Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Jaunajā centrā apmeklētāju daudz

Loreta Jargane

2020. gada 6. februāris 10:55

617

Jau gandrīz divus mēnešus ir atvērts Alūksnes novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs Dārza ielā 11. Apmeklētāji pozitīvi vērtē iespēju vienuviet saņemt dažādus  pakalpojumus.


Centrā strādā divi klientu apkalpošanas speciālisti, divi speciālisti, kuri konsultē dzīvesvietas deklarēšanas un nekustamā īpašuma nodokļa jautājumos, kā arī no 1. janvāra ir atvērta kase. Apmeklētāji centrā iegriezušies, lai risinātu dažādus jautājumus, piemēram, iesniedzot iesniegumus pašvaldībai, vēršoties ar jautājumiem, vēloties uzzināt kādas pašvaldības vai valsts iestādes darba laiku un atrašanās vietu.


Tā kā klientu apkalpošanas centra telpās atrodas arī publiskās pieejas dators, iedzīvotāji to izmanto, lai parakstītu savus elektroniskos dokumentus vai saņemtu kādu e - pakalpojumu (piemēram, piereģistrētu savu mājdzīvnieku).

Izmanto sarunu telpu
Klientu apkalpošanas centra sarunu telpu apmeklētāju pieņemšanai izmanto dažādas iestādes, piemēram, Valsts darba inspekcijas pārstāvji savās pieņemšanas dienās, februārī pieņemšanu uzsāks SIA “Alūksnes nami”. To izmanto arī deputāti iedzīvotāju pieņemšanai. Bāriņtiesa tajā organizējusi sēdi, kurā piedalījās persona ar funkcionāliem traucējumiem.
Alūksnes novada pašvaldības kancelejas un Alūksnes novada valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja Viktorija Avota uzsver: “Pozitīvi, ka neskaidrību gadījumā, piemēram, aizpildot iesniegumu vai ja nepieciešama kāda konsultācija, attiecīgo speciālistu var palūgt nonākt pie cilvēka klientu apkalpošanas centrā, lai sniegtu viņam informāciju. Vēl līdz 14. februārim centrā ir iespējams parakstīties tautas nobalsošanas ierosināšanai par Valsts prezidenta apturētajiem likumiem “Grozījumi Republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanu likumā” un “Grozījums likumā “Par pašvaldībām””.

Iedzīvotāji vērtē pozitīvi
Iedzīvotāji pozitīvi atsaukušies arī par iespēju vienuviet nokārtot visas saistības par Alūksnes novada Būvvaldes sniegtajiem pakalpojumiem. Iestādes un uzņēmumi izmanto iespēju klientu apkalpošanas centrā atstāt pašvaldības Grāmatvedības nodaļai vai pagastu pārvaldēm paredzētos dokumentus un informāciju.
V. Avota norāda, ka apmeklētāji centrā ierodas arī, lai nomaksātu nekustamā īpašuma nodokli un veiktu  dzīvesvietas deklarēšanu. Viņa vērš uzmanību, ka dzīvesvietas deklarēšanas pakalpojums klātienē Alūksnes novada teritorijā šobrīd ir saņemams tikai klientu apkalpošanas centrā pie dzīvesvietas deklarēšanas amatpersonas.

Bieži izmanto kasi
Kopš janvāra centrā pieejama pašvaldības kase, kurā var veikt samaksu par Alūksnes novada pašvaldības maksas pakalpojumiem, nodevām un nekustamā īpašuma nodokli bez komisijas maksas. Kasē var  norēķināties gan ar skaidru naudu, gan bankas karti. Janvārī kasē visvairāk veiktas iemaksas no pašvaldības iestādēm - līdz šim iestādes naudu iemaksāja pašvaldības kontā “Latvijas Pastā” ar komisijas maksu 0,90 eiro par vienu iemaksu, tādēļ tagad tiek taupīti pašvaldības līdzekļi.
Alūksnes centrā tiek saņemti arī valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru vienotā tālruņa zvani – iedzīvotāji visbiežāk interesējušies par VSAA pakalpojumiem, dzīvesvietas deklarēšanu, dzimšanas un laulības apliecībām. “Vienmēr laipni gaidīsim Alūksnes novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā,” saka V. Avota.


Kategorijas