Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Latvijas iedzīvotājus uztrauktu, ja pazustu "Google", "Skype", Dziesmusvētki un "Laima"

LETA

2013. gada 30. maijs 16:59

329

Vairāk nekā 70% Latvijas iedzīvotāju satrauktu, ja no tirgus pazustu astoņi zīmoli - "Google", "Skype", Dziesmu un deju svētki, "Laima", "Microsoft", Raimonds Pauls, "Kārums" un Latvijas Universitāte (LU). Par to liecina uzņēmumu apvienības "Idea Group" mārketinga pētījums Baltijā par zīmolu nozīmi un to ilgtspēju.

"Google" pazušana no tirgus satrauktu 89% Latvijas iedzīvotāju, bet LU pazušana – 71%.

Vismaz pusi Latvijas iedzīvotāju satrauktu ja no tirgus pazustu tādi zīmoli kā "Rimi", TV3, "Latvijas Gāze", "Swedbank", LNT, "Latvenergo", Rīgas Stradiņa universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, "Rūjienas saldējums", "Draugiem.lv", "Nokia", LTV1, "Spilva", "Lāču maize", "Facebook", "Selga", "Rasa" (piena produkti), "Samsung", "airBaltic", "Valmieras piens", "Maxima", "Cido", "Hanzas maiznīca", KNAB, "Lido", "Ekselence", "Narvesen", "Mangaļi", "Alfa", "Olainfarm", "Gutta", LTV7, "Ryanair", "Philips", "Statoil", "Super neto".

Tikai divi zīmoli uzlabo dzīvi vairāk nekā 70% Latvijas iedzīvotāju. Tie ir - "Google" un "Skype".

Saskaņā ar pētījumu vismaz puses Latvijas iedzīvotāju dzīvi uzlabo "Rimi", "Microsoft", "Latvenergo", "Laima", "Latvijas Gāze", LNT, "Swedbank", "Lattelecom", "Nokia", TV3, Dziesmu un deju svētki, "Draugiem.lv", Raimonds Pauls, "Facebook", "Maxima", "Kārums", "Rasa" (piena produkti), "Super neto", "Samsung", "Spilva".

Zīmolu nozīmības pētījumā trijās Baltijas valstīs kopā tika aptaujāti vairāk nekā 14 000 respondentu, aptverot 525 populārākos zīmolus. Vienlaikus pētījums tika veikts 23 pasaules valstīs.

Pirmo reizi Baltijā zīmoli tika vērtēti iedzīvotāju un sabiedrības labklājības, kā arī zīmola ilgtspējas kontekstā. "Latvijas iedzīvotāji šajā pētījumā uz 23 valstu fona izceļas ar izteiktu polaritāti šodienas un rītdienas vērtējumā," skaidro sabiedrisko attiecību aģentūras "IDEA PR" direktore Dina Rēķe. "Esam viena no vispesimistiskāk noskaņotajām valstīm par šodienas norisēm, bet ar vislielāko optimismu sagaidām, ka rītdiena nesīs ievērojamus uzlabojumus mūsu dzīvē."

Rēķe norāda, ka pētījums skaidri iezīmē plašo neizmantoto potenciālu saturīgu un leģendām apvītu zīmolu veidošanai, kā arī parāda vairākas interesantas šķautnes sabiedrisko attiecību komunikācijas veidošanai.

Kategorijas