Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Kāpēc katru mēnesi jāmaksā ūdens patēriņa starpība?

Līga Vīksna

2014. gada 28. novembris 00:00

740

Iedzīvotājiem joprojām ir neskaidrības par ūdens patēriņa starpību, kas jāmaksā katru mēnesi un uzrādās SIA “Alūksnes nami” izsūtītajos rēķinos. “Alūksnes Ziņu” portālā “alūksniešiem.lv” iedzīvotāji raksta: “Katru mēnesi godprātīgi paziņojam ūdens skaitītāja rādījumus, bet katram dzīvoklim katru mēnesi tiek pieskaitīta ūdens starpība 2-3 kubikmetri, kā cīnīties? “Alūksnes nami”, dariet, lūdzu, kaut ko lietas labā, tā turpināties nedrīkst!”
“Alūksnes namu” valdes loceklis Armands Musts atzīst – no iedzīvotājiem visbiežāk tiek saņemtas sūdzības par ūdens patēriņa starpību, māju iekšpagalmu slikto stāvokli, lietusūdens novadīšanu, sadzīves atkritumu konteineru un to laukumu apsaimniekošanu. To, ka veidojas starpība, ietekmējot vairāki aspekti.
“Ūdens piegādātājs SIA “Rūpe” atbild par pareizu ūdens skaitītāju un ventiļu uzstādīšanu mājās. Mājas ievadā jābūt līmeniski precīzi uzstādītam, atbilstošas caurplūdes skaitītājam un atbilstoši diennakts patēriņam. Vidēji daudzstāvu diennakts patēriņš ir 8 līdz 10 kubikmetri.
Šovasar kopā ar SIA “Rūpe” un māju pārvaldniekiem Alūksnē apsekojām vairākas daudzdzīvokļu mājas. Konstatējām, ka gandrīz visās no tām ievada skaitītājs ir uzstādīts nepareizi, bet līmeņu neatbilstība uzreiz rada uzskaites kļūdu. SIA “Rūpe” atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem ļauj mums par 15 līdz 20 procentiem samazināt zaudējumus no kopējā patēriņa, bet tas jau neatrisina problēmu.
Otrs aspekts ir tas, kā ūdens skaitītāji uzstādīti dzīvokļos. Šobrīd iedzīvotājiem dzīvokļos uzstādīti trīs veidu skaitītāji – A, B un C līmeņa, kur norāda skaitītāja novietošanu. Zinot daudzstāvu māju iekārtojumu un plānojumu, skaitītāji ir salikti tā, kā nu katrs to pratis, kā rezultātā arī rodas noteikts kļūdas procents. Trešais aspekts ir iedzīvotāju veikta nelikumīga ūdens noplūdināšana savos dzīvokļos, kas notiek dažādos veidos: skaitītāja rādījumu mehāniska ietekmēšana, aizsargplombu atvienošana, pilināšana no krāna, kas neuzrāda patēriņu. Un tā rodas fenomeni, ka mēnesī dzīvoklis patērē tikai 100 litrus ūdens! Vidēji dzīvoklim, kur dzīvo 2-3 cilvēki, mēneša ūdens patēriņš ir 3-5 kubikmetri.
Uzskatu, ka iedzīvotāju nelikumīgās darbības kopumā veido mazāko ūdens patēriņa starpības daļu – lielākoties to nosaka tehniskās kļūdas skaitītāju uzstādīšanā. Šobrīd intensīvi meklējam risinājumu, kā novērst šīs starpības. Mēnesī daudzstāvu mājās ūdens patēriņa starpības svārstās no 40 līdz 70 kubikmetriem uz māju. Tas ir katastrofāli daudz un tiek izlīdzināts uz visiem mājas iedzīvotājiem. Līdz ar to negācijas no iedzīvotājiem ir ļoti lielas un pamatotas. Iedzīvotāji risinājumu prasa no mums. Būs! Bet ne ar vienu rāvienu. Jābūt izvērtētam risinājumam, ko kopā ar “Rūpi” centīsimies rast. Mēs negribam, lai iedzīvotājiem būtu jāpārmaksā.
Šobrīd esam uzsākuši jaunu sistēmu - novembrī sētnieki apstaigā visus dzīvokļus un paši nolasa skaitītāju rādījumus. Pirms un pēc dzīvokļu apmeklēšanas sētnieks nofiksē mājas ienākošā skaitītāja rādījumu. Iegūtos datus analizēsim, lai saprastu, kuras ir riska grupas mājas, dzīvokļi, kas pastiprināti jāuzmana un jāpārbauda. Lai iedzīvotājus nomierinātu – reizi gadā jāveic šāda apsekošana dzīvokļos, ko šobrīd dara sētnieki. Mājas pēc savas iniciatīvas var izsaukt santehniķi uz pārbaudēm – arī šo iespēju iedzīvotāji jau izmanto.”

Kategorijas