Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Eksperts: Ir īstais brīdis dabas tūrisma attīstībai

"Alūksniešiem.lv"

2019. gada 19. decembris 11:04

45

 Viena no Latvijas stiprajām pusēm ir daba, un dabas tūrisms ir konkurētspējīgs, turklāt var kalpot par atslēgu uz daudzu reģionu tirgiem, saka Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš.

„Šobrīd ir īstais laiks, kad aizvien vairāk cilvēku visā pasaulē novērtē tīru vidi un ekoloģisku pārtiku. Kāpēc gan Latvijai nepaziņot visai pasaulei, ka mums ir sajūtām bagātākie meži vai tik tīri ezeru ūdeņi, ka peldoties var arī padzerties?! Mums ir jāiemācās runāt par sevi tik skaļi, lai varētu sadzirdēt. To, ka tas ir iespējams, jau apliecināja mūsu kaimiņi - Viļņas tūrisma kampaņas piemērs bija ļoti labs, par to runāja visi,” norāda eksperts.


Piecos līdz septiņos gados – 1000 tūrisma produktu

Ekonomikas ministrija apņēmusies palielināt ieņēmumus no tūrisma, kā arī nākamajos piecos līdz septiņos gados izveidot aptuveni 1000 inovatīvus un kvalitatīvus tūrisma produktus. Lingebērziņš norāda, ka ieņēmumu palielināšanai nepieciešami jauni tirgi, ne tikai jauni produkti, turklāt vispirms no ministrijas puses nepieciešama nopietna tūrisma nozares revīzija.


No kurienes brauc

Lai saprastu, kā palielināt ieņēmumus, jāsaprot, no kurām valstīm šobrīd Latvijā ir visvairāk tūristu. 2019. gada 3. ceturkšņa dati liecina, ka visvairāk viesu uzņemts no Vācijas, Krievijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas un Lielbritānijas. Lietuva un Igaunija ir kaimiņvalstis, un ciemiņi no tām Latvijā uzturas neilgi, tāpēc ar šīm valstīm ieņēmumus nevarēs paaugstināt, lēš eksperts. Atliek Vācija, Lielbritānija, arī Zviedrija un Norvēģija - valstis ar augstu maksātspēju.


Nevis jauni produkti, bet jauns tirgus
„Domāju, ka šobrīd mums ir gana produktu, turklāt nav veikts neviens pētījums, kas apliecinātu, ka ieņēmumus sekmētu tikai jauni produkti. Nevajadzētu censties izdomāt riteni no jauna, bet jāattīsta tas, kas jau strādā,” viņs iesaka.

Viena no šādām jomām ir darījumu tūrisms, kas pagaidām Latvijā balstās lielākoties uz privātajām iniciatīvām. Atbildīgajām institūcijām ir jāsaprot, ka darījumu tūrisms ir ilgtermiņa investīcija, kas sniegs pienesumu ne tikai tūrisma un viesmīlības nozarei, bet daudzām citām.

Veselības tūrisms ir liela niša ar spēcīgu potenciālu, bet Latvija iespēju „nogulējusi”. Ja šis tūrisma veids pirms desmit gadiem būtu virzīts kā prioritāte, šodien būtu pavisam citi rezultāti.


Jāmeklē jauni tirgi
Risinājums būs jauns tirgus, nevis jauns produkts. Turklāt, mums jau šobrīd ir labi produkti, tikai neveicas ar mārketingu un pārdošanu. Šajā jomā eksperts iesaka aktīvi runāt par Latvijas dabu un aizvien vairāk attīstīt dabas tūrismu.

Kategorijas