Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Ilga Šuplinska: „Šis ir izglītības iespēju laiks!”

"Alūksniešiem.lv"

2020. gada 13. maijs 16:58

36

Mācībspēki organizē mācību saturu un tiešsaistes platformas, un skolēnu ģimenes sniedz neatsveramu klātienes atbalstu mācībās. Latvijas izglītības sistēma pašlaik ir mūsu visu rokās, kad kopīgi uzņemamies atbildību par izglītības procesu un to, cik veiksmīgi tas noritēs. Ārkārtas situācija valstī ir parādījusi skolotāja milzīgo vērtību kā skolēnu, tā vecāku acīs, – tā projekta „Mācītspēks” digitālajā konferencē „Skolotājs: misija vai darbs?” uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska. "Alūksniešiem.lv" informē projekta „Mācītspēks” sabiedrisko attiecību speciāliste Klinta Mežapuķe.


Digitālajā konferencē izglītības jomas pārstāvji un sabiedrībā zināmas personas diskutēja par pedagoga profesiju, tās iespējam un izaicinājumiem, ka arī par jauno skolotāju izglītības projektu „Mācītspēks”, kuram var pieteikties līdz 18. maijam. Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska konferences laikā uzsvēra, ka pēdējo gadu laikā skolotāja loma ir mainījusies un paredzams, ka tā turpinās mainīties. 2020.gada pavasaris to vēl paātrinās: „Šis Latvijas izglītībai ir iespēju laiks, lai veicinātu sadarbību dažādos līmeņos. Tāpat ir mainījusies skolotāju loma, tāpēc liela nozīme ir esošo un jauno skolotāju sagatavošanai – būtiski, ka mācībspēku rindās ir un klāt nāk profesionāli, augsti motivēti, uz attīstību vērsti skolotāji.”


Tam piekrīt arī Rīgas Angļu ģimnāzijas direktore Maija Kokare, norādot – Covid-19 un ārkārtas situācija valstī parādījusi, ka skolotājam jāspēj adaptēties pārmaiņām un turpināt nodrošināt kvalitatīvu izglītību arī neparedzamās un sarežģītās situācijās: „Dažādu jomu profesionāļi skolas vidē ienes daudz vērtību, zināšanu, prasmju – tas ir fakts. Savukārt pedagoģiskā meistarība palīdz saredzēt piemērotus veidus un paņēmienus, kā skolēniem palīdzēt to apgūt. Apvienojot abus šos aspektus, projektam „Mācītspēks” ir liels potenciāls, lai Latvijas skolas papildinātu ar lietpratīgiem skolotājiem, ko gaida gan izglītības sistēma, gan skolēni.”


Savukārt, atbildot uz konferences galveno jautājumu – skolotājs ir misija vai darbs, Ieva Margeviča-Grinberga, Latvijas Universitātes jaunās studiju programmas „Skolotājs” direktore, rezumē, ka skolotājs ir gan misija, gan darbs: „Tas jāveic ar mirdzošām acīm un motivāciju, vēlmi pilnveidoties, bet nedrīkst aizmirst arī par sevi, savām interesēm un atpūtu. Labākie ir tie skolotāji, kas to ir iemācījušies sabalansēt un ik dienu ierodas skolā ar smaidu un misijas apziņu.”


Digitālā konferences ieraksts ir pieejams https://ej.uz/DigitalaKonference. 


Konferences diskusijas bija īpaši veltītas dažādiem jomu speciālistiem, kuri apsver iespēju kļūt par skolotāju, piesakoties projektā „Mācītspēks”. Līdz šim interesi par projektu „Mācītspēks” izrādījuši 1540 cilvēki, savukārt atlasi uzsākuši jau 384 projekta kandidāti. Pieteikšanās jauno skolotāju izglītības projektam „Mācītspēks” turpinās līdz 18. maijam vietnē www.macitspeks.lv. 


 „Skolotāja darbs dod momentānu atgriezenisko saiti. Tas, ko skolēni iemācās un kā skatās uz pasauli, ir atkarīgs no tevis, tavām zināšanām un spējas pielāgot mācību pieeju, lai gūtu rezultātus ar katru klasi un skolēnu,” savā skolotāja pieredzē dalās Kārlis Kravis, „Iespējamās misijas” direktors, iedrošinot dažādu jomu speciālistus pieteikties projektā „Mācītspēks”, lai atklātu savu potenciālu mācot un mācoties.

Kategorijas