Juceklis ar ceļa zīmēm
Ielu remontdarbu laikā daudzi cilvēki sūdzējās par ceļa zīmju izvietojumu. Nu daudzās vietās viss ir kārtībā, taču autovadītāji vēl aizvien palaikam pamana kādu neizprotamu zīmju izvietojumu. Kurš tad īsti ir atbildīgs par zīmju pareizu izvietošanu un satiksmes regulēšanu?
Kāds portāla “www.aluksniesiem.lv” lietotājs ar segvārdu “šoferis” raksta: “Braucot iekšā Alūksnē gar slimnīcu no Māriņkalna puses līdz lielajam krustojumam, ir zīme “70”. Teorētiski tajā pašā ceļa posmā, braucot ārā no Alūksnes, arī vajadzētu būt identiskam ātruma ierobežojumam, bet nav. Ārā izbraukt, mīlīši, drīkst tikai uz 50. Un policija tup un soda tos, kas virzienā uz slimnīcu uzņem ātrumu līdz 70. Cilvēks arī ir tikai cilvēks – domā, ja jau iekšā uz 70 varēja, tad jau ārā arī var. Nevar vis. Vai tā tāda normāla prakse konkrētam ceļa posmam piemērot katrā virzienā savu atļauto ātrumu? Kur loģika?”
Ceļa zīmes vajadzētu
sakārtot jau tagad
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Juris Priednieks skaidro, ka idejiski plānots pilsētā gan iebraukt ar 70 kilometriem stundā lielu ātrumu, gan izbraukt ar tādu pašu ātrumu, taču pirms izbraukšanas no pilsētas aiz ceļa zīmes, kura norāda braukšanas ātrumu 70 kilometri stundā, ir novietota atceļošā zīme “Visi ierobežojumi beidzas”, kas nozīmē, ka no pilsētas tomēr jāizbrauc ar ātrumu 50 kilometri stundā. Problēma radusies tādēļ, ka šī atceļošā ceļa zīme pēc ceļu remontdarbiem nav noņemta. “Nav tāda viena saimnieka, kurš par to uzņemtos atbildību un uzmanītu šo jautājumu. Ceļa zīmes vajadzētu sakārtot jau tagad, un uzskatu, ka par visu tomēr atbild īpašnieks, kas šajā gadījumā ir Alūksnes novada pašvaldība,” saka J.Priednieks.
Kāda autovadītāja, kura vēlējās būt anonīma, izteica nepatiku par lielajām nekārtībām ceļu remontdarbu laikā. “Es vados vēl pēc vecajām ceļa zīmēm un veselā saprāta. Bija gadījumi, kad kaut kur bija liegts iebraukt, bet nekur netika norādīts apvedceļš. Lai izbrauktu no pilsētas, pa to bija ļoti ilgi jāriņķo. Tagad mani drīzāk uztrauc jaunā asfalta segums. Tas ir ļoti nekvalitatīvs, un uzskatu, ka tad jau labāk būtu palicis vecais ceļa segums, tas pat bija labāks,” sašutusi pauž sieviete.
Katrs brauca, kā nu mācēja
Arī autoapmācības instruktors Guntis Žīgurs atzīst, ka izbraukšanas vietā no Alūksnes problēmas ir bijušas vairākas. “Tur ir bijusi arī zīme, kura norīko braukt pa labi, taču vairs jau nebija, kur reāli braukt. Mēs to zinām, bet iebraucējiem tas ir sagādājis arī neērtības. Ja notiek kāda avārija, tad tiek vainoti atbildīgie par remontdarbiem, tad atkal pašvaldība, un tā nu vainīgie tiek meklēti visur,” uzskata G.Žīgurs. Viņš gan uzsver, ka vietām zīmes jau ir saliktas pareizi un problemātiskās situācijas ir atrisinātas, piemēram, uz Helēnas un Jāņkalna ielas. “No Helēnas ielas uz centra pusi remontdarbu laikā bija zīme “Galvenais ceļš” un arī no Jāņkalna ielas bija zīme “Galvenais ceļš ar galvenā ceļa virzienu”, tātad vienā situācijā galvenais ceļš mainīja virzienu, bet otrā ne.
“Tā praktiski bija avārijas situācija. Izteicu arī savu sašutumu atbildīgajiem par remontdarbiem. Arī uz izbūvētā apļa nereti gadījās dažādi pārpratumi. Tur tā situācija ilgstoši bija ļoti saspringta. Katrs brauca, kā nu mācēja. Ja, iebraucot aplī, vadītājs redz zīmi “Dodiet ceļu”, tad viņš uzskata, ka pa apli droši var virzīties tālāk, taču ne visi zināja, ka, braucot no Helēnas ielas, nebija zīmes “Dodiet ceļu”, tātad, iebraucot lokā, darbojas “labās rokas likums”. Man ir nācies strauji bremzēt, jo tas, kurš iebrauc aplī, droši brauc tālāk, jo viņš pat nevar iedomāties, ka no divām pusēm aplī ir zīme “Dodiet ceļu”, bet no divām - “Galvenais ceļš”. Tas bija pilnīgs absurds! Bet nu tas ir izlabots un no visām četrām pusēm ir izvietota zīme “Dodiet ceļu”, un loks ir izbraucams,” stāsta G.Žīgurs.
Viņš gan tik un tā pauž neizpratni par visu ceļu projektu kopumā un neizprot, kāpēc par tranzīta ceļu bija jāpataisa ceļš starp divām skolām un tur, kur ir trīs gājēju pārejas. “Un kā var laist smagos automobiļus cauri “guļamrajonam”, to es tiešām nesaprotu un nesapratīšu. Daudz labāks risinājums būtu tranzītceļu izveidot tur, kur iet vecā dzelzceļa sliedes. Tad smagās automašīnas nevienam netraucētu,” pauž G.Žīgurs.
Satiksme būtu jāregulē
satiksmes regulētājam
Uz Jāņkalna ielas un Dārza ielas krustojuma no vienas puses ir ceļa zīmes “Galvenais ceļš” un “Braukt taisni”, bet no Jāņkalna ielas otrās puses ceļa zīmes “Braukt taisni” nav. No Dārza ielas braucot uz Jāņkalna ielas pusi ir izvietota zīme “Galvenā ceļa beigas” un divreiz tiek atcelta vienvirziena braukšanas zīme. “Arī izbraucot no pilsētas, situācija var būt diezgan interesanta, jo tur ir ceļa zīme, kura atļauj braukt ar 70 kilometriem stundā, bet pēc tam šī ceļa zīme tiek atcelta ar pagaidu uzlikto rīkojuma zīmi. Tad nu arī policija var apstādināt autovadītājus un iekasēt soda naudu par to, ka šoferi brauc nevis ar 50 kilometriem stundā, bet ar 70 kilometriem stundā. Tiesa gan, var pastāvēt tāda situācija, kad vienā ceļa posmā atšķirīgos virzienos ir atšķirīgs pieļaujamais ātrums. Tas nav nekas neparasts. Uzskatu, ka situācijā, kamēr vecās zīmes vēl nav noņemtas, satiksme būtu jāregulē satiksmes regulētājam. Nevar būt tā, kā pie mums, ka ilgstošu laiku stāv nepareizas ceļa zīmes,” saka G.Žīgurs.
Vietām ceļa zīmes Alūksnē nav kārtībā
G.Žīgurs gan uzsver, ka vietām ceļa zīmes Alūksnē nav kārtībā ne tikai remontdarbu dēļ. Tās nav sakārtotas jau gadiem. “Jau no laika gala nepareizi izvietotas ceļa zīmes ir tad, kad jūs braucat pa Raiņa bulvāri. Tā ir vienvirziena iela, bet nekur nav norādīts, ka tā beigtos. Ir uzstādīta brīdinājuma zīme, ka tuvojas divvirzienu satiksme, taču šī ceļa zīme neatceļ vienvirzienu. Līdz ar to, braucot uz pilsētas centru, es varu braukt pa vienvirziena ielu, ieņemt kreiso malējo joslu un tā tikai braukt pa Helēnas ielu pretējā virzienā, jo man nekas nav norādījis, ka vienvirziena satiksme tiek atcelta. Tādas nekārtības tur jau ir vairākus gadus,” stāsta G.Žīgurs.
Viņš norāda uz vēl kādu neapdomīgu ceļa zīmju izvietojumu, pie kā nebūt nav vainojami ielu remontdarbi. “Muļķīga zīme ir arī pie “Lukoil” degvielas uzpildes stacijas. Tur nevajadzētu būt ceļa zīmei “Braukt taisni, braukt pa labi”, jo tā tur nebūt nav nepieciešama. Tas nozīmē, ka šī zīme darbojas līdz nākamajam krustojumam un es nedrīkstu iegriezties pa kreisi ne pie kalēja, ne uz autoservisu, kurš tur atrodas. Neizprotu, kādu apsvērumu dēļ ir uzstādīta šāda zīme,” pauž G.Žīgurs. Viņš uzskata, ka par situāciju uz ceļiem ir jābūt atbildīgai pašvaldībai, un atzīst, ka ļoti daudzi cilvēki viņam ir sūdzējušies par nekārtībām uz ceļa, kuras rodas nepareizo ceļa zīmju dēļ.
Alūksnes novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Aploka norāda, ka ceļa zīmju uzstādīšanas kārtība ir šāda - pašvaldība izstrādā satiksmes organizācijas shēmu kādam konkrētam ielas posmam, kur atbilstoši normatīvajiem aktiem par ceļu satiksmi plāno ceļa zīmju izvietojumu konkrētajā gadījumā. Tad šo shēmu pašvaldība dodas saskaņot ar valsts akciju sabiedrību “Latvijas Valsts ceļi”. “Ja šī shēma tiek saskaņota, ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu tiek izgatavotas un uzstādītas shēmā paredzētās ceļa zīmes,” uzsver E.Aploka. G.Žīgura minētajām divām pēdējām ceļa zīmēm, kuras jau ilgāku laiku rada neizpratni daudziem šoferiem, šāds saskaņojums tātad ir tapis ar valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” apstiprinājumu.
Kurš tad visā šajā situācijā ir atbildīgs?
Valsts akciju sabiedrības “Ceļu satiksmes drošības direkcija” Gulbenes reģionālās nodaļas priekšnieks Jānis Raibekazs uzsver, ka sabiedrībā valdošā diskusija liecina, ka satiksmes jautājumi sabiedrībai ir svarīgi. “Ceļu satiksmes drošības direkcija šajā situācijā aicina ikvienu satiksmes dalībnieku sekot līdzi ceļa zīmēm un norādēm, kā arī ievērot ceļu satiksmes noteikumus. Tas ir īpaši svarīgi šajā laikā, kad gaisa temperatūra pazeminās, brauktuves kļūst slapjākas un slidenākas, dienas kļūst arvien īsākas. Mēs aicinām šoferīšus izvēlēties braukšanai atbilstošu ātrumu, gājējus un velosipēdistus lietot atstarotājus, atstarojošas vestes vai citus spožus elementus. Iedzīvotājiem ir arī iespējas un tiesības vērsties pašvaldībā, kas šajā gadījumā atbild par satiksmes organizēšanas jautājumiem, un sniegt savus priekšlikumus, diskutēt par šiem jautājumiem. Katrā ziņā esam gatavi iesaistīties un piedalīties diskusijā, taču nebūtu korekti no mūsu puses jaukties atbildīgo dienestu darbā,” pauž J.Raibekazs.
Kurš tad visā šajā situācijā ir atbildīgs, un no kā mēs varam prasīt šo atbildību? Alūksnes novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Aploka uzsver, ka pēc līguma nosacījumiem būvprojekti nodoti būvnieka atbildībā, līdz ar to būvfirmai arī ir jāatbild par to, kā tur ir izvietotas ceļa zīmes un kāda ir satiksmes organizācija. Tā pārbauda arī, vai vecās ceļa zīmes vēl stāv un vai arī pēc projekta jau ir saliktas jaunās zīmes.
Vecās ceļa zīmes nevar
noņemt, kamēr nav uzliktas jaunās
Ceļu būvinženieris Jānis Leonīds Lācis uzsver, ka pašvaldība noteikti nav atbildīga par ceļa zīmju izvietojumu un to, ja remontdarbu laikā ar tām rodas kādas problēmas. “Par to esam atbildīgi mēs, darbu veicēji, nevis pašvaldība. Tas viss ir paredzēts projektā. Šobrīd vietām vēl ir dažādi pārpratumi, arī minētajā posmā, izbraucot no pilsētas, jo būvdarbi vēl nav pabeigti. Lai mazinātu cilvēku satraukumu, mēs arī šo ceļa zīmi varam aizklāt. Pašlaik vietām ir arī tikai iebetonēti stabi, un laika apstākļu dēļ ceļa zīmes vēl nevaram izvietot. Pagaidām maksimāli cenšamies betonēt stabus, jo sniegā to nevarēs izdarīt. Pašlaik vecās ceļa zīmes nevar noņemt, kamēr nav uzliktas jaunās. Dienā, kad uzliekam jaunās ceļa zīmes, noņemam vecās, kuras dublējas. Darbi nerit tik raiti kā vasarā. Pāris nedēļu laikā centīsimies salikt šīs ceļa zīmes,” viņš saka.
J.L.Lācis uzsver, ka būvobjektā neviens nav atcēlis zīmi par braukšanu ar 50 kilometriem stundā, tāds ātrums ir noteikts. “Tur, kur notiek darbi, ātruma ierobežojums ir 30 kilometri stundā, bet ne jau visi arī to ievēro. Iesaku to tomēr ņemt vērā, jo būvdarbi tiks pabeigti tikai pavasarī. Mudinu cilvēkus būt saprotošākiem. Arī man pašam ir gadījies būt objektā, kad daži autovadītāji izvēlas daudz lielāku braukšanas ātrumu. Brīžiem ir nācies tikai pēdējā mirklī paskriet garām. Pēc tam viss tiešām būs skaisti un saprotami, bet šobrīd priekšā vēl ir darbi. Nākamnedēļ jāpabeidz remontdarbi Jāņkalna ielā. Līdz šī gada beigām visām ceļa zīmēm jau jābūt izvietotām Latgales ielā. Tur tad arī jaunās ceļa zīmes parādīsies, bet vecās visas tiks noņemtas,” informē J.L.Lācis. ◆
Ko darīt, ja pamanāt nekārtības?
◆ Ja iedzīvotāji pamana kādu ceļa zīmi, kura viņos rada neizpratni, viņi ir aicināti vērsties pašvaldībā, rakstot iesniegumu. E.Aploka uzsver, ka jau daudzi alūksnieši to ir darījuši. “Cilvēki nāk sūdzēties par konkrētām vietām, kur, viņuprāt, būtu jāmaina ceļa zīmes, un katrs gadījums tad arī tiek atsevišķi izskatīts,” informē E.Aploka.
◆ Pašvaldībai vienas jaunas ceļa zīmes iegādāšanās izmaksā aptuveni 80 latus.
Komentāri aluksniesiem.lv
Aplis Helēnas un Bērzu ielas krustojumā ir vispār “hohma” augstākajā līmenī. Tagad kā galvenā iela pēc ceļa zīmēm darbojas Helēnas iela, bet, iebraucot aplī, loģiski, uzreiz sāk darboties apļveida kustība (priekšroka aplī braucošajam), bet ko lai dara tie, kam ir jāiebrauc aplī no Helēnas ielas?! Ilgi nebūs jāgaida, kad tur būs avārijas, kā likts.
šoferiene
Starp citu, izbraucot no slimnīcas, virzienā uz centru arī nav zīmes 70, kaut gan pie pilsētas robežas tāda ir. Ja šoferis nav vietējais, kurš braucis iekšā pilsētā no Māriņkalna un zina, ka tur ir zīme 70, braucot prom no slimnīcas uz centru, mierīgi rullē uz 50. Vai tie, kuri uzstāda zīmes, nav padomājuši, ka arī iebraucējs varētu doties uz mūsu slimnīcu, un viņš jau nu nekādā gadījumā nevar izzīlēt, ka šajā posmā var braukt uz 70, ja no pilsētas puses šādas zīmes nav?
Vārds.
Jā tiešām – kad vienreiz sakārtos un uzliks beidzot zīmes uz tā Helēnas apļa, lai braucot nebūtu jādomā, kā tagad viņu izbraukt! Tieši tā - piektdien krustā kā muļķi divi tupējām un gaidījām, kad viens no mums uzsāks braukšanu, otrs šoferis brauca no “Supernetto” uz “top!” pusi, bet es taisni. Ja pēc apļa principa - viņam priekšroka, ja pēc galvenā ceļa principa - man priekšroka... Uzlieciet beidzot zīmes, lai nenotiek kāda nelaime!
Alexa
Kategorijas
- Laikraksta sludinājumi
- Pērk
- Pārdod
- Dažādi
- Pakalpojumi
- Maina
- Izīrē
- Vēlas īrēt
- Dāvinu
- Darbs - meklēju
- Darbs - piedāvāju
- Pazudis / Atrasts
- Līdzjutība
- Sludinājumi
- Transports
- Nekustamais īpašums
- Darbs un izglītība
- Izklaide
- Mājdzīvnieki
- Dažādi
- Mājsaimniecība
- Lauksaimniecība
- Labsajūta un veselība
- Celtniecība
- Elektronika
- Pērk
- Pārdod
- Forums
- Mana dzīvesvieta
- Cilvēki
- Izklaides iespējas
- Sanāca kā vienmēr...
- Ir ko teikt?
- Izklaide un kultūra
- Transports un satiksme
- Pilsēta
- Darba devēji
- Citos portālos
- Diena.lv
- Db.lv
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Sarunas par dzīvi
- Latvija pēc 90
- 8778
- Konkursi
- Mīlestības stāstu konkurss
- Blogi
- Afiša
- Koncerti
- Teātra izrādes
- Izstādes
- Sports
- Balles un diskotēkas
- Bērniem
- Filmas
- Citi pasākumi
- Dievkalpojumi
- Jauniešiem
- Senioriem
- Svētki
- Piemiņas pasākumi
- Izlaidumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Cope un medības
- Dzive laukos
- Veselība
- Sports
- Politika
- Vēlēšanu ziņas
- 10. Saeimas vēlēšanas
- 11. Saeimas vēlēšanas
- Kultūra
- Konkursi
- Vietējās ziņas
- Skolu ziņas
- Pasaules ziņas
- Latvijas ziņas
- Policijas ziņas
- Skola Kanaviņu kalnā
- Senioriem
- Vēlēšanas 2017
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Statiskas lapas
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Teritoriālās reformas krustcelēs
- Izklaide
- 13. Saeimas vēlēšanas
- Slēpņošanās spēle "Discover the city"
- Koronavīruss
- "Unikālas kultūras tradīcijas Alūksnes un Apes novadu pierobežā"