Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Rekonstruē ceļu

Līga Vīksna

2014. gada 10. oktobris 00:00

6

Ir sākušies daudzu trapeniešu gadiem ilgi gaidītie remontdarbi uz valsts reģionālā autoceļa P44 Ilzene-Līzespasts posmā no 17,2. līdz 21,7.kilometram jeb no Vidzemes šosejas pie Līzespasta līdz Trapenei. Darbus veic par valsts budžeta līdzekļiem.


VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” Alūksnes ceļu rajona Alūksnes nodaļas vadītājs Imants Mucenieks norāda – šogad Apes novadā tas ir lielākais ceļu rekonstrukcijas projekts, ko veic Alūksnes ceļu rajona Alūksnes nodaļas Apes iecirkņa darbinieki. Darbu vadītājs ir Aivars Rūsis.

Ūdens uz ceļa nekrāsies
„Darbi objektā uzsākti 15.septembrī un jāpaveic 60 dienu laikā. Objekta līgumcena ir 240 179,01 eiro (ar PVN). Ceļa malās izgriezti krūmi, kas gan tur bija mazā platībā – tikai 0,5 hektāri. Ir izrauti 205 celmi, kas bija darbietilpīgs process, jo celmi bija lieli. Veikta grāvju un caurtekas tīrīšana, viena caurteka tiks nomainīta un viena izbūvēta no jauna. Veiksim pamata nesošās kārtas būvniecību 25 centimetru biezumā un virskārtas būvniecību 10 centimetru biezumā. Izbūvēs arī četras satiksmes autobusu pasažieru platformas ar soliņiem,” stāsta I.Mucenieks.
Šobrīd ceļam saglabāsies putekļainais segums ar šķembām. I.Mucenieks atzīst – darbi plānoti ar perspektīvu, lai nākotnē šim posmam veiktu divkāršo virsmas apstrādi. Šim ceļa posmam jau pirms daudziem gadiem būtu uzklāts asfalta segums, ja nebūtu iebildumu no vides aizstāvjiem saistībā ar lapegļu gatvi. I.Mucenieks norāda - lapegles netraucē asfalta ieklāšanai, tās nebūtu jānozāģē. “Lai arī lapegles aug tuvu ceļam, līdz šim, veicot ceļa uzturēšanas darbus, to saknes nav parādījušās – tās ir dziļāk zemē. Ceļš atradās kā muldā. Tagad vismaz būs izveidots uzbērums, lai uz ceļa nekrātos liekais ūdens,” saka I.Mucenieks.

Uz asfaltu cer nākamgad
Arī Apes novada domes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Liberts apstiprina – šobrīd tiek veikti darbi, lai nākamgad šo ceļa posmu arī asfaltētu. “Šim ceļam jau ir asfalts caur Trapenes ciema centru, kur arī gar malām ir lapegļu gatve, tādēļ nav saprotami gadiem ilgie iebildumi asfaltēt ceļa posmu, kam rekonstrukcija uzsākta tagad. Daudzviet pasaulē cieši gar kokiem klāj gan bruģi, gan asfaltu, tos veiksmīgi pasargājot. Jā, lapegļu gatve ir aizsargājams objekts, bet pieļauju, ka ceļa putekļi tām dara lielāku kaitējumu nekā asfaltēts ceļa segums,” saka J.Liberts, kurš par minētā ceļa posma asfaltēšanu cīnās jau daudzus gadus.
“Latvijas valsts ceļi” no Dabas aizsardzības pārvaldes pirms ceļa remontdarbu uzsākšanas saņēmuši ieteikumus par veicamajiem darbiem aizsargājamās lapegļu alejas teritorijā. Tajos norādīts, ka jauna seguma uzklāšana jāveic pēc iespējas plānākā slānī, lai mazinātu slodzi uz sakņu sistēmu zem brauktuves. Jauno segumu drīkst uzklāt tikai līdz esošās brauktuves malai, nedrīkst veikt starp kokiem esošā paaugstinātā augsnes slāņa noņemšanu. Toties drīkst veikt citu koku sugu un krūmu, atvašu izciršanu, veikt alejas koku vainagu satiksmei traucējošo un nokaltušo zaru izzāģēšanu.

Veic atputekļošanu
I.Mucenieks uzsver, ka pēc iedzīvotāju lūguma šovasar nelielā posmā veikti atputekļošanas darbi uz valsts autoceļa Gaujienas pagastā. „Prieks, ka šovasar īstenojām arī ceļa Alūksne-Liepna virsmas divkāršo apstrādi 2,4 kilometru posmam no Alūksnes līdz Karitāniem, bet  ceļa remonts tika veikts līdz Malienai. No autovadītājiem ir dzirdētas bažas, ka tagad ceļš kļuvis šaurāks, gar malām ir dziļāki grāvji ūdens novadei, bet jāuzsver, ka tagad ceļa klātne izbūvēta atbilstoši tehniskajiem rādītājiem, jo iepriekš bija par platu. Autovadītājiem jābrauc uzmanīgāk, arī ziemā - atbilstoši ziemas apstākļiem,” saka I.Mucenieks. ◆

Kategorijas