Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Kas meklē, tas atrod

Ilze Bogdanova

2009. gada 13. februāris 12:48

545

Zemāku cenu dēļ nežēlo ne laiku, ne pūles

Taupības režīms ieviesis būtiskas korekcijas ne viena vien cilvēka ieradumos, pārtikas produktu iegādi ieskaitot – šim procesam tiek veltīts arvien vairāk laika un uzmanības, jo, par spīti ekonomiskajai krīzei, atteikties no saviem ēšanas ieradumiem nav tik vienkārši.

„Man ir svarīga mana veselība un pašsajūta, tāpēc daudzreiz iztieku ar vienkāršāku pārtiku mazākās devās, bet lai tā būtu kvalitatīva,” apgalvo alūksniete Dace Grise, kas savam uzturam seko līdzi ar sevišķi lielu rūpību. No šī ieraduma viņa negrasās atteikties pat taupības režīma apstākļos, jo, kā norāda, katram ir savas prioritātes. Viņai viena no prioritātēm ir uzturs, tāpēc netiek žēlots ne laiks, ne pūles, lai atrastu sev nepieciešamos produktus, nepārtērējot ikmēneša budžetu.

Cenas mazina ēstgribu

Liels atspaids esot privātais dārziņš, kur izaudzētie dārzeņi ļauj papildināt ziemas krājumus. „Lai dzīvotu veselīgi, ne vienmēr nepieciešams daudz līdzekļu,” ir pārliecināta D.Grise, atklājot, ka, salīdzinot veikalā pirktos dārzeņus ar pašu audzētajiem, atšķirība ir jūtama. Tāpat labu produkciju varot atrast arī lētajos veikalos – vajagot tikai meklēt.

Līdzīgos uzskatos ir arī pensionāre Laima Tiltiņa, kas izstaigājot gandrīz vai visus veikalus, lai tikai atrastu to, ko vajag par sev pieņemamu cenu. „Par laimi, veselība man pagaidām to atļauj,” viņa nosmejas, stāstot, ka dažus produktus esot tā iecienījusi, ka no tiem atteikties viņu nepiespiedīs pat cenu kāpums. Tiesa, šādu produktu nav daudz, jo savos ēšanas paradumos alūksniete ir pieticīga. Pēc iespējas vienkāršāk un sātīgāk – tāds esot viņas moto pārtikas produktu izvēlē, kur svarīgāko vietu ieņem maize un zupas. Savukārt gadījumos, kad uznāk kāre pēc gaļas vai kāda siera, tiek izmantots akciju piedāvājums, jo bez atlaidēm šie produkti viņas iztikas līdzekļiem ir tik dārgi, ka „pazūd ēstgriba, paskatoties uz cenām vien”.

Seko līdzi atlaidēm

„Elvi” veikala Alūksnē vadītāja Una Graudiņa atklāj, ka šādu cilvēku, kuri uzmanību pievērš akcijas precēm, kļūst arvien vairāk. Par to liecina ne tikai akcijas preču lielais noiets, bet arī cilvēku izrādītā interese. Esot gadījušās arī situācijas, kad cilvēks trešdienas laikrakstā izlasa informāciju par plānoto akciju un jau ceturtdien dodas uz veikalu, lai gan pati akcija sākas tikai piektdien. „Ja jāizvēlas starp diviem viena produkta ražotājiem, tad lielākoties tiks nopirkts tas, kuram ir atlaide,” atzīst veikala vadītāja. Tāpat vairāk kļuvis to cilvēku, kuri iegādājas mājās gatavojamus produktus, pērkot, piemēram, nevis gatavas kotletes, bet malto gaļu. Tiesa, neskatoties uz cenu atšķirībām, priekšroka vairāk tiek dota Latvijā ražotām precēm, jo, kā norāda U.Graudiņa, lielākais noiets esot tieši pašmāju izstrādājumiem.

Līdzīga pieredze gūta arī SIA „Tornis DT” veikalos. „Ja cilvēkiem galvenā būtu tikai cena, nevis ražotājs, tad pie mums taču gandrīz neviens nenāktu,” apgalvo SIA „Tornis DT” izpilddirektore Aleksandra Tabolkina, kuras pārstāvētais uzņēmums pārsvarā tirgo Latvijā ražotu pārtiku. Viņa norāda, ka, tāpat kā „Elvi” veikalā, iedzīvotāji aktīvi seko līdzi piedāvātajām atlaidēm, plānojot savus izdevumus un tādējādi tiekot pie kārotajiem izstrādājumiem. Daži pat ierodoties ar nepieciešamo preču sarakstu, lai nenopirktu neko lieku. Starp precēm, kuru noiets palielinājies, viņa min maizi un pienu, bet no tām, kurām samazinājies – alkoholu.

Kategorijas