Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Centralizē grāmatvedību

Agita Bērziņa

2013. gada 1. novembris 00:00

15

Ar jauno gadu Apes novada domē darbu sāks centralizētā Finanšu un grāmatvedības nodaļa.

 
Tas nozīmē, ka grāmatvedība pagastu pārvaldēs un Apes pilsētā tiks centralizēta, decentralizēti būs trīs iestādes – Gaujienas internātpamatskola, sociālās aprūpes centrs „Trapene” un bērnu sociālās aprūpes centrs „Gaujiena”, kuru darbībai ir sava specifika. Par niansēm centralizētas nodaļas nolikumā deputāti diskutēja domes sēdē.

Pagastos nebūs grāmatvežu
Deputāti uztraucās, kurš gatavos 2013.gada pārskatus pagastos un kāda būs ekonomija centralizācijas rezultātā. Lai nebūtu neskaidrības, kas pagastu pārvaldēs sagatavos gada pārskatus par finanšu gadu, tika noteikts pārejas periods līdz 2014.gada 1.martam ar mērķi, lai Apes novada domes grāmatveži, kuru darba vietas ir pagastu pārvaldēs, var sagatavot gada pārskatus. “Ciparos pateikt, kāda būs finanšu līdzekļu ekonomija, šobrīd ir grūti. Finanšu un grāmatvedības nodaļā tiek izveidota jauna amata vienība - ekonomists, kāda līdz šim nebija. Tikai novembrī runāsim par šīs jaunās amata vietas izveidošanu un atalgojuma noteikšanu. Savukārt no iepriekšējā nolikuma struktūrā nav vairs grāmatveža Trapenē, Virešos un Gaujienā. Grāmatvedības centralizācija skars arī pagasta pārvaldes, kur arī būs jāpārskata darbinieki un atalgojums. Naudas līdzekļu ekonomija noteikti būs, bet cik liela, šobrīd pateikt nevar,” klāstīja Apes novada domes galvenā grāmatvede Ilze Lipstoka. Finanšu un grāmatvedības nodaļa Apes novada domē ar decentralizētās grāmatvedības modeli darbojas kopš 2010.gada 21.jūnija ar domes apstiprinātu nolikumu. “Lai operatīvi pieņemtu svarīgus lēmumus, arvien būtiskāka kļūst savlaicīga pieeja uzkrātajai informācijai. Tāpēc risinām, kā, saglabājot iestāžu patstāvību, veidot centralizētas informācijas sistēmas, kas uzlabotu ne vien iestādes darbu, nodrošinātu ātru, kvalitatīvu un pārskatāmu datu iegūšanu, bet arī iedzīvotājiem piedāvātu augstāku pakalpojumu kvalitāti,” viņa norāda.

Ekonomija tikai viens no iemesliem
Centralizētajā Finanšu un grāmatvedības nodaļā būs astoņas amata vienības – nodaļas vadītājs un vietnieks, algu grāmatvede, kreditoru grāmatvede, debitoru grāmatvede, ekonomiste, kasiere-grāmatvede, nekustamā īpašuma nodokļu administratore un uz nepilnu laiku kasieres pagastu pārvaldēs. “Iedzīvotājiem nekas nemainīsies, un visus pakalpojumus viņi saņems, kā līdz šim - pārvaldes ēkā. Varēs samaksāt gan nodokļus, gan par komunālajiem pakalpojumiem, jo kasieri pagastu pārvaldēs būs,” klāsta priekšsēdētājas vietnieks Jānis Liberts. Ekonomija ir tikai viens no centralizācijas mērķiem. “Galvenais - atvieglot grāmatvežiem darbu. Katra pārvalde strādāja pilnīgi autonomi. Pārskatus taisīja pārvaldēs un vēlreiz to pašu darbu darīja novadā. Tas bija dubults darbs,” skaidro J.Liberts. Nodaļā no jauna radīts ekonomista amats, kas ir nepieciešams. Taču trīs  amata vietas tiks samazinātas. J.Liberts pieļauj, ka reāli darbu varētu zaudēt divi cilvēki. “Komanda tiks veidota uz jau esošo darbinieku bāzes, un konkurss, visticamāk, netiks rīkots. Vispirms gribam nodrošināt darbu sava novada iedzīvotājiem, un jau pašreiz ir grāmatveži ar pietiekami labu kvalifikāciju. Domājams, ka darbu turpinās esošie speciālisti,” viņš norāda.
Šīs nebūt nav vienīgās pārmaiņas Apes novada domē. No jauna izveidota Teritorijas attīstības nodaļa, kuras vadītājs ir Jurijs Ronimoiss, viņa vietniece - Liene Ābolkalne. “Nodaļas pakļautībā ir visi projektu vadītāji, tūrisma speciālisti un muzeju darbinieki. Līdz šim katrs strādāja pagasta pārvaldes pārvaldībā,” stāsta J.Liberts. Uz jautājumu, vai arī šo reorganizāciju rezultātā kāds zaudē darbu, J.Liberts atbild, ka projektu vadītāji noteikti vairs nebūs pieci. ◆

Kategorijas