Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Rotācijas aplis liek palauzīt galvu

Līga Vīksna

2014. gada 10. oktobris 00:00

2210

Jau gadu alūksnieši Helēnas un Bērzu ielu krustojumā brauc pa rotācijas apli, ko tur izveidoja tranzītielas rekonstrukcijas laikā. Ikdienā novērots, ka joprojām autovadītāji neprot aplī pareizi braukt, savukārt ielas uzturētājs negādā, lai no apļa centra izrautie akmeņi nemētātos uz braucamās daļas.


Nevis kreiso, bet labo
Autovadītājs Ilmārs no Alūksnes, kurš rotācijas aplī savās ikdienas gaitās brauc katru dienu, uzsver, ka daudzi autovadītāji aplī rāda nepareizi pagriezienu – kreiso, lai gan jārāda būtu labais. “Tie, kas vispār nerāda pagriezienu, ir nepieklājīgi, jo pārējos maldina. Savukārt izrautie akmeņi no apļa vidus tur mētājas jau vairākas nedēļas un netiek savākti – kādēļ tā? Nav arī izprotams, kāpēc šos akmeņus aplī vispār salika, turklāt tik izvirzīti no zemes,” viņš saka.
Arī autobraukšanas instruktors Guntis Žīgurs atzīst – ikdienā novērojis dažādus brīnumus, kā alūksnieši veic lokveida kustību, nezinot ceļu satiksmes noteikumus. “Iebraucot lokā, rāda kreiso pagriezienu – tas ir nepareizi, jo, gan iebraucot, gan izbraucot no loka, ir jārāda labais pagrieziens. Šādu rīcību neizprotu – cilvēkiem laikam šķiet, ja auto stūri griež pa kreisi, braucot lokā, tad jārāda kreisais pagrieziens. Alūksnes rotācijas aplī ir tikai viena josla, tomēr lielākā daļa autovadītāju grēko un brauc pa loka iekšpusi, lai gan šajā gadījumā visiem būtu jābrauc tuvāk loka ārējai malai. Braucot pa loka iekšējo malu – vienalga, rāda vai nerāda pagriezienu – un strauji braucot ārā no loka pa labi, tiek apdraudēts tas, kurš brauc pa loka ārējo malu,” viņš stāsta.
Redzamībai traucē “runkuļi”
G.Žīgurs uzsver, ka izveidotais loks Alūksnē ir ļoti mazs un nevis uzlabo satiksmes plūsmu, bet pat traucē tai. Tiesa, šādi mazi rotācijas apļi izveidoti arī, piemēram, Smiltenē, Valmierā. “Alūksnes gadījumā pareizāk būtu, ja šajā krustojumā būtu nomainīts galvenā ceļa virziens, nevis veidotu apli. Turklāt šobrīd apļa vidū, kas jau tā ir ar paaugstinājumu, iestādītie “runkuļi” traucē redzamībai - krustojums nav pārredzams,” uzskata G.Žīgurs. Instruktors atzīst – šajā rotācijas aplī ir grūti apmācīt kursantus, jo, tuvojoties lokam un rādot labo pagriezienu, sanāk, ka brauc no loka uzreiz arī ārā, jo visās vietās var veikt arī labo pagriezienu. “No labās puses braucošais autovadītājs arī neizprot, vai mēs rādām labo pagriezienu, jo uzsākam lokveida kustību, vai arī uzreiz jau nogriežamies pa labi. Apmācot kursantus, lieku, tuvojoties lokam, ieslēgt labo pagriezienu un īsi pirms loka to izslēgt, pretējā gadījumā tas, kurš brauc no labās puses, var nesaprast, lai gan viņam jāievēro sava ceļa zīme “Dodiet ceļu”,” skaidro G.Žīgurs.
Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis sola – jautājums par izrautajiem akmeņiem ar uzņēmuma “Matthai” pārstāvjiem tiks pārrunāts tuvākajā būvsapulcē, jo uzņēmuma darbinieki šobrīd Alūksnē veic arī citu ielu rekonstrukciju. “Garantijas laikā uzņēmumam izrautie akmeņi ir jāiecementē atpakaļ. Protams, atklāts paliek jautājums, kā ir braukts, ja akmeņi izrauti. Aplī tika salikti akmeņi, kurus ielu rekonstrukcijas laikā atrada kā vēsturisko pilsētas bruģi, līdz ar to tie ir neregulāras formas. Sākotnējā iecere bija aplī klāt šķelto akmeņu bruģi, bet atbilstoši ierosinājumam tika salikts vēsturiskais bruģis,” saka A.Dukulis. ◆

Kategorijas