Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Nedarīsim “ka tik lētāk”

Līga Vīksna

2009. gada 20. aprīlis 10:00

785

Būs bargāki sodi, braucot bez OCTA

Krīzes apstākļos cilvēki taupa, kur vien iespējams. Apdrošināšanas akciju sabiedrības atzīst, ka viens no taupīšanas objektiem ir arī apdrošināšana – gan dzīvības, veselības, gan pat obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA) automašīnām.

AAS “Baltikums” Alūksnes klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Inta Baumane uzsver – cilvēki neapzinās, ar ko riskē, neveicot OCTA.

Skopais maksā divreiz


“Daudzi maldīgi domā, ka krīzes laikā ietaupīs uz tā, ka kādu dienu brauks bez polises. Ja tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums, bet polises nav, autovadītājam iestājas administratīvā atbildība. Apdrošinātāji administrē šo gadījumu, nosūta informāciju uz Latvijas Transporta apdrošināšanas biroju, kas negadījumā radušos zaudējumus apmaksā cietušajam, bet zaudējumu apmērā  veic regresa prasību pret vainīgo personu tiesas ceļā. Tādēļ vainīgajam autovadītājam agrāk vai vēlāk šie izdevumi būs jāsedz un, braucot bez polises un izraisot avāriju, tas būs dārgāk, nekā laikus iegādāt polisi,” skaidro I.Baumane.

Viņa uzsver, ka Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs ir izstrādājis priekšlikumus grozījumiem likumdošanā, kas ļautu būtiski palielināt administratīvo sodu par piedalīšanos ceļu satiksmē ar transportlīdzekli, kuram nav OCTA. Sods varētu divkārt pārsniegt pašreiz noteikto – no 80 līdz 150 latiem līdzšinējo 50 latu vietā. Ja pārkāpums veikts atkārtoti gada laikā – 180 līdz 250 latu. Jāuzsver, ka par neapdrošinātu transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem tiek “maksāts” no apzinīgo autovadītāju maksātajām prēmijām.

Apdrošināšana nav greznība

Alūksnes rajona iedzīvotājiem I.Baumane iesaka izmantot to apdrošināšanas sabiedrību polises, kurām ir filiāles Alūksnē, jo tad pašiem ir daudz vienkāršāk kārtot formalitātes. “Piemēram, ja autovadītāji raksta saskaņoto paziņojumu, atrādīt automašīnu ir jābrauc uz tuvāko apdrošināšanas sabiedrības filiāli. Par to cilvēki bieži nepadomā, darīdami it kā  “ka tik lētāk”,” saka I.Baumane.

Viņa atzīst, ka brīvprātīgo apdrošināšanas veidu apjomu krīze neietekmē. “Saprotam  klientus un slēdzam līgumus ar demokrātiskiem nosacījumiem. Tie, kuri ir sapratuši, ka apdrošināšana ir dzīves nepieciešamība, nevis greznība, to dara jebkādos apstākļos. Brīvprātīgo apdrošināšanas veidu  maksājumus ļaujam maksāt arī dalītajos maksājumos,” saka I.Baumane.

Mazāk apdrošina transportu


AAS “Balva” Alūksnes filiāles vadītāja Vija Litauniece atzīst, ka krīzi īpaši neizjūt. “Apdrošināšana ir ejošs pakalpojums. OCTA visiem ir jāveic obligāti. Bet, ja automašīna ir iegādāta līzingā, tad veic arī brīvprātīgo apdrošināšanu, jo atpakaļceļa nav – to prasa pārdevējs vai banka,” viņa saka.

AAS „Balta” Vidzemes un Latgales reģionu vadītāja Aija Eglīte neslēpj - tāpat kā Latvijas apdrošināšanas tirgū kopumā, arī Alūksnes rajonā šā gada pirmajā ceturksnī vērojama apdrošināšanas apjomu samazināšanās, salīdzinājumā ar pagājušo gadu.

“Ekonomiskās situācijas ietekmē lielāks kritums vērojams juridisko un privātpersonu transporta apdrošināšanā. Tikmēr situācija, piemēram, īpašuma apdrošināšanas jomā, ir optimistiskāka,” stāsta A.Eglīte.

Kategorijas