Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Naudas trūkums apdraud pārvadājumus

Mārīte Dzene

2013. gada 25. oktobris 00:00

257

Vidzemes reģionā, kurā ietilpst Alūksnes un Apes novads, ir izveidojusies kritiska situācija sakarā ar ierobežoto finansējumu pasažieru pārvadājumiem. Pastāv draudi, ka var tikt traucēta vai pat apturēta autobusu satiksme.


Centralizācija nedos vairāk naudas
Lai pārrunātu situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā un lemtu par trūkstošo finansējumu zaudējumu kompensēšanai pārvadātājiem līdz gada beigām, otrdien Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Hardijs Vents un Sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītāja vietas izpildītājs Lotārs Dravants tikās ar Satiksmes ministrijas parlamentāro sekretāru Viktoru Valaini un valsts sekretāra vietnieku Dinu Merirandu. “Problēma ir samilzusi, jo ik gadu drastiski ir samazināts valsts piešķirtā finansējuma apjoms. Oktobrī Vidzemes un Zemgales plānošanas reģioniem tika izmaksāts dotācijas avansa maksājums, tajā iekļaujot arī 2013.gada novembrim un decembrim mēnešiem paredzēto finansējumu,” norāda Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Āboliņa. Vidzemes plānošanas reģions neatbalsta ierosinājumu sabiedriskā transporta plānošanu organizēt centralizēti. L.Dravants secina, ka centralizācija neatrisinās regulāri trūkstošā finansējuma problēmu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai. “Vidzemes reģionā ir zemākais apdzīvotības blīvums valstī, tātad lielākā teritorija ar mazāko iedzīvotāju skaitu. Līdz šim, ņemot vērā finansējuma samazinājumu, ir reorganizēti, pārveidoti un kombinēti sabiedriskā transporta maršruti tā, lai iedzīvotāji nepaliktu bez autobusu satiksmes. Centralizācija neko neatrisinās, jo, izņemot finansējuma trūkumu, citas problēmas plānošanas reģiona darbā nav konstatētas,” skaidro L.Dravants.

Kopējā aina parāda reģionu atšķirību
Šim viedoklim nepiekrīt SIA “TU Vidlatauto” valdes loceklis Edvīns Strickis. Viņš uzskata, ka, centralizēti plānojot līdzekļu sadali, būs labāk redzama kopējā aina – tālsatiksmes un reģionālo autobusu maršruti, kā arī pasažieru vilcienu kustība. Plānošanas reģionā redz un vērtē tikai tā teritorijā sniegtos transporta pakalpojumus. Tāpēc arī līdzekļus labāk plānot var centralizēti, nevis katrs plānošanas reģions, nezinot situāciju citos reģionos,” spriež E.Strickis. Viņš uzskata, ka Satiksmes ministrijas Autotransporta direkcija spēj labāk veikt finansējuma sadali pasažieru pārvadātājiem. “Vajag profesionāļus, kas pārzina šos jautājumus. Tad šie jautājumi tiek labāk un pārdomātāk risināti,” atzīst E.Strickis. ◆

Kategorijas