta. Pop-up kustība var atdzīvināt pamestus pilsētas nostūrus, piešķirot tiem īpašu nokrāsu, aizvedot turp apmeklētājus. Idejas pamatā ir neieguldīt lielus finansiālus līdzekļus telpu labiekārtojumā, mārketinga aktivitātēs un dizaina izveidē.
● Pop-up var būt veids, kā pārbaudīt jauna veikala atrašanās vietas veiksmīgumu, pirms ieguldīt naudu pastāvīgu telpu izveidē.

Sandra Apine

Kategorijas