Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Ceļi labāki nekļūs

Mārīte Dzene

2009. gada 19. janvāris 17:30

500

Taupības režīms licis samazināt finansējumu autoceļiem. No tā, protams, cietīs ceļu kvalitāte. Valsts a/s “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Māris Salmiņš atzīst, ka nākas samazināt paredzēto darbu apjomu.

“Ceļu uzturēšanai ziemas un vasaras sezonā ir samazināti gandrīz par 140 000 latu, tiem varēs izlietot 1 237 500 latus, ja nekas nemainīsies. Diemžēl finansējums ir samazināts vairākkārt, tāpēc arī tagad par to nevaram būt droši,” informē M.Salmiņš.

Samazina vairāk nekā par pusmiljonu

Vislielākais finansējuma samazinājums ir paredzēts otrās šķiras autoceļiem rajona teritorijā - no 980 000 latu uz 319 000 latu. „Tas jau iznāk 300 procentu samazinājums! Tātad vairāk nekā pusmiljons latu ir atņemti novada ceļu sakārtošanas programmas īstenošanai,” secina M.Salmiņš Šajā programmā bija paredzēts atjaunot asfaltbetona segumu Liepnā, ceļa posmā Alūksne – Lucka, Jaunannā, Annā un Ilzenē piecu kilometru posmu. Tagad nāksies atteikties no darbiem Jaunannas un Annas pagasta centrā, kā arī no ceļa posma Ilzenes pagastā. Tie tiek atvirzīti uz 2010.gadu. “Tiks atjaunots asfalta segums Liepnas pagasta centrā 1,4 kilometru garumā un ceļa Alūksne – Lucka posmā. To ir ļoti būtiski nostiprināt, jo uz šī ceļa ir liela satiksmes intensitāte – vairāk nekā 500 automašīnas diennaktī,” saka M.Salmiņš.

Asfaltbetona segumu atjaunos 4 objektos

Grants seguma ceļu ikdienas uzturēšanai varēs izlietot par 60 000 latu mazāk. Tāpēc tiks samazināts grants seguma biezums ceļā Alūksne – Liepna, kur turpinās remonta darbus. Līdz ar to šis segums bez atjaunošanas kalpos īsāku laiku. „Šajā ceļā jau trīs gadus ir strādāts: nocirsti krūmi ceļmalās, izrakti grāvji. Tiesa, asfaltēt to pagaidām nevaram – tas būtu pārāk lepni pašreizējā ekonomiskajā situācijā,” atzīst M.Salmiņš.

Asfalta seguma ceļu ikdienas uzturēšanas darbiem finansējums ir samazināts par 10 000 latiem, tātad var izlietot 79 000 latu. M.Salmiņš atzīst, ka jau tā „paladziņš bija par īsu”, bet tagad būs vēl īsāks. Šie līdzekļi paredzēti asfaltbetona seguma virsmas apstrādei četros objektos: ceļa Alūksne – Zaiceva divos posmos (Visikumā un pie Pededzes tilta), ceļa Kuprava – Zaiceva 1,4 kilometru posmā Fjukos, kā arī ceļa Valka – Vireši 0,5 kilometru posms, kas atrodas pie galvenā autoceļa.

Zeltiņos atjauno divus tiltus

M.Salmiņš norāda, ka ir arī labas lietas, par kuru izpildi jau līgumi noslēgti. Konkursā par tiltu atjaunošanu Zeltiņu pagastā uzvarēja pilnsabiedrība „Merko – Merks”, kuras strādnieki darbu sāka pagājušā gada decembrī. „Tiltiem ir jābūt gataviem pēc Jāņiem, tātad laika nav daudz. Viens tilts atrodas pie Zeltiņu baznīcas, otrs - uz Sinole - Zeltiņi – Silakrogs apvedceļa,” norāda M.Salmiņš.

Līgums ir noslēgts arī par asfaltētā ceļa Alūksne – Litene 6,4 kilometru posma atjaunošanu. Tajā satiksmes intensitāte pārsniedz 600 automašīnas diennaktī. „Šim objektam bija paredzēts 1,4 miljonu latu finansējums, taču izsolē uzvarēja SIA „Binders” no Saulkrastiem, kas apņēmās darbus veikt par 700 000 latu. Konkursā startēja arī Smiltenes a/s „8CBR”, kas šeit daudz strādā, taču par 6 000 latu zaudēja šo lielo objektu,” atklāj M.Salmiņš. Toties smiltenieši veiks darbus autoceļa Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža 6,2 kilometru garā posmā, kurā likvidēs risas asfaltā no 170,6 līdz 176,8 kilometram. „Ceram, ka nākamajā vasarā būs finansējums ceļa Alūksne – Ape atjaunošanai, kas mums ir sāpju bērns. Tad vismaz lielākie ceļi būs diezgan labi braucami,” secina M.Salmiņš.

Kategorijas