Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Mācības attālināti - jauns izaicinājums gan bērniem, gan vecākiem, gan pedagogiem

Loreta Jargane

2020. gada 4. aprīlis 11:56

189

Kopš aizvadītās nedēļas mācības Latvijas skolās organizē attālinātā režīmā. Lai saprastu mācību procesu un vecāku spēju pielāgoties šim citādākajam laika posmu, vaicājām Alūksnes novadniekiem, vecākiem, kā tas  norit un kādi ir lielākie izaicinājumi.


Baiba Paudrupe, divi bērni mācās attālināti:
“Lai arī ir pagājis īss laika posms, tomēr esmu apmierināta arī ar šādu sistēmu. Nav nemaz tik grūti, ļoti sekojam līdzi E - klasei un informācijai. Pedagogi malači, pat sports ir mājas režīmā pieejams -  skatāms un vingrojams. Mums ir savs dienas ritms, pulksten 9.00 jau esam iegājušas E- klasē un sākam darbus, apmēram līdz pulksten 13.00 jau viss ir padarīts. Es vakarā uz tāfeles sarakstu galvenos pienākumus. Domāju, ka šis laiks paver jaunas iespējas pedagogiem, bērniem un vecākiem. To, ka ir grūti, es nevaru teikt. Mācības abām meitenēm notiek vienlaicīgi, jo esmu  nodrošinājusi portatīvo datoru katrai.”


Esēnija Lielbārde, pedagogs un mamma:
“Panika, stress, neizpratne - arī man kā skolotājai un mammai sākumā tā bija. Taču pieaugušajiem ir jāsaglabā miers, citādi arī mūsu bērni būs nemierīgi, un kāda tad vēl mācīšanās. Man kā skolotājai šis laiks liek vairāk komunicēt ar bērniem un vecākiem, novērtēt savas un viņu spējas nestandarta situācijās. Arī kā mamma šobrīd vairāk laika veltu savam bērnam un saziņai ar pedagogu. Ir jāatmet standarta domāšana - tikai tad, kad sēžu pie galda, es mācos. Nē! Vai pagatavot sev tēju, brokastu maizīti nav mācīšanās? Tās ir sociālās zinības, mājturība un tehnoloģijas. Savukārt komunicēšana ar skolotāju un vecākiem ir saziņas dažādība: mutvārdu, rakstveida. Attīstās arī plānošanas, pašorganizācijas prasmes.
Saziņa ar skolēniem notiek telefona sarunās, E - klasē un “Whats­App”. Saruna ar skolotāju bērnam sākumskolas posmā nemaz nevedas tik viegli. Uzņemu video failus un nosūtu skolēniem. Ar savu bērnu uzfilmēju mācīšanās procesu, lai arī skolotāja redz viņa darbošanos. Manam bērnam tas ļoti patīk - viņam tas ir liels notikums, jo skolotāja to redzēs!
Es ļoti daudz uzzinu par citām bērnu interesēm - kas patīk pastaigājoties, ko novērojuši. Saprotu, kuram patīk ilgāk pagulēt, kurš ir agrais putniņš. Kas garšo, vai ir paēdis. Mūsdienās ir tik daudz aplikāciju, ko izmantot mācībām caur spēli. Katram jāizvērtē, kas der tieši viņam. Arī lēnāks internets audzina sevī rakstura īpašību - pacietību.
Šobrīd būtībā realizējas “Skola2030” uzsāktās mācību reformas - pašvadīta mācīšanās, kurā skolotājs ir kā motivators, mācību procesa virzītājs, lai skolēns justu atbalstu, un tiek īstenotas daudzveidīgas iespējas tikt pie mācību rezultāta.Ne viss ir tik labi, protams,man kā mammai ir palaimējies ar sava darba iespējām. Varu būt mājās ar bērnu. Veltīt laiku dēlam, darbam. Taču ir vecāki kam ir citādāks darba grafiks. Nevar būt klāt. Par to būtu jāpērdomā valstiski.Jāpaspēj pagatavot ēst. Atbildēt - bērni mācās, zvana vai raksta,prasa padomu.
Noslogojums ir lielāks,bet mēs, cilvēki ātri protam pie visa pielāgoties!
Šajā laika posmā mums jābūt pacietīgiem un saprotošiem. ”




Dace Rozīte - Žagariņa, divi bērni mācās attālināti:
“Ja man būtu jāiet darbā, tad bērni nebūtu izmācījušies. Programmā “Uzdevumi.lv” darbi rit raiti, bet jaunie uzdevumi, tehnikas prasa bērniem piepūli. Ja kāds no vecākiem nav klāt, tad process turpinātos līdz vakaram. Viss ir jaunums. Jāpārbauda uzdevumi, jābūt blakus ik pa brīdim.
Meita dara, bet ļoti daudz kas novērš uzmanību. Blakus ir klases čats, kur kāds kaut ko nav sapratis, un jāatgādina, lai mācās. Uzskatu, neatkarīgi no tā, ka bērni ir mājās, viņi jāradina pie skolas ritma, lai mācības būtu noteiktā laikā. Ja, piemēram, bērni nesaprot matemātiku, piezvana skolotājai. Bērniem sākumā grūtības sagādāja pievienot pielikumu E - klasē, jo tas līdz šim nav darīts. Kopumā attālināti viss ir izdarāms.”



Kategorijas