Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Biļešu cenu nepalielinās

Mārīte Dzene

2011. gada 7. februāris 16:45

630

Līdz ar valsts dotāciju samazinājumu vietējās nozīmes autobusu pasažieru pārvadājumiem plānošanas reģionos tiek spriests par biļešu cenu palielināšanu. Par laimi Vid­zemes reģionā biļetes nekļūs dārgākas.

"Griešana" ir sāpīga vienmēr

"Mūsu reģionā biļešu cenas pakāpeniski tika palielinātas pagājušajā gadā, izlīdzinot tarifus. Tagad Vidzeme ir vienīgais reģions, kur visos autobusu maršrutos pasažieri maksā vienādi par noteiktu attālumu. Tiesa, dotācijas samazinājums mūsu pārvadātājus skars tāpat kā citus, tāpēc par iespējām taupīt tiek domāts," stāsta Vidzemes plānošanas reģiona sabiedriskā transporta pakalpojumu un finanšu nodaļas vadītājs Jānis Ošiņš.


Ir trīs iespējas samazināt izdevumus: optimizēt autobusu maršrutus, samazināt pasažieru pārvadājumu pašizmaksu un izmaksas, palielināt tarifu. J.Ošiņš atzīst, ka ar pārvadātājiem, arī ar SIA "TU Vidlatauto", vajadzēs pārrunāt visas iespējas taupīt. Paredzēts rīkoties tā, lai iedzīvotāji būtu daudzmaz apmierināti ar pārvadājumu maršrutiem. "Tomēr kaut kas jāgriež būs, jo nevar izdarīt tā, lai katru iedzīvotāju autobusu satiksme apmierinātu. Tāpēc šis process ir sāpīgs," norāda J.Ošiņš.


Apdraud pārvadājumu sistēmu
Sarkanā līnija valsts dotāciju samazinājumam vietējas nozīmes pasažieru pārvadājumiem bija sasniegta jau pērn, tāpēc ir pamatotas bažas, ka iecerētais samazinājums vēl par 20 procentiem varētu sagraut vietējo autobusu satiksmi.

J.Ošiņš uzskata, ka varētu katru gadu samazināt dotāciju par 5 procentiem. To sevišķi nejustu ne pārvadātāji, ne iedzīvotāji. Ka tagad ar tik lielu samazinājumu tiks sagrauta vietējo pārvadājumu sistēma, varbūt ir par skaļu teikts, tomēr varētu tikt apdraudēta pārvadātāju spēja strādāt.

"Katrs grieziens, piemēram, autobusu reisu skaita samazināšana, samazina ne tikai izdevumus, bet arī ieņēmumus. Tāpēc jāsaprot, ka kaut kur ir robeža, aiz kuras uzņēmums vairs nevar pastāvēt," skaidro J.Ošiņš.

Viņš uzsver, ka pārvadātāju izdevumus palielina pieaugušās degvielas cenas. Turklāt paredzēts ieviest vienoto biļešu tirdzniecības sistēmu, kas arī palielinās izdevumus. Starptautiskie aizdevēji prasīja samazināt naudu pasažieru pārvadājumiem, taču norādīja, ka to nevar attiecināt uz lauku maršrutiem un trūcīgajiem cilvēkiem. Jau tagad ir apdzīvotas vietas, kur nevar īstenot Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā noteikto prasību nodrošināt iespēju apmeklēt ārstniecības, izglītības un citas iestādes.

Kategorijas