Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Pilsētas vizītkarte - autoosta

Diāna Lozko

2015. gada 20. marts 00:00

1790

Jeļena Žīgure: “Praktiski situāciju šobrīd nevar krasi uzlabot, bet lēnām izmaiņas notiek visu laiku.”

Laikraksta “Alūksnes Ziņas” redakcijā vērsās Modrīte Bērziņa un viņas pavadone – invalīda asistente Irita Lisukova. Viņas vēlējās zināt, kad autoosta tiks atjaunota un kāpēc autoostas telpās soli ir pārvietoti tālāk no radiatoriem. Laikraksta “Alūksnes Ziņas” redakcijā vērsušies arī citi cilvēki ar jautājumu par autoostas atjaunošanu un tās nākotni, kā arī portālā “www.aluksniesiem.lv” par autoostas kritisko stāvokli ir izveidots forums.

Nākas saskarties ar cilvēkiem alkohola reibumā
M.Bērziņa un I.Lisukova jautā, kāpēc soli ir pārvietoti tajā pusē, kur radiatoru nav vispār, un kāpēc solus nevar atgriezt, kur tie bijuši iepriekš, jo, autobusu gaidot, nākas salt. SIA “Alūksnes autoosta” līdzīpašniece un valdes priekšsēdētāja Jeļena Žīgure informē, ka soli tikuši pārvietoti tāpēc, ka pirms kāda laika autoostā bija problēma ar cilvēkiem, kuriem tur paticis iegriezties alkohola reibumā. “Šie cilvēki gāja sēdēt autoostas stūrī, kur bija radiatori, un tā viņi tur pavadīja laiku. Nolēmām solus pārvietot otrā pusē - tuvāk kasei un videonovērošanas kameru pārredzamajā pusē. Tādā veidā mēģinājām atrisināt šo problēmu,” stāsta J.Žīgure.
Kāda autoostas apmeklētāja, kura vēlējās būt anonīma, stāsta, lai arī autoostas apkaimē nereti nākas saskarties ar cilvēkiem, kuri ir alkohola reibumā, viņai ar šiem cilvēkiem nav bijis problēmu. “Autoostas daudzās pilsētās piesaista šādus cilvēkus, un daudzas autoostas izskatās tādas, kādas nu tās ir. Es neuzskatu, ka ar Alūksnes autoostu būtu kādas lielas problēmas,” pauž alūksniete. Viņa uzsver, ka siltā laikā var autobusu gaidīt ārā sakoptajās pieturās un nav pārāk jāpievērš uzmanība tiem cilvēkiem, kuri tur nāk un bieži vien pavada laiku alkohola reibumā.
Portālā “www.aluksniesiem.lv” kāds lietotājs raksta, ka Alūksnes novada pašvaldībai sen vajadzēja autoostu pārņemt. “Tur būtu vieta municipālajai policijai, tūrisma informācijas centram. Varētu atvērt normālu kafejnīcu, kas strādā visu diennakti. Vismaz naktī, gaidot autobusu, nebūtu jāsalst ārā. Normāla tualete, kas darbojas arī 24 stundas diennaktī. Nebūtu tā, kā tagad pirmais iespaids, izkāpjot no autobusa, - priekšā tualete! Sāk likties, ka visa Alūksne ir viena tualete,” raksta portāla lietotājs. J.Žīgure uzsver, ka pirms dažiem gadiem pašvaldības uzceltā sabiedriskā tualete nebūt nav sliktākā celtne Alūksnē. “Cilvēkus neapmierināja autoostas tualetes darba laiks, un tieši tāpēc pašvaldība uzbūvēja jaunu un labiekārtotu tualeti. Tas, ka pasažieru izkāpšanas perons atrodas tieši pretī šai tualetes ēkai, reizēm pat ir ērti,” uzskata J.Žīgure.

Telpām nav atradušies īrnieki
Kāds portāla “www.aluksniesiem.lv” lietotājs raksta: “Vajadzētu telpas izīrēt normāliem uzņēmējiem, un viss būtu kārtībā - nebūtu tur vairs bomžu.” Jāpiemin, ka pašreiz autoostas telpās atrodas arī apsardzes firma, maziņš veikaliņš un divi lombardi. “Gribu uzsvērt, ka arī pašreizējie īrnieki ir normāli uzņēmēji, bet nevar no viņiem prasīt nesamērīgi lielu maksu par šīm telpām. Mums ir vēl divas tukšas telpas, taču Alūksnē var atrast telpas arī labākā stāvoklī. Ja autoostas telpās varētu ienākt lieli un visiem zināmi ēdināšanas uzņēmumi, kaut kas varētu mainīties uz labo pusi, taču šie uzņēmēji uzskata, ka Alūksnē ir ļoti maz iedzīvotāju priekš viņu apgrozījumiem,” skaidro J.Žīgure. Arī viņa ir dzirdējusi cilvēku ierosinājumu autoostu pārņemt pašvaldībai, taču skaidro, ka šis ir privātuzņēmums un pašvaldība nevar pārņemt visus nelielus privātuzņēmumus un atrisināt viņu finansiālās problēmas. “Kad atdalījāmies no SIA “Vidlatauto”, mēs nopirkām gan ēku, gan arī no pašvaldības izpirkām zemi. Ieguldījām personiskos līdzekļus un no pašvaldības šo īpašumu esam nopirkuši,” skaidro J.Žīgure. Viņa uzsver, ka autoostas attīstība turpināsies, taču viss ir atkarīgs no tā, kādi būs uzņēmuma ienākumi. “Cerēsim, ka maksa par iebraukumiem nesamazināsies, jo tad arī ienākumi saruks vēl vairāk,” pauž J.Žīgure, norādot, ka tādā veidā autoostas attīstība būs vēl lēnāka. Viņa informē, ka SIA “Alūksnes autoosta” ir uzņēmums ar nelielu finansiālo apgrozījumu un līdz ar to tās attīstība ir ierobežota.

Peļņa tiek ieguldīta autoostas uzlabošanā
J.Žīgure skaidro, ka SIA “Alūksnes autoosta” ir privātuzņēmums, kuram ir četri līdzīpašnieki. “Alūksne autoostu neviens nefinansē. Atdalījāmies no SIA “Vidlatauto” pirms trīs gadiem. Autoostas darbību ļoti stingri kontrolē Satiksmes ministrija, un mūsu peļņa ir vien četri procenti no apgrozījuma. Esam galapunkts un maza autoosta, līdz ar to nopelnām maz. Ir samazinājušies ienākumi ievērojama reisu samazinājuma dēļ. Visu gadu peļņa tiek ieguldīta autoostas uzlabošanā,” viņa saka.
J.Žīgure uzsver, ka par šādu naudu nav iespējams veikt daudzus uzlabojumus. “Ielikām autoostas vienā pusē logus - gada nauda aizgāja. Nākamajā gadā ierīkojām apkures sistēmu, jo neesam pat spējīgi uzturēt kurinātājus. Autoostas iekštelpās un peronam ir samainīta elektroinstalācija. Autoosta ir apgaismota vieta, un jāpiemin, ka arī peroniem ir nomainīti jumtiņi. Iekštelpās ir izremontēta šoferu atpūtas telpa. Autoostā strādāju es, divas dispečeres un pusslodze ir gan sētniecei, gan apkopējai. Interesentiem varu paskaidrot, ka visi darbinieki saņem algu, kura ir tuvu minimālajai. Praktiski situāciju šobrīd nevar krasi uzlabot, bet lēnām izmaiņas notiek visu laiku. Pašreiz aktuālākais būtu arī salabot autoostas jumtu, to nomainot uzreiz vai arī labojot to daļēji,” stāsta valdes priekšsēdētāja.
Uz jautājumu, kāpēc autoostas iekštelpas netika uzlabotas SIA “Vidlatauto” pastāvēšanas laikā, J.Žīgure atbild, ka SIA “Vidlatauto” bija valsts dotējams uzņēmums, kuram bija jāatskaitās par savu pamatdarbību – autobusu pārvadājumiem. “Remontdarbi toreiz tika veikti. Tika nomainīts viss asfalta segums pie autoostas, un valdošajām institūcijām mums vajadzēja detalizēti paskaidrot, kāpēc autoostai šāds segums ir nepieciešams. Par piemēru varam kaut vai ņemt arī Rīgas starptautisko autoostu. Tai bija jāgaida ļoti ilgs laiks, lai notiktu vismaz kādi remontdarbi, kaut arī tā ir galvaspilsētas starptautiskā autoosta,” pauž J.Žīgure.


Kategorijas