Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Būs jauni darbinieki

Līga Vīksna

2010. gada 31. decembris 08:02

2704

Alūksnes novada dome nākamgad iedzīvotājiem sarūpēs divas jaunas darba vietas – informācijas vadības speciālistam un projektu koordinatoram. Par trešo jauno darba vietu –  projektu vadītāju pie jau diviem esošajiem - vēl lems saskaņā ar 2011.gada budžetu.

Divas jaunās štata vietas būs Alūksnes novada domes administrācijā ar 2011.gadu – tā lēma pašvaldība deputāti decembra domes sēdē.

Netiek galā ar darbiem
Deputāts Ainars Melders uzskata, ka projekti ir jāraksta iestāžu vadītājiem, nevis zem novada domes jāalgo trīs projektu vadītāji – tas esot par šerpu. “Alūksnes slimnīcas valdes priekšsēdētāja Maruta Kauliņa kopā ar savu grāmatvedi pašas sagatavoja Eiropas projektu bez galvassāpēm. Mums ir skolu vadītāji, iestāžu direktori – lai viņi gatavo projektus un brauc aizstāvēt uz Rīgu! Turklāt pagastu pārvaldēs ir seši teritorijas attīstības speciālisti, kas arī atbild par projektiem,” saka  A.Melders. Attīstības nodaļas vadītāja Arita Prižavoite norāda – projektu koordinatoram jābūt specifiskām zināšanām, lai veiktu būvniecības projektu tehnisko vadību. “Esošajām projektu vadītājām nav zināšanu būvniecībā, bet pašlaik ir ļoti daudz būvniecības projektu. Šobrīd skaidri redzam, ka viens būvinženieris novadā nevar visam izsekot līdzi. Savukārt trešais projektu vadītājs  nepieciešams, jo divas darbinieces lielā tempā var izdarīt tikai tekošos darbus. Mēs pašlaik vispār neapgūstam finanšu piesaistes iespējas, kas nav saistītas ar Eiropas struktūrfondiem,” secina A.Prižavoite. Viņa norāda – ne visi iestāžu vadītāji spēj sagatavot specifiskus projektus. Ja novadā būs vēl viens projektu vadītājs, tas tāpat neizslēgs esošo praksi, ka projektu rakstīšanas pakalpojumu dome pērk no malas. Priekšsēdētāja vietnieks Dzintars Adlers domā, ka netiks galā arī trīs projektu vadītāji, jo citos lielajos novados ir seši līdz astoņi šādi speciālisti.

Darbs būs katru dienu

Deputāts Laimonis Sīpols uzskata, ka pašlaik netiek pilnībā izmantoti pieejamie resursi. “Tikko tapušajā Alūksnes novada attīstības programmā ir ietverts tāds jēdziens kā konsultatīvā padome ar uzņēmējiem. Visus projektus, ko pašvaldība vēlas ieviest, tur var pārrunāt ar vietējiem uzņēmējiem. Tādējādi mēs varētu sava novada uzņēmējiem dotu plašāku redzējumu par to, kas notiek novadā. Šobrīd būvuzraugus par lielām summām algojam no malas – savus cilvēkus esam atstūmuši malā. Gulbenē, Valmierā tā nenotiek. Bet iespēju algot vēl vienu projektu vadītāju vajadzētu izvērtēt, skatot 2011.gada budžeta iespējas,” domā L.Sīpols.

Savukārt datorspeciālisti pašlaik novada domē ir divi – viens atbild par tehniskajām lietām, bet otrs - par pašvaldības interneta mājas lapas administrēšanu un pašvaldības informatīvā izdevuma salikšanu. Pašvaldības kancelejas vadītāja Viktorija Avota norāda - jaunajam informācijas vadības speciālistam būšot jāatbild par jauno dokumentu vadības sistēmu “Namejs” un grāmatvedības programmu “Pakalns”, ko ar janvāri novadā ieviesīs. “Abas programmas ir ļoti grūtas un sarežģītas – garantēju, ka pirmajā gadā speciālistam katru dienu būs, ko darīt, kamēr visi darbinieki iestrādāsies,” saka V.Avota. Pašvaldības izpilddirektore Janīna Čugunova norāda – 2011.gadā novada budžetā būs teju 10 procentu samazinājums, tādēļ atkrītot iecere par izpilddirektora vietnieku jeb Alūksnes pilsētas pārvaldes vadītāju ar nākamo gadu, par ko rudenī domē diskutēja.

Kategorijas