Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Optimizē pasta darbību

Diāna Lozko

2015. gada 27. februāris 00:00

1200

“Alūksnes Ziņu” redakcijā vairāki lasītāji sūdzējušies par garajām rindām Alūksnes 1. pasta nodaļā, uzsverot, ka darbs ir lēns.

Rindas ir nenormālas!
Kāda portāla “aluksniesiem.lv” lietotāja jautā: “Vēlējos zināt, vai man vienīgajai liekas, ka Alūksnes pastā vienmēr lielas rindas un nestrādā visi darbinieki?” Vēl viens portāla lietotājs raksta: “Vienīgais brīvais brīdis, kad varu ieskriet izņemt paciņu, ir pusdienlaiks. Rindu sastāda 90 % pensionāru. Pensionāri mīļie, vai jums tiešām ir jāiet uz pastu ap 12? Vai nevarat to darīt, piemēram, ap 10 vai ap 14? Rindas ir nenormālas! Kad eju uz pastu, protams, palieku bez pusdienām un arī kavēju darbu.” Savukārt kāda alūksniete stāsta, ka pastu apmeklē vairākas reizes nedēļā un nekad nav saskārusies ar garām rindām. Viņai paciņu izņemšana bez rindas nekad nav sagādājusi problēmas, un, ja arī rodas kāda rinda, tā nav gara un kliente nekad to nav uztvērusi kā lielu traucējumu. Viņa uzskata, ka par garajām rindām sūdzas tie, kuri izvēlas nepiemērotu un ļoti noslogotu pasta apmeklēšanas laiku.
VAS “Latvijas Pasts” sabiedrisko attiecību speciāliste Agija Tērauda informē, ka pēdējā gada laikā ir būtiski palielinājies ienākošo sīkpaku apjoms un līdz ar to arī klientu skaits, kuri ierodas pasta nodaļās saņemt sev adresētos sūtījumus. Šī iemesla dēļ, kā arī kopumā pilnveidojot un uzlabojot klientu apkalpošanas servisu, “Latvijas Pasts” strādā pie vairāku risinājumu realizēšanas, kas izlīdzinātu klientu plūsmu pasta nodaļās. “Jau šobrīd kopumā 37 pasta nodaļās visā Latvijā ir izveidotas tā saucamās ātrās kases, kas katru dienu darbojas divas stundas laikā, kad nodaļā vērojama intensīvākā klientu plūsma. Ātrajās kasēs norādītajā laikā klienti var saņemt sūtījumus atsevišķā rindā. Arī Alūksnē kopš februāra sākuma veiksmīgi darbojas ātrā kase – no pirmdienas līdz piektdienai laikā no pulksten 15.00 līdz 17.00. Savukārt pārējā laikā, ja nodaļā vērojams klientu pieplūdums, nodaļas darbinieks izsniedz sūtījumus klientiem tieši klientu apkalpošanas zālē,” uzsver A.Tērauda.

Plānots uzstādīt sistēmu “Qminder”
“Klienti sūtījumus ne vienmēr ierodas saņemt uzreiz, visi neizņemtie sūtījumi tiek uzglabāti pasta nodaļā. Līdz ar to gadās situācijas, kad klienti nevis pakāpeniski ierodas pēc sūtījumiem ilgākā laika periodā, bet vienlaikus, piemēram, mēneša pēdējos datumos. Turklāt nereti klienti piemirst paņemt līdzi informatīvo aicinājumu un nezina sūtījuma izsekošanas numuru, bet šādos gadījumos atrast vienu konkrētu paku vai sīkpaku starp vairākiem simtiem sūtījumu ir ļoti laikietilpīgi, tāpēc nodaļā īslaicīgi var veidoties rindas,” uzsver A.Tērauda.
Pasta operatoru pienākumos ietilpst arī pieņemto sūtījumu apstrāde un nodošana tālākai apstrādei, lai sūtījumi laikus uzsāktu ceļu pie adresātiem. Tāpat operatori dodas uz blakus telpām, lai sameklētu klientam izsniedzamo sūtījumu, un, ja īsu brīdi operators neatrodas pie kases, tas nenozīmē, ka viņš neveic savu darbu. Alūksnes 1.pasta nodaļā strādā 20 darbinieki:  nodaļas vadītāja, 5 pasta operatori un 14 pastnieki. Dienā vidēji tiek izsniegti apmēram 120 sūtījumi – lielāko daļu no tiem veido sīkpaku un paku sūtījumi. Lai atvieglotu klientu apkalpošanu, šogad plānots uzstādīt klientu kustības regulēšanas sistēmu “Qminder”. “Ātrās kases ir viens no risinājumiem, kas regulē klientu plūsmu, bet pērn “Latvijas Pasts” astoņās pasta nodaļās uzstādīja modernas klientu kustības regulēšanas sistēmas “Qminder”, kas ļauj kārtas numuru paņemt, izmantojot viedtālrunī vai planšetdatorā ielādētu mobilo aplikāciju un tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks, kādā ātrumā virzās rinda, un tālrunī saņemot informāciju brīdī, kad pienākusi rinda klientam divus numurus iepriekš. Šādu klientu plūsmas regulēšanas sistēmu šogad plānots uzstādīt arī Alūksnes 1. pasta nodaļā,” informē A.Tērauda. ◆

Kategorijas