Aluksniesiem.lv ARHĪVS

Alūksnes pasta nodaļa kļūst arvien mūsdienīgāka

Līga Vīksna

2015. gada 27. jūlijs 07:00

1142

Alūksnes novada iedzīvotājiem, kuri apmeklē Alūksnes 1. pasta nodaļu, otro mēnesi jāizmanto rindu mašīna, speciālā automātā norādot vēlamo pasta pakalpojumu, saņemot numuriņu un gaidot uzaicinājumu apkalpošanai. Tādējādi arī mūsu pasta nodaļa tiek iekļauta vienotā un mūsdienīgā “Latvijas Pasta” nodaļu sistēmā.


“Latvijas Pasta” sabiedrisko attiecību speciāliste Eva Puriņa norāda, ka “Latvijas Pasts” otro gadu īsteno lielāko pasta nodaļu pārveidošanu vienotā, jaunā konceptā. Pirmās ir pārveidotas lielākās reģionālās nodaļas, starp kurām kopš maija beigām ir arī Alūksnes 1. pasta nodaļa. Jauninājuma mērķis ir uzlabot darba apstākļus darbiniekiem un padarītu ātrāku, ērtāku un patīkamāku pakalpojumu saņemšanu klientiem.

Klientu kustību Alūksnes 1. pasta nodaļā regulē daudzfunkcionālā “Qminder” sistēmas rindu mašīna, kas ļauj kārtas numuru paņemt uz vietas, apmeklējot nodaļu, vai arī attālināti, izmantojot viedtālrunī vai planšetdatorā lejupielādētu mobilo aplikāciju.

“Aplikācijas darbības princips ir tāds pats, kā izmantojot rindu mašīnu klātienē – klients izvēlas pakalpojumu, virtuāli iestājas rindā un tādējādi jau iepriekš uzzina, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks, kādā ātrumā virzās rinda, un tālrunī saņem informāciju brīdī, kad pienākusi rinda divus numurus iepriekš, lai pagūtu aiziet līdz nodaļai,” saka E.Puriņa.

Jautāta, cik bieži Alūksnes 1. pasta nodaļā izmantota iespēja izņemt numuru attālināti, E.Puriņa norāda, ka pārsvarā klienti ir pensionāri, kuri ar šādām ierīcēm un aplikācijām pagaidām nestrādā, bet “Latvijas Pasts” turpinās šo pakalpojumu piedāvāt.

“Paradumu maiņa ir iespējama, un ceram, ka Alūksnē, attīstoties ekonomikai un uzņēmējdarbībai, arvien vairāk cilvēku sāks izmantot šo pakalpojumu,” viņa saka.

Alūksnes 1. pasta nodaļas priekšniece Inita Volte norāda, ka jaunā rindu mašīna iedzīvotājiem atvieglo pakalpojuma saņemšanas kārtību un nav arī jāstāv kājās, lai aizņemtu rindu – var paņemt numuriņu un sēdēt, gaidot savu kārtu.

“Kad nebija rindu mašīnas, apmeklētāji baidījās pazaudēt aizņemto rindu un visi drūzmējās zāles vidū – tagad var droši apsēsties un gaidīt, kad izsauks viņa numuriņu. Sākumā cilvēkiem bija neierasta jaunā kārtība, bet nu jau ir pieraduši. Piemēram, jūlijā vidējais gaidīšanas laiks, līdz klients tika apkalpots, bija 11 minūtes – īsākais laiks bijis 0 minūte, ilgākais bijis 20 minūtes. Protams, vienmēr tiek apkalpoti visi klienti – arī tie, kuriem aizmirsies paņemt numuriņu,” saka I.Volte.

Viņa uzsver - jaunums kopš pavasara ir arī tas, ka viena no četrām kasēm ir ātrā kase, kur netiek veikti darījumi ar naudu, bet izsniegtas tikai sūtījumu pakas, vēstules. Savukārt, ja vēlas paku nosūtīt – tad gan jāņem numuriņš un jāgaida rindā. “Ir vērojams liels sīkpaku pieplūdums no Ķīnas – arī daudzi alūksnieši iepērkas ar interneta starpniecību,” saka I.Volte.

Alūksnes 1. pasta nodaļā šobrīd ir 18 darbinieki, ieskaitot pastniekus. Alūksnes 1. pasta nodaļa ir pilna servisa nodaļa, kur sniedz visus pasta pakalpojumus, sūtījumu saņemšanu un nosūtīšanu, kā arī piedāvā mazumtirdzniecības, maksājumu, preses un filatēlijas pakalpojumus.


Kategorijas