Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pils ielā turpina darbus

Līga Vīksna

2014. gada 11. aprīlis 00:00

7

Pils ielā Alūksnē pēc ziemas pārtraukuma SIA “Ceka M” piegādātāju apvienības strādnieki ir atsākuši darbus. Šonedēļ novada domē bija arī pirmā šāgada būvsapulce.


Pašvaldības izpilddirektore Janīna Čugunova pauda striktu nostāju – kāpēc, ja laika apstākļi atļauj uzsākt darbus, aprīļa pirmajā nedēļā tie praktiski nenotika, lai gan būvnieks iepriekš pašvaldību informēja, ka darbus paredzēts atsākt jau 28.martā? “Būvniekam pašvaldībā jāiesniedz darbu grafiki, jo pieļaut tādas lietas, kā pērn, kad sausām mutēm katrā būvsapulcē bļāvām par termiņiem un rezultāta nebija, nevarēs. Toreiz mūs neatbalstīja ne būvnieks, ne būvuzraugs. Līguma termiņš ir šā gada 21.jūlijs, bet visi darbi jāpabeidz agrāk, jo vēl būs jāgūst saskaņojumi, jāveic uzmērījumi,” sacīja J.Čugunova.

Kļūdas negrib
SIA “Matthai” tehniskais direktors Jonas Gurčus atzina – ziema ir labi parādījusi problēmzonas, kuras jau apseko un fiksē visus defektus. “Mums ir iespēja variēt ar darbinieku skaitu, jo termiņš nav saistīts ar nostrādātajām darba dienām. Jā, šobrīd neesam atsākuši darbus ar spēcīgu jaudu – Alūksnē pagaidām nodarbināti septiņi strādnieki. Ziemā esam izanalizējuši savas kļūdas, ko šogad paši nevēlamies pieļaut, jo darbus objektā gribam uzsākt citā disciplīnā un kārtībā. Par nebūšanām un pārkāpumiem aicinu ziņot man personīgi. Izstrādājām arī papildus kārtību darbinieku kontrolei. Bet arī iedzīvotājiem ir jāsaprot – nestrādā tikai būvnieks, jo ir projekts, kurā ir daudz kļūdu, iepirkumi neļauj koriģēt darbu apjomu un visi vienmēr vaino būvnieku, bet patiesībā darbi apstājas, jo nav projekta risinājuma, atklājas neparedzēti darbi, vajag sludināt jaunu iepirkumu, ir papildus izmaksas un laiks,” skaidroja J.Gurčus. Būvnieks līdz nākamajai trešdienai pašvaldībā iesniegs darbu grafikus, defektu apkopojumu un  grafiku par finanšu izlietojumu, kā arī regulāri ziņos, kas plānots un paveikts.

Vispirms centru
J.Čugunova rosināja vispirms sakārtot pilsētas centru. Pēc SIA “Siltums jums” darbiem siltumtrasēs uz gājēju ietvēm iepretim kafejnīcai “Pajumte” un vēl vienā vietā atstāti paaugstinājumi. J.Čugunova lika tos likvidēt, kamēr vēl arī “Siltums jums” ir atliktie darbi savā projektā. Uz Pils ielas posmā starp Miera un Alsviķu ielu bija izskalota un iegruvusi noteka. Pirms vairākām dienām “Matthai” strādnieki caurumu noasfaltēja, tomēr būvsapulcē izskanēja, ka šajā vietā būvnieks veiks lauzumu, lai noskaidrotu iemeslu, jo šī nebija pirmā reize, kad tur bija iegruvums. Problēmas ar notekām ir arī citviet, to arī solīja novērst. Diskutēja, kā risināt automašīnu apstāšanos pie dzeramā ūdens akas iepretim Siguldas ielas krustojumam un vienojās, ka tur veidos “kabatu”, kur var apstāties viena automašīna uz laiku, kamēr uzpilda ūdeni. Pils ielas projekta autoruzraugs Oskars Koemecs norādīja - ceļa zīmes Pils ielā šobrīd nav izbūvētas atbilstoši projektam un izvietotas nesaskaņojot, tādēļ ir šķības, tas būs jānovērš. Pie mācītājmuižas izbūvēts trotuārs un izlikta ceļa zīme, kas norāda braukšanas virzienu. Deputāte Jana Zilkalne vērsa uzmanību, ka šī ceļa zīme šobrīd izvietota gājēju ietves vidū, to arī solīja novērst.

Rēķinās ar zaudējumiem
Ņemot vērā, ka pirmo asfalta kārtu klāja vēlu rudenī un mitrā laikā, ir izveidojušās plaisas un bedres. “Pirmā kārta nav paredzēta tik lielai satiksmes intensitātei. Segregāciju jeb atdalīšanos var novērst ar emulsiju vai sīkšķembu pildījumu. Kur bojājumi būs būtiski, izfrēzēsim pilnībā un ieklāsim jaunu,” sacīja J.Gurčus.
O.Koemecs sacīja, ka bedres veidojas arī asfalta šuvju vietās. “Jau rudenī, kad tikko ieklāja asfaltu un tam pārbrauca veltnis, bija vērojama segregācija, piemēram, pie Jaunās pils, tādēļ ir bažas, cik kvalitatīvs bijis ieklātais asfalts, jo līdzīga situācija ir Madonā – abos gadījumos asfalts ņemts no Gulbenes rūpnīcas,” viņš sacīja.
Asfalta virskārta tiks klāta vienlaikus ar diviem ieklājējiem un visā ielas garumā, tādēļ iedzīvotājiem jārēķinās, ka tobrīd būs slēgta satiksme. Būvniekam par to jāziņo laikus, lai brīdinātu iedzīvotājus. O.Koemecs arī rosināja rūpīgāk plānot autotransporta, kas no rūpnīcas pieved asfaltu, plūsmu, lai abas joslas ieklātu vienlīdz garas un tās beigtos vienā šuvē.
Savukārt Jāņkalna ielā atliktos darbus uzsāks, kad laiks vairs nebūs mitrs un vēss, tad arī novērsīs defektus. J.Čugunova uzsvēra – īpaši rūpīgi jāpārskata vēlu rudenī ieklātās gājēju ietves segums. ◆

Kategorijas