Aluksniesiem.lv ARHĪVS

CSDD kampaņa „Brauc ar prātu. Paliec dzīvs!” emocionāli uzrunājusi vairāk nekā 80% autovadītāju

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņa „Brauc ar prātu. Paliec dzīvs!” emocionāli uzrunājusi 83% aptaujāto autovadītāju – liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras „TNS Latvia” veiktā pētījuma dati.

Kampaņa sasniegusi augstu atpazīstamību – to ievērojuši teju visi jeb 90% autovadītāju vecumā no 21 līdz 40 gadiem, kas arī bija šīs kampaņas galvenā mērķauditorija. Vislielāko iespaidu uz sabiedrību atstājis kampaņas video klips – tas ir licis pārdomāt, izvērtēt un uzņemties atbildību gan par savu, gan par apkārtējo braukšanas stilu. „Šī kampaņa ir veicinājusi uzvedības un attieksmes maiņu: tās iespaidā autovadītāji aizdomājušies par nepieciešamību braukt ar prātu, ierobežot braukšanas ātrumu un kopumā lielāku uzmanību pievērst ceļu satiksmes noteikumu ievērošanai. Turklāt daļa autovadītāju atzinuši, ka kampaņas ietekmē paši sākuši braukt prātīgāk,” aptaujas datus komentē „TNS Latvia” lielo klientu direktore Ilva Pudule.

Kampaņas izstrādātāja – aģentūras „Adell Saatchi & Saatchi” vadītājs Varis Lāzo atzīst: „Esam panākuši vēlamo: aptaujātie autovadītāji – vīrieši atzina, ka kampaņas „Brauc ar prātu. Paliec dzīvs!” iespaidā sākuši braukt prātīgāk, kamēr sievietes (gan autovadītājas, gan līdzbraucējas) atzīmēja, ka reklāma pārliecinājusi mudināt savus ģimenes locekļus un draugus braukt prātīgāk”.

CSDD kampaņa „Brauc ar prātu. Paliec dzīvs!” tika uzsākta pēc pagājušā gada asiņainā novembra, kad uz ceļiem bojā gāja 27 cilvēki. Tās nolūks bija uzlabot situāciju uz Latvijas autoceļiem, vēršoties pret ātru un agresīvu braukšanas stilu. Kampaņas laikā ievērojami uzlabojās situācija uz ceļiem, jo decembrī bojā gājušo skaits samazinājās līdz 13. Tāpat drošība uz ceļiem būtiski uzlabojās arī Ziemassvētkos un gadu mijā, kad Valsts policija kampaņas ietvaros organizēja iespaidīgus reidus.

Kampaņas ietvaros transportlīdzekļu vadītāji un citi satiksmes dalībnieki tika uzrunāti ar video un audio klipiem, kā arī ar vides reklāmu un informatīvu materiālu palīdzību. Savukārt ar apdrošināšanas sabiedrība ERGO atbalstu tika izveidota drošas braukšanas bezmaksas mobilā aplikācija „Prāts Neprāts”. Ar aplikācijas palīdzību ikvienam autovadītājam līdz marta vidum ir iespējas noteikt savu braukšanas stilu – vai tas ir drošs, pārliecinošs, agresīvs, pārgalvīgs vai pat bīstams, kā arī padarīt braukšanas stilu drošāku.

Kampaņu „Brauc ar prātu. Paliec dzīvs!” CSDD organizēja sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Valsts policiju, apdrošināšanas sabiedrību ERGO un SIA „Statoil Fuel & Retail Latvia”. Tā tika uzsākta  pagājušā gada 29.novembrī, aicinot autovadītājus aizdomāties par savu un līdzbraucēju drošību un dzīvību. Kampaņu izstrādāja aģentūra „Adell Saatchi & Saatchi”. Kampaņa tika finansēta no OCTA līdzekļiem. Vairāk par kampaņu: http://ej.uz/iewn.

Kampaņas efektivitātes mērījumu veica pētījumu kompānija „TNS Latvia” šā gada janvāra sākumā visā Latvijā ar aptaujas internetā starpniecību aptaujājot 800 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Kategorijas