Klients jautā – AS „Latvenergo” atbild
Pārmaiņas norēķinu kārtībā pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas
nenoliedzami ir pastiprinājušas klientu vēlmi sazināties ar AS
„Latvenergo”, un uzņēmums ir koncentrējis spēkus ne tikai uzņēmuma
iekšienē – klientu servisa nodrošināšanai ir piesaistīti arī
ārpakalpojumi. Šobrīd notiek ļoti aktīva AS „Latvenergo” komunikācija ar
klientiem – gan par norēķinu jautājumiem, gan arī par valsts atbalstu
aizsargātajiem lietotājiem – maznodrošinātām un trūcīgām personām, kā
arī daudzbērnu ģimenēm. Arī šis informācijas apjoms un tā apstrāde prasa
precizitāti un resursus.
Esam pārliecināti, ka klientiem
svarīgie jautājumi tuvāko nedēļu laikā tiks pilnībā sakārtoti un klientu
apkalpošana, servisa pieejamība atgriezīsies normālā režīmā.
Man ir Elektrum Universālais ar Izlīdzināto maksājumu, nodevu skaitītāja rādījumus, kad saņemšu rēķinu?
Klientiem,
kuri ir Elektrum Universālais lietotāji, norēķinu metode ir
Izlīdzinātais maksājums. Klientiem ar Elektrum Universālo vai citu
produktu ar Izlīdzināto maksājumu skaitītāja rādījumi NAV jāziņo, bet
katru mēnesi ir jāmaksā fiksētā Izlīdzinātā maksājuma summa. Šiem
klientiem rēķini netiek sūtīti, jo ir zināma ikmēneša summa, kas
jāsamaksā.
Kā man īsti jānorēķinās par elektrību, ja man ir Izlīdzinātais maksājums?
Klientiem,
kuri lieto Elektrum Universālais vai citu produktu ar Izlīdzinātā
maksājuma norēķinu metodi, ir jāizmanto Latvenergo sūtītā informācija,
kurā bija kartīte ar ikmēneša Izlīdzinātā maksājuma summu. Sākot ar
februāri, klientam katru mēnesi par patērēto elektroenerģiju ir jāmaksā
šī summa. Šo summu katram klientam nosūtījām individuālā sūtījumā jau
pagājušā gada beigās, kā arī atkārtoti – februāra vidū uz klientu
norādītajiem e-pastiem vai SMS.
Izlīdzinātā maksājuma summu
klients var redzēt un izdrukāt portālā www.e-latvenergo.lv, kā arī
sazinoties ar Latvenergo klientu servisu.
Vēlos uzzināt Izlīdzinātā maksājuma summu; kur lai to uzzinu?
Izlīdzinātā
maksājuma summu var atrast kartītē, ko nosūtījām visiem klientiem līdz
ar līgumu pagājušā gada nogalē vai šī gada sākumā. Ja klients savu
sūtījumu pazaudējis vai nav saņēmis, Izlīdzinātā maksājuma summu un savu
kartīti var atrast klientu portālā e-latvenergo.lv. Februāra vidū
klientiem nosūtījām atgādinājumu par Izlīdzinātā maksājuma summu gan
e-pastos, gan arī SMS.
Kad ir jāveic maksājums par patērēto elektroenerģiju, ja izvēlētā norēķinu metode ir Izlīdzinātais maksājums?
Samaksa
par patērēto elektroenerģiju klientam ir jāveic līdz nākamā mēneša
pēdējam datumam. Tātad par janvārī patērēto elektroenerģiju klientam ir
jāveic samaksa februārī.
Kā rīkoties, ja atšķiras Izlīdzinātā maksājuma summa rudenī nosūtītajos piedāvājumos un šobrīd atsūtītajā SMS?
Šādās
situācijās aicinām klientus samaksu par patērēto elektroenerģiju veikt
atbilstoši pēdējai saņemtajai vai e-latvenergo atrodamajai summai.
Šī
summa var atšķirties, jo gada beigās ir bijusi kontrolapgaita un ir
salīdzināts apmaksātais un faktiskais patēriņš, atšķirības gadījumā
Izlīdzinātā maksājuma summu pārrēķinot.
Nodevu skaitītāja rādījumus mēneša sākumā, kad saņemšu rēķinu, lai varētu veikt maksājumu par janvāri?
No
12. februāra ir uzsākta pakāpeniska rēķinu izsūtīšana klientiem, taču
varam apsolīt, ka rēķinus tuvākajās dienās saņems visi klienti, kuri
izvēlējās šādu norēķinu metodi. Maksājumu varēs veikt līdz mēneša
beigām.
Ja rēķinu saņemšu tikai februāra beigās un samaksu veikšu jau martā, vai AS „Latvenergo” piemēros soda naudas?
AS
„Latvenergo” šajā pārmaiņu procesā, kad mainās gan tirgus nosacījumi,
gan arī norēķinu kārtība, līgumos paredzētās soda naudas neaprēķinās.
Tādēļ vēlreiz gribam klientiem uzsvērt, ka maksājumus pēc jaunās
kārtības varēs veikt mierīgi un bez uztraukuma par soda naudām.
Izvēlējos katru mēnesi saņemt rēķinu par patērēto elektrību. Kā varu nodot skaitītāja rādījumus?
Skaitītāja
rādījumus ērti var nodot portālā e-latvenergo.lv, ar SMS vai ar mobilās
lietotnes palīdzību. Šie veidi sniedz iespēju skaitītāja rādījumus
nodot jebkurā diennakts laikā. Rēķins tiks izrakstīts par iepriekšējā
mēnesī patērētajām kilovatstundām, un to klients saņems pa e-pastu,
pastu vai SMS veidā uz tālruņa numuru.
Ja esmu
izvēlējusies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, taču nav iespējas kādu
mēnesi nodot skaitītāja rādījumus, vai es saņemšu rēķinu? Kā varēšu
norēķināties?
Mūsu klientu vidū ir virkne tādu, kas
apzināti nevēlas nodot rādījumus, lai arī kā savu norēķinu metodi ir
izvēlējušies rēķinu. Īpaši šādu situāciju esam novērojuši, ja klienta
patēriņš ir neliels un pa mēnešiem nav atšķirīgs. Vēlamies uzsvērt, ka
rādījumu nodošana nav obligāta un to nenodošanas gadījumā klients bez
rēķina nepaliks – tas tiks izrakstīts pēc vidējā vēsturiskā patēriņa.
Kur tagad var samaksāt rēķinus par elektrību? Vai to var izdarīt e-latvenergo?
Maksājumus
par patērēto elektroenerģiju klienti var veikt tāpat kā līdz šim –
portālā e-latvenergo.lv, internetbankā, bankā, pastā. Maksājot ir
svarīgi norādīt līguma numuru un summu (vai tā būtu klientam individuāli
aprēķinātā Izlīdzinātā maksājuma summa vai rēķinā nosūtītā summa).
Ja klients norēķinās pastā vai bankā, tad aicinām izmantot maksājuma kartīti, kurā ir norādīta Izlīdzinātā maksājuma summa.
Kāpēc e-latvenergo portālā nav pieejama informācija par iepriekš veiktajiem maksājumiem?
Jā,
šobrīd informācija par 2014. gadā veiktajiem maksājumiem nav pieejama,
jo notika norēķinu sistēmas maiņa no iepriekšējās kārtības atbilstoši
tirgus līgumiem. Tā kā esam saņēmuši vairāku klientu zvanus ar lūgumu
tos atstāt pieejamus, tad varam apsolīt, ka šī informācija Latvenergo
klientu pašapkalpošanās portālā www. e-latvenergo.lv tiks atjaunota un
drīzumā atkal būs pieejama.
Kāpēc nevar norēķināties pa vecam?
Ar
februāri, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju, stājas
spēkā jaunā norēķinu kārtība, kurā AS „Latvenergo” saviem klientiem
piedāvā 2 norēķinu metodes – Izlīdzināto maksājumu vai rēķinu. Tirgus
apstākļos vairs netiek saglabāta līdzšinējā norēķinu kārtība, kad
klients pats aprēķināja savu maksājuma summu. Tāpēc turpmāk maksājumu
summu aprēķinās elektroenerģijas tirgotājs un nosūtīs klientam
informāciju par to – vai nu tas būtu Izlīdzinātais maksājums, vai
ikmēneša rēķins.
Kādēļ par nokavētu maksājumu par decembri
Latvenergo piestāda rēķinu jau pēc jaunā tarifa, lai gan decembrī pamata
tarifs bija manāmi lētāks par jauno?
Samaksa par patērēto
elektroenerģiju klientam ir jāveic līdz nākamā mēneša pēdējam datumam.
Tātad, ja klients decembrī patērēja elektroenerģiju, tad viņam par to
bija jānorēķinās līdz 31. janvārim. Šo informāciju klientiem janvārī
atgādinājām arī ar reklāmu palīdzību gan radio, gan TV.
Ja
janvārī klienta maksājumu nesaņēmām, tad, pamatojoties uz noslēgto
līgumu, pieņemam, ka decembrī klients elektroenerģiju nav patērējis.
Savukārt februārī, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju,
apmaksa notiek jau pēc noslēgtajiem tirgus līgumiem. Gribam uzsvērt, ka
klientam dotais laiks, lai norēķinātos par iepriekšējā mēnesī patērēto
elektroenerģiju, ir vesels mēnesis.
Kādēļ man fiksētais rādījums nesakrīt ar e-latvenergo.lv uzrādīto skaitītāja rādījumu?
Iemesli
visticamāk radušies pagātnē – bieži vien klienti laikus nav pamanījuši
tarifu vai PVN likmes izmaiņas un tādējādi, aprēķinot ikmēneša maksājuma
summu, varējuši kļūdīties. Savukārt mūsu norēķinu sistēma, saņemot
klienta maksājumu, to attiecina uz aktuālo tarifu. Ja klients
konstatējis starpību, aicinām klientus sazināties ar Latvenergo servisu,
lai saņemtu maksājumu pārskatu un vienotos par situācijas risinājumu.
Veicot
maksājumus, iepriekš norādīju savu Latvenergo līguma numuru, taču,
saņemot rēķinu SMS, secinu, ka līguma numurs ir cits. Vai līguma numuri
tika mainīti?
Līdz ar klientu līgumu izmaiņām saistībā ar
tirgus atvēršanos un tarifu izmaiņām klienta līguma numurs var būt
mainījies. Aktuālais līguma numurs ir redzams noslēgtajā tirgus līgumā,
kā arī, protams, e-latvenergo.lv. Aicinām klientus pievērst tam
uzmanību, īpaši, ja klients norēķinās internetbankā un norāda maksājuma
uzdevumā savu līguma numuru, kā arī ja klients ir bankā noslēdzis līgumu
par automātisku rēķinu apmaksu.
Kategorijas
- Laikraksta sludinājumi
- Pērk
- Pārdod
- Dažādi
- Pakalpojumi
- Maina
- Izīrē
- Vēlas īrēt
- Dāvinu
- Darbs - meklēju
- Darbs - piedāvāju
- Pazudis / Atrasts
- Līdzjutība
- Sludinājumi
- Transports
- Nekustamais īpašums
- Darbs un izglītība
- Izklaide
- Mājdzīvnieki
- Dažādi
- Mājsaimniecība
- Lauksaimniecība
- Labsajūta un veselība
- Celtniecība
- Elektronika
- Pērk
- Pārdod
- Forums
- Mana dzīvesvieta
- Cilvēki
- Izklaides iespējas
- Sanāca kā vienmēr...
- Ir ko teikt?
- Izklaide un kultūra
- Transports un satiksme
- Pilsēta
- Darba devēji
- Citos portālos
- Diena.lv
- Db.lv
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Sarunas par dzīvi
- Latvija pēc 90
- 8778
- Konkursi
- Mīlestības stāstu konkurss
- Blogi
- Afiša
- Koncerti
- Teātra izrādes
- Izstādes
- Sports
- Balles un diskotēkas
- Bērniem
- Filmas
- Citi pasākumi
- Dievkalpojumi
- Jauniešiem
- Senioriem
- Svētki
- Piemiņas pasākumi
- Izlaidumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Cope un medības
- Dzive laukos
- Veselība
- Sports
- Politika
- Vēlēšanu ziņas
- 10. Saeimas vēlēšanas
- 11. Saeimas vēlēšanas
- Kultūra
- Konkursi
- Vietējās ziņas
- Skolu ziņas
- Pasaules ziņas
- Latvijas ziņas
- Policijas ziņas
- Skola Kanaviņu kalnā
- Senioriem
- Vēlēšanas 2017
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Statiskas lapas
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Teritoriālās reformas krustcelēs
- Izklaide
- 13. Saeimas vēlēšanas
- Slēpņošanās spēle "Discover the city"
- Koronavīruss
- "Unikālas kultūras tradīcijas Alūksnes un Apes novadu pierobežā"