Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Liepnas ceļam – beidzot asfalts

Līga Vīksna

2014. gada 13. jūnijs 00:00

1971

Uz valsts autoceļa Alūksne – Liepna ir sākušies gadiem gaidītie remontdarbi, lai arī šis ceļš iegūtu jau sen solīto cieto segumu. Tas noticis, pateicoties Alūksnes novada pašvaldības iniciatīvai un pareizajai politiskajai piederībai.


Šogad - līdz Malienai
VAS „Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Alūksnes nodaļas vadītājs Juris Priednieks “Alūksnes Ziņām” stāsta, ka šogad uz autoceļa Alūksne – Liepna Alūksnes ceļu uzturētājs veiks ikdienas uzturēšanas darbus posmā no Alūksnes līdz Malienai: griezīs krūmus un tuvu ceļam augošos kokus, sakārtos ūdens atvadi un ar sagatavotu grants maisījumu pastiprinās esošo grants segumu.
“Savukārt posmā no Alūksnes līdz Karitāniem jau šogad izbūvēs melno segumu, pielietojot divkāršo virsmas apstrādes tehnoloģiju. Tas tiks izdarīts, uzklājot šķembas ar bituma emulsiju, kas nodrošinās komfortablus braukšanas apstākļus arī grants segumam nelabvēlīgos laika apstākļos.
Šobrīd ceļa malās zāģē krūmus un kokus, rok sāngrāvjus, ceļu sašaurinot līdz 8 metriem, jo laika gaitā ceļš ir paplatinājies, kā arī izbūvē caurtekas. Satiksmes drošību apdraud ceļam tuvu augošie koki, kas traucē arī grāvju rakšanu, tāpēc tie tiks nozāģēti. Kopā nozāģēs 95 kokus, kas pamatā visi ir bojāti. Nozāģētā koksne paliek uzņēmēja rīcībā,” saka J.Priednieks. Viņš norāda, ka šogad valstī ir līdzekļu ekonomija, jo mazāk bija ziemas darbu un bedrīšu remonta, tādēļ ir iespēja veikt lielākus darbus. Turklāt tieši valsts autoceļam Alūksne – Liepna Satiksmes ministrija piešķīra papildus finansējumu - 635 000 eiro.

Palīdz politiskā piederība
Alūksnes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Dzintars Adlers pauž gandarījumu, ka sācies valsts autoceļa Alūksne – Liepna remonts. “Patīkami, ka Satiksmes ministrija ir uzklausījusi mūsu problēmu par to, ka šis ceļš Alūksnes novada iedzīvotājiem ir ļoti svarīgs. Tiesa, vairākas reizes vajadzēja braukt un tikties personīgi ar atbildīgajām amatpersonām, aizstāvēt, aicināt ciemos un lūgt, lai Satiksmes ministrija un “Latvijas valsts ceļi” atbalsta mūsu vajadzību un vietējam autoceļa uzturētājam piešķir papildus finansējumu. Nebūs vairs putekļu un ikgadējo pavasara – rudens bedru,” saka Dz.Adlers. Viņš atzīst, ka jautājuma risināšanā palīdzējusi politiskā piederība, jo Dz.Adlers pārstāv partiju “Vienotība” - tāpat kā Satiksmes ministrs. “Atzīstu – man bija viegli komunicēt, jo satiksmes ministrija ir “Vienotības” pārziņā, tādēļ kontakti ir personiskāki. Patīkami, ka darbs, kas līdz šim ieguldīts, lai to panāktu, nav bijis veltīgs. Ceru, ka pakāpeniski un ilgtermiņā brauksim pa asfaltu arī līdz Liepnai. Šogad sakārtos ceļa posmu līdz Malienai, kas jau ir daļa no kopējā vēlamā rezultāta. Arī tas ir daudz, ņemot vērā, ka pusgadu notikušas intensīvas sarunas. Ļoti labi saprotu, ka nevaram izcīnīt tik daudz finansējuma, lai uzlabotu visu ceļu uzreiz, tādēļ tas notiks pa posmiem, jo problēmas ir visā Latvijā,” saka Dz.Adlers.

Remontēs pa posmiem
J.Priednieks norāda, ka šobrīd uz autoceļa Alūksne – Liepna atlikušajā posmā no Malienas līdz Liepnai nav ieplānoti lielāki darbi, bet veiks ikdienas uzturēšanas darbus, lai nodrošinātu autoceļa uzturēšanas klasi atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām. “Atbilstoši satiksmes intensitātei šim autoceļam ir noteikta „C” uzturēšanas klase. Par turpmāko šī ceļa attīstību pagaidām nekādu plānu nav, jo tam nepieciešams papildu finansējums. Ja finansējums būs, tad darbi turpināsies, iespējams, pa posmiem,” atzīst J.Priednieks. ◆

Kategorijas