Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Bedres “aug” kā sēnes pēc lietus

Līga Vīksna

2009. gada 23. marts 08:05

991

Intensīvi bedrīšu lāpīšanas darbi sākšoties aprīļa otrajā pusē

Alūksnes ielās bedres top arvien lielākas, dziļākas un aug kā sēnes pēc lietus. Pašvaldības vadība noplāta rokas un atzīst, ka šādos laika apstākļos arī pagaidu variantā lielās bedres ir bezjēdzīgi labot.

“Pašlaik ar ielām nevar neko darīt. Mēģinājām Pils ielā lāpīt lielās bedres, bet īsā laikā tās atkal tika izsistas. Vienkārši ir jāgaida piemēroti laika apstākļi – arī citās pilsētās tā dara,” stāsta Alūksnes pilsētas domes izpilddirektore Iveta Zaķe.

Dziļākas, nekā pieļaujams

Viņa uzsver, ka pašvaldības aģentūrai “Spodra” ir dots rīkojums dziļākajās bedrēs bērt šķembas. Šogad Alūksnes pašvaldība bedrīšu lāpīšanai līdz jūnijam paredz tērēt 149 000 latu.

“No valsts ir stingri noteikta naudas plūsma. Šomēnes bedrīšu lāpīšanai bija paredzēti 3000 latu, bet tā kā laika apstākļi to neļāva darīt, tad šāda summa nav iztērēta. Tiklīdz varēs, sāks kaut ko darīt – pirmo labos Jāņkalna ielas posmu no Jāņkalniņa līdz Helēnas ielai un tālāk Helēnas ielas posmu līdz Bērzu ielai,” saka I.Zaķe.

Domes priekšsēdētājas vietnieks Armands Musts norāda, ka pagājušajā nedēļā bija tikšanās ar ceļu dienestu vadību, lai analizētu esošo situāciju. “Viņi atzina, ka ir bezjēdzīgi bedrīšu naudu tērēt pašlaik, jo ielu pamatne bedru vietās ir izsista un tur nekas neturas iekšā. Bedru dziļums ir lielāks, nekā pieļaujamais, tādēļ bērt izsijas vai šķembas nedrīkst dēļ bīstamības ceļu satiksmei,” skaidro A.Musts.

Iedzīvotājiem “ir jāsaprot”

Lai sāktu lāpīt bedrītes, nepieciešamas vismaz trīs saulainas dienas, bet intensīvi bedrīšu lāpīšanas darbi sākšoties aprīļa otrajā pusē. “Ir zināmi arī darbu izcenojumi, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir diezgan pozitīvi. Tādēļ pastāv iespēja, ka Pils ielā posmā no caurtekas aiz pils līdz Rijukalna ielas krustojumam maija pirmajās nedēļās ieklās asfalta plāksterveida ielāpus 6 centimetru biezumā,” saka A.Musts.

Viņš uzsver – iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka šoziem laika apstākļi ir citādāki, nekā pērn. “Tāda ir mūsu ziemeļu pilsēta. Pašlaik svarīgi gādāt, lai no ielām, ietvēm aizplūst virszemes ūdens. To, ka ielas Alūksnē ir kritiskas, zinām jau vairākus gadus,” saka A.Musts.

Satraucas par tranzītielām

Domes deputāts Ainars Melders pašvaldības marta sēdē pauda uzskatu, ka tie nav attaisnojoši iemesli – kritiskās bedres ielās ir jāaiztaisa nekavējoties. “Pilsētas ielas nav izbraucamas. Uzskatu, ka dome trīs nedēļas neko nav darījusi, lai šo situāciju novērstu,” viņš pauda un interesējās, kad tiks atrisināts tranzītielas jautājums. “Pašlaik mums nauda paredzēta tranzītielām līdz Jāņkalna un Raiņa bulvāra krustojumam. Uz nākamo domes sēdi Māris Salmiņš varētu sniegt skaidrojumu, kāpēc Jāņkalna iela ir pazudusi no tranzītielu saraksta. Tagad Alūksnes domei šī tranzīta plūsmas iela ir jālabo par savu naudu! Tad aizveram jau rīt to ciet smagajiem – tad šīs lietas atrisināsies nedēļas laikā,” pārliecināts A.Melders. Viņš domes amatpersonām ieteica “nolikt malā darba mašīnas un braukt ar savām” pa pilsētas bedrainajām ielām. “Tad uzreiz būtu cits risinājums,” domā A.Melders.

Deputāts Aigars Aizups rosina bedrītes pilsētas ielās aizlāpīt laikus, nevis līdz kapusvētkiem augustā, kā tas esot bijis pērn. I.Zaķe uzsver, ka par tranzītielām ir jau lūgts ministrijai izdarīt izmaiņas un tagad ir jāgaida, kad to izdarīs.

Kategorijas